פורום חשמל
תגיות: בודק חשמל, בודק לעמדות טעינה, לוח חשמל, לוח להזנת עמדות טעינה לרכב חשמלי, עמדות טעינה, פחת תלת פאזי
-
מאתתגובות
-
6 באוקטובר 2023 בשעה 13:49 #127987
haimb
משתתףהיי אריאל.
לקוח ביקש ממני לעשות לוח חלוקה במקום שנמצא ריכוז מונים , לטובת עמדת הטעינה .
לקוח גר בבניין , מדובר בכבל 10×5
אבל לדאבוני , הכבל שנמצא מהיציאה של מונה חברת חשמל שהוא בעצם הקו של הדירה קצר בישביל , לשים אותה בארון החלוקה , האם ניתן להאריך אותה ע”י קופסת חיבורים במהדקים מספר 4 , שראתי בהרבה מקומות בבניינים חדשים ושם לצאת לארון חלוקה.
בתודה חיים
6 באוקטובר 2023 בשעה 14:24 #127988Erez klein
משתתףחיים שלום.
לפי דעתי קופסת ci ובה פס מהדקים להארכת הכבל המזין את הדירה בכדי שיגיע אל לוח הפיצול היא אפשרות טובה,(אשמח לשמוע מה דעתו של אריאל) ,אני מעדיף להאריך את כבל המזין את הדירה באמצעות שרוולי לחיצה DIN 10mm^2 ושתחתוך את הגידים בדרוג ,שרוול מתכווץ בחום עבור כל גיד/לחיצה ואח״כ שרוול עבור כולם יחד והרי לך כבל שיגיע לכל נק בה תמקם את לוח הפיצול.
בהצלחה.
6 באוקטובר 2023 בשעה 16:37 #128001arielsegal
מנהל בפורוםשלום,
הכוונה להתקין את לוח הפיצול על כבל היציאה מהלוח.
במידה ואכן הכבל קצר ולא ניתן להתקין את הפיצול, באפשרותך להתקין מבטח ראשי על פס דין בקופסת CI קטנה בדומה למה שכתב ארז וממנו לצאת לשני היעדים לדירה וללוח ההזנה לעמדת הטעינה.
כדאי להשתמש במא”זים מתוצרת ABB לזרם קצר של 10kA שמהם ניתן להסתעף לשני מוליכים בשטחי חתך שונים.
7 באוקטובר 2023 בשעה 20:57 #128005haimb
משתתףהיי אריאל ברצוני לדעת לפי תקנות חשמל , מה הגובה שצריך להיות לוח חלוקה מריכוז מונים ? האם מתיחסיים לזה כמו לוח חשמל רגיל . בתודה חיים
9 באוקטובר 2023 בשעה 15:22 #128006haimb
משתתףהיי אריאל
נתבקשתי לתכנן לוח חשמל עבור עמדת טעינה הגבלת מא”ז ל 40 אמפר . וצריך להזין את הלוח ההזה.
יש לי כמה שאלות :
1. האם אשתמש בכבל 10×5. ?
2. האם אני צריך פחת תלת פאזי (ראשי) שממנו אתן למא”זים שנמצאים בלוח לטובת העמדות.
3. האם עליי לתת פחת בסוף הקו לטובת כל עמדה , או בתחילת הקו.
בתודה
ארצה לשומע את דעתך בעניין לגבי הפחתים אך לספק אותם לעמדות במקרים כאלה שיש לוח יעודי לטובת עמדת טעינה
9 באוקטובר 2023 בשעה 18:12 #128007haimb
משתתףהיי אריאל
נתבקשתי לתכנן לוח חשמל עבור עמדת טעינה הגבלת מא”ז ל 40 אמפר . וצריך להזין את הלוח ההזה.
יש לי כמה שאלות :
1. האם אשתמש בכבל 10×5. ?
2. האם אני צריך פחת תלת פאזי (ראשי) שממנו אתן למא”זים שנמצאים בלוח לטובת העמדות.
3. האם עליי לתת פחת בסוף הקו לטובת כל עמדה , או בתחילת הקו.
בתודה
ארצה לשומע את דעתך בעניין לגבי הפחתים אך לספק אותם לעמדות במקרים כאלה שיש לוח יעודי לטובת עמדת טעינה
14 באוקטובר 2023 בשעה 10:02 #128029arielsegal
מנהל בפורוםשלום,
- בזרם כמתואר אכן יש להשתמש בכבל 5×10 ממ”ר. עקרונית מספיק כבל של 5×6 ממ”ר אבל מאחר ומדובר בדרך כלל על מתקן מבוזר (ריחוק בין עמדות, ראוי להפחית את מפל המתח).
- אין צורך במפסק פחת ראשי, אבל יש צורך במפסק פחת נפרד לכל עמדת טעינה (רצוי בלוח המזין ולא סמוך לעמדה כדי שמעגל ההזנה לעמדה יהיה מוגן). במידה ואין לך מקום ניתן להשתמש ב- RCBO כלומר מפס פחת משולב במא”ז.
- אם בעמדת הטעינה יש התקן זיהוי זליגת זרם ישר של 6mA, ניתן להשתמש במפסק פחת מסוג A.
1 בנובמבר 2023 בשעה 12:39 #128177haimb
משתתףהיי אריאל, ברצוני לשאול לגבי מפלי מתח על כבל 2.5×5
ברצוני למשוך קו חשמל לטובת עמדת טעינה בעזרת כבל 2.5×5 , תוואי שמגיע בין 35 – 40 מטר , האם יהיה לי מפלי מתח . הכוונה האם זה תקין ? מבחינת מתמחים שיגיעו לעמדה במטרים כאלה . האם זה תקין להשתמש בכבל הזה עד העמדה?
בברכה ובשורות טובות חיים
1 בנובמבר 2023 בשעה 19:09 #128183elad
משתתףשלום רב,
1. בהנחה שזרם העבודה 16 אמפר, מפל המתח הצפוי הינו כ-2%, עומד בדרישות תקנות החשמל.
2. שים לב!, בהנחה ותרצה למצות זרם טעינה של 32 אמפר בעתיד, הכבל אינו מתאים.
3. ממליץ לך להתקין כבל 5x10n2xy, שיתאים למיצוי זרם הטעינה העתידי, יקטין את מפל המתח, והפסדי ההספק, וכמובן יגדיל את זרם הקצר.
בהצלחה
-
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.