#117820
yossi69
משתתף

שלום,

לדעתי עמדות הטעינה הגיעו לשלב מסוכן, ראשית, מעבר מבורך, אמצעי ירוק נטו וכל המשתמע מרכב חשמלי.

שנית, מהווה בעיה גדולה בחיבור חשמל, כל עוד זה לא הרבה דיירים הכל מסתדר ככה או אחרת, זה צרכן לא קטן.

יורי, מבחינה הגיונית, לא נראה לי המצב שונה בבניין עד קומה רביעית מבניין רב קומות, עצם העובדה בהזנה מלוח דירתי לשטח ציבורי בבניין בשתי המקרים (ערוב הזנות).

כפי שאמרתי קודם, בגלל הפרוש בהנחיות של “מעגל סופי לטעינה” – זהו מעגל המזין מערכת טעינה באופן בלעדי ושתחילתו בלוח הקרוב…, זה מונע התקנה מלוח דירתי שבטח מרוחק מלוח ציבורי. אין ספק שחיבור ללוח ציבורי דורש אישור מהדיירים, מונה חשמל וכו’. לכן במקרים מסוימים מתקינים לוח חשמל לחניון, ממנו מזינים את כל העמדות טעינה (כמובן תלוי בגודל החיבור או להזמין הגדלה ). 

קצת הקשו עם ההנחיות האחרונות, כי בקודמות למשל ההתקנה סמויה או חשיפה הייתה תלויה במיקום ההתקנה, בתוך/מחוץ למבנה. למשל, התקנה בחניון ע”ג תעלות רשת נחשבת התקנה גלויה ואף אינה מותרת בהנחיות הקודמות, ואילו היום רק בהתקנה סמויה בלבד. כרגע הבודק חייב להפעיל שיקול דעת ואחריות על אופן ההתקנה ובטח בצמוד להנחיות האחרונות

  • התגובה הזו עודכנה לפני לפני חודש, ‫2 שבועות ע"י yossi69.