פורום חשמל

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #109124
    tasaf
    משתתף

    שלום לאריאל ולחברי הפורום
    נתקלתי בשאלה שלא קיבלתי עליה תשובה חד משמעית
    1 כאשר יש תקע בריטי שהפינים בו יותר עבים (דוגמת מזגן) האם מותר להחליפו לישראלי
    2 האם נלקחים בחשבון זרמי התנעה לצורך חישוב שטחי חתך?
    והאם יש שוני בחישוב בין מזגן שבו ההתנעות לא מרובות לבין נניח מעלית ?

    #109125
    aron david
    משתתף

    אם תחליף את התקע לרגיל

    איבדת את האחריות על המזגן

    יותר פשוט להחליף את השקע לבריטי

    #109126
    tasaf
    משתתף

    אני לא שואל מבחינת אחריות על מזגן
    אני שואל מבחינת חוק חשמל. זרמי התנעה ושטחי חתך

    #109143
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    1. אין מניעה להחליף את התקע כל עוד הזרם הנקוב של התקע ובית התקע מתאימים לזרם המזגן.
    2. אחת הסיבות שבאנגליה הפינים עבים יותר נובעת מהעובדה שהתקע שם מכיל על פי רוב נתיך מובנה. (חבל שלא כך גם אצלנו)
    3.  זרמי התנעה הם חולפים ונמשכים זמן קצר ביותר. שטחי חתך מוליכים בוחרים לפי העמסה מתמדת ועל פי המבטח במעלה הזינה.
    4. אין הבדל בשטח החתך לבין תכיפות ההתנעות. במעלית משתמשים על פי רוב בבקר מהירות מנוע וכך נמנעים זרמי התנעה גבוהים וטלטול תא הנוסעים בעת התחלת הסיבוב.
    #109149
    aron david
    משתתף

    לאריאל. מה הדין לא לגבי מוצרים בריטיים אלא מוצרים ישראליים לדוגמא מזגנים של תדיראן מ 3 כח סוס ומעלה באים עם שקע בעל פינים עבים ומכונים שקע בריטי.

    #109150
    YUDA
    משתתף

    יש לי תחושה שהסיבה שהפינים עבים במזגנים גדולים היא היסטורית.

    בעבר זרמי ההתנעה של המזגנים היו גדולים ונמשכו זמן ארוך יחסית, זה גרם לפעמים לנפילות מתח ולהתנעות כושלות.

    כדי לחסוך בנפילות מתח השתמשו בפינים עבים כדי לשפר את המגע בתקע.

    כיום ההתנעות חלקות יחסית גם במזגנים שאינם מבוקרי תדר (אינוורטר), לכן לא מצוי התנעות כושלות ואין צורך בפינים עבים.

    האם מישהו יכול לאשר\לתמוך\לשלול את הניחוש שלי?

    #109152
    arielsegal
    מנהל בפורום

    בהחלט מסכים עמך.

    יתרה מזו התקעים של לפני כ-15 שנה היו בעלי פינים שטוחים ששטח המגע שלהם היה קטן יחסית ויצר מגעים רופפים.

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.