פורום חשמל

הדיון הזה מכיל 28 תגובות, ויש לו 8 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה ע״י  eazd לפני 1 שנה, 11 חודשים.

מוצגות 14 תגובות – 16 עד 29 (מתוך 29 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #97863

    arielsegal
    מנהל בפורום

    אורי שלום

    1. כנראה שאינטרסים רבים מדי היו מעורבים בכתיבת התקנות ולכן הוחלט להפסיק את עבודת הוועדה.
    2. אני חושש במיוחד במקרה של מגע במוליך אפס בעוד שמוליך מופע נוגע בגוף. אני כבר טיפלתי במקרה מוות כזה ואתה מתעלם מאפשרות כזו לחלוטין.
    3. אני סבור שבהעדר פיקוח חשמלאי ויש להגדיר במדויק מהו פיקוח אין להפעיל מתקן בזינה צפה ללא הפסקת המתקן באמצעות המשגוח כמו שנדרש במתקנים פוטו וולטאיים. 

     

    #97901

    uriC
    משתתף

    אריאל שלום וחג שמח !

    1. עבודת הוועדות הופסקה מסיבות שונות לחלוטין. כל חברי הוועדה היו מהנדסים מנוסים ברובם אנשי חברת החשמל וחלקם פנסיונרים.
    2.  איך יגע אדם במוליך אפס ?? כאשר נדרש בחוק שאין לגעת במוליך חי וכן שכל הגופים המתכתיים יהיו מגושרים לפה”פ או מוליך הגנה ! במיוחד לאחר שנתקבלה התרעה שמוליך מופע נוגע בגוף.
    3.  החוק אינו יכול לענות על הצטברות של 3 גורמים ולא על “מתאבדים” 
    4. דעתך היא דעת יחיד שאינה לה סימוכין, ואין להשוות מיתקן נייד בזינה צפה במתח נמוך למתקן פוטו וולטאי הפועל במתח גבוה בהרבה ולרוב גם בזינה מוארקת ! 
    #97903

    arielsegal
    מנהל בפורום

    אורי שלום

    1. הפנלים במתקן פוטו וולטאי מפיקים מתח נמוך. 
    2. אני מדבר על תקלה יחידה של מגע מוליך מופע בגוף מתכתי מוארק והשתקת הצופר.
    3. מגע בפס אפס הוא דבר שבשגרה אצל חשמלאים ובמרבית לוחות החשמל בהם אני נתקל אין כיסוי לפס אפס.
    4. זכותך לחשוב שדעתי היא דעת יחיד אבל היא מאומצת במתקנים רבים מאוד וכך נכון שיהיה.
    #97904

    kobigross
    משתתף

    שלום  אריאל

    באחת התשובות שלך בשרשור הנ”ל כתבתה שבמתקן  פוטו  וולטאי  יש  משגוח 

    בכל  השרטוטים שנתקלתי  בהם  לא  הבחנתי  במשגוח 

    האם  הכוונה  היא  למשגוח  פנימי  בתוך  הממיר ? 

    בברכת  חג  שמח

    קובי

    #97907

    arielsegal
    מנהל בפורום

    קובי שלום.

    משגוח בממירים בהספק של עד מספר עשרות קילוואט מותקן בממיר.

    בממירים בעלי הספק של מאות קילוואט מותקן המשגוח בלוח.

    בכל מקרה של זיהוי זליגה לאדמה מעל הערך המכוונן גורם להפסקת  פעולת הממיר.

    #97913

    kobigross
    משתתף

    ,שלום  אריאל

     

    תודה  וחג  שמח

    קובי

    #105703

    BRIZER
    משתתף

    אראל שלום.

    עברו כמעט שנתיים מאז שפתחתי את הפוסט הזה ושאלה נוספת מטרידה בימים אלה.

    רכב GMC שהותקנה בו  ממיר עם מצברים לוח חשמל ושקעים 220V.

    נמסרה ללקוח לפני כ- 3 שנים.<br />לאחרונה נבדק הרכב ע”י חשמלאי בודק ובאחד מהליקויים אנו נדרשים לחבר כבל הארקה 10מ”מ. לגוף הרכב.<br />1. לא נכחתי בבדיקה של הבודק.

    2. בשיחה טלפונית עם הבודק הערתי לעניות דעתי שאין לחבר הארקה לגוף הרכב בזינה צפה,

    כאשר גוף הרכב מקבל מינוס ממערכת DC של הרכב.

    3.לטענת הבודק המערכת איננה מערכת זינה צפה. ויש הארקת שיטה עובדה שהוא קיבל תוצאה טובה בבדיקת LT.<br /><br /><br />

    שאלתי האם הגיוני שיש הארקת שיטה ברכב?<br />ואם התושבה חיובית, האם מותר לחבר הארקה לגוף הרכב שמקבל מינוס ממצבר הרכב?

    נקודה נוספת שאולי כדאי לציין לפני שנתיים פנינו במכתב לחברה שעבורה הותקנה המערכת.<br />וציינו שחובה להתקין משגוח ברכבים שהותקנה בהם מערכת זינה צפה לפני מספר שנים.<br />כנראה שזאת הסיבה לבדיקה של חשמלאי בודק.  <br /><br />אודה מאוד לתשובתך

    דורון.

    #105710

    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    אתה מתאר שמקור הזינה הוא ממיר.

    אני מניח שמדובר בממיר שאין בין מתח היציאה שלו לבין מתח ההזנה, הפרדה גלוונית.

    לפיכך אם אין הפרדה גלוונית (והמינוס שמחובר לגוף הרכב מהווה גם אפס של המוצא) המצב מסוכן ביותר והתחשמלות ברכב המתואר תסתיים קרוב לוודאי במוות.

    חייבים לוודא שהזינה צפה.

    אם הבודק מדד עכבת לולאת תקלה כלפי גוף הרכב המצב מדאיג ויש להשבית את הרכב מיד!!!!

    יש לחשוב מחדש על שיטת ההגנה בפני חשמול ברכב הנ”ל ולתכנן בהתאם.

    #105722

    BRIZER
    משתתף

    בוקר טוב אראל.

    אתמול אחה”צ הגעתי לראות את הרכב המדובר .<br />הגעתי למסקנה חד משמעית שמדובר בזינה צפה, <br /> לטענתו של הבודק, בבדיקה שערך לרכב יש תוצאות כמו בהארקת שיטה.

    <br />לפי נתוני היצרן הממיר מאפשר חיבור ממסר פחת!

    מצרף תמונה.

    לדעתי המערכת היא “זינה צפה”.

    לכן מחובתנו להתקין משגוח אשר יתן התראה ראשונה אור וזמזם.

    התראה שניה ניתוק מוחלט.

    תקן אותי אם אני טועה!

     

    מודה לך מאוד על תשובתך שמחזקת את דעתי לעצור את הסכנה.

    דורון.

     

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #105724

    noam
    משתתף

    כאשר הממיר מקבל חשמל חוץ ורק טוען מצברים ומעביר הלאה את מה שנכנס אכן המערכת צפה (בהנחה והכניסה דרך שנאי מבדל)

    כאשר הממיר לא מקבל חשמל חוץ ועובר למצב המרה הוא באופן פעיל מחבר בין ניוטרל והארקה – יוצר איפוס

    #105725

    BRIZER
    משתתף

    נועם תודה.

    תשובתך מחדדת את ההבנה שיש להוסיף “משגוח” .<br />יש לציין בלוח החשמל מותקן ממסר פחת!

    דורון.

    #105726

    uriC
    משתתף

    כדאי לבדוק אם יש בממיר חיבור חיצוני בין המוצא להארקה. אם יש חייבים לנתק את החיבור ואז הזינה הופכת לצפה וחייבת משגוח והתראה אור קולית. לא נדרש השבתה אלא אם כן המשתמש רוצה.
    ההזנה מהרשת הארצית מסוכנת וחייבת שנאי מבדל. במיוחד מסוכן חיבור ההארקה באמצעות כבל ותקע במתחבר בקין ב שבמקרה וההארקה משתחררת ומפין החיבור “מטיילת” בתוך תקע עלולה לגעת בפזה ולחשמל את גוף הרכב !

    אורי כהן 03-5343506

    #105727

    noam
    משתתף

     אין חיבור קבוע בין הארקה לניוטרל. החיבור הוא על ידי מגען פנימי בממיר ונעשה באופן יזום כאשר הממיר מתחיל להמיר (כלומר כאשר מתח חוץ פסק). המטרה היא לא ליצור איפוס נוסף כאשר יש חשמל חוץ ומאידך כן ליצור איפוס כאשר הממיר הוא מקור המתח.  המוצר לא נועד לעבוד עם משגוח ושנאי מבדל אלא עם ממסר פחת ורשת מאופסת. הוא בא מעולם היאכטות בעלות מגע טוב עם כדור הארץ (דרך הגוף שבמים) וכמובן שזה לא ישים לרכב על גלגלים.

    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני 1 שנה, 11 חודשים ע"י  noam.
    #105729

    eazd
    משתתף

    רק הערה..

    גם ממירים של מערכות סולאריות מוגנים זינה זפה עם משגוח מובנה,

    ובנוסף יש מפסק מגן ביציאות.

מוצגות 14 תגובות – 16 עד 29 (מתוך 29 סה״כ)

יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.