פורום חשמל

מוצגות 15 תגובות – 16 עד 30 (מתוך 36 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #112477
    אלמוני
    לא פעיל

    שלום.מתבייש לשאול.לא הבנתי למה באיפוס מספיק להוריד מאייז ואפשר להמשיך לפעול מעגלים אחרים ובTT לא?

    #112482
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    אין קשר בין שיטת ההגנה בפני חשמול ושיטת בדיקת התנגדות הבידוד.

    #112494
    אלמוני
    לא פעיל

    שלום.אז למה התכוון בחור בסרטון 2.32 דקות עם קיים איפוס אפשר להוריד מאייז של מעגל תקול ולהמשיך ובTT לא. 

    #112498
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    כנראה שהוא יצטרך לענות, כי לי לא ברור למה הוא התכוון.

    #112502
    luz
    משתתף

    שלום,
    הוא אומר בסרטון שבמקרים מסויימים של תקלת בידווד, במתקן מוגן באיפוס TNCS לעיתים די בהורדת המא”ז ואז ניתן יהיה להפעיל שוב את מפסק המגן (“להרים את הפחת”), ואילו במתקן מוגן ב TT יהיה צורך לנתק את כל מוליכי המעגל כדי להחזיר את המתקן לעבודה.
    מניח שהוא התכוון לכך שבמתקן מאופס המתח בין אפס להארקה יהיה נמוך מאוד, ולא כל זליגה תגרום להפסקת מפסק המגן.

    #112507
    אלמוני
    לא פעיל

    שלום.עדיין לא מובן מה זה קשור להורדת מאייז .

    #112509
    luz
    משתתף

    כאשר מפסיקים את המא”ז, הזליגה יכולה להיות רק בין אפס להארקה, ולא בין פאזה להארקה.
    במתקן מאופס המתח בין אפס להארקה נמוך מאוד, ולכן גם זרם הזליגה יהיה נמוך, ולפעמים לא יגרום להפסקת מפסק המגן.
    מניח שזאת כוונתו.

    #112536
    dodi1000D
    משתתף

    שלום 

    אני מבקש לבקש סליחה על האיחור

    אני רוצה להודות לכולם על העזרה 

    תודה רבה !!!

    וחג שמח !!!!

     

    #112538
    Timur
    משתתף

    דבר אתי . אני אסביר לך בטלפון…זה מה שחברי כתבו פה ..יותר קל לדבר ..0544916739

    #112539
    Timur
    משתתף

    מה שאמרתי על שיטה נגד חשמול ,זה היה טיפ לתקלה ,לא קשור לבדיקת מגר..כשלקוחות מתקשרים , אפשר לפעמים לפתור בעיה בטלפון ולא להגיע בלילה..ובמתקן מאופס הרבה פעמים מספיק להוריד את מ”אז של מעגל התקול וכול השער ימשיך לעבוד ,אפילו עם זליגה באפס ..יש הרבה אופציות ומצבים… בהזדמנות דבר איתי ,אני אסביר יותר ..

    #116856
    shayba
    משתתף

    מדהים כמה ידע נגיש  מונח כאן .

    תודה לכולם …

     

    #116857
    Meirs70
    משתתף

    שלום לכולם,

    בהמשך לנאמר מעלה בדיון הייתי רוצה לחדד משהו במיוחד בשבילי,

    1. כאשר מבצעים בדיקת התנגדות בידוד של הכבל המזין בין הארקה לאפס יש לנתק את מוליך האפס בפילר ולנתק את מפסק המגן בלוח הנבדק. (על פי הרשום מעלה לא ברור לי בכל אופן איפה יש לבצע את ניתוק מוליך האפס בפילר או בלוח הנבדק).
    2. כאשר מבצעים בדיקה בלוח הנבדק לכיוון הצרכנים יש להשאיר את מפסק המגן מנותק ולבדוק את התנגדות בידוד בין הארקה לאפס. 

    תודה לעונים,

    מאיר

     

    #116861
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום.

    בכל מקרה של בדיקת התנגדות בידוד בין אם לכוון הצרכנים ואם לכוון מקור ההזנה יש תמיד לנתק את מוליך האפס בלוח המזין.

    הסיבה לכך נובעת מהעובדה שמוליך האפס מגושר לאדמה באמצעות הארקת השיטה.

    #117977
    john
    משתתף

    שלום וברכה, 

    תודה אריאל על הפורום יש פה המון מידע, תענוג.  

    רוצה להבין:

    בדיקת איכות הבידוד תיעשה מהלוח לכיוון הצרכנים כאשר המפסק הראשי של הלוח והפחת יהיו מנותקים, וכך בעצם אין הזנה ואין אפס ללוח.

    1. נוציא מנורות מבתי המנורה או שצריך פשוט לשים את מפסקי האור במצב כבוי ?  
    2. מה עושים עם הדוד? הוא הרי מחובר להארקה באופן קבוע, הוא לא עלול לשבש את הבדיקה או להינזק? כי לפי מה שהבנתי מהתגובות פה שבגלל שאפס והארקה מחוברים זה יכול לעשות משהו, לא הבנתי מה. 

    בין הארקה לפאזות:

    כל המא”זים צריכים להיות למטה במצב מנותק, ואז נשים פרוב אחד (לא משנה איזה?) על פס הארקות ואחד על היציאה מהמא”ז לכיוון הצרכן -ונלחץ טסט. ככה נעבור מא”ז אחר מא”ז , התוצאה אמורה לא להיות נמוכה מ0.25 אוהם.  

    בין הארקה לאפס:

    פרוב אחד (לא משנה איזה?) יהיה על פס אפסים ואחד יהיה על פס הארקות- ונלחץ על בדיק, וגם כאן אמור להיות לא פחות מ0.25 אוהם. 

    3. האם יש טעם לבדוק כל אפס ואפס בנפרד, או שאפשר את כל הפס? 

    תיארתי נכון? פספסתי משהו ? 

    תודה לעונים. 

    #117980
    Timur
    משתתף

    תתקשר אלי , אסביר לך…

מוצגות 15 תגובות – 16 עד 30 (מתוך 36 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.