פורום חשמל

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 21 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #77409
    tsafrir
    משתתף

    מאיזה גודל חיבור יש לדרוש בדיקה על ידי גשר ואשמח לקבל גם נימוק
    כפי שזכור לי מעל 160 אמפר , יש חובה בגשר
    כפי הידוע לי בחח”י מעל 400 אמפר

    אשמח לפירוט

    #77411
    mosheb70
    משתתף

    בדיקה על ידי תוספת גשר מגודל חיבור של 400A. הסיבה היא זו שמכאן ערך עכבת לולאת התקלה מתחיל לרדת לערכים מאוד נמוכים וכל סטייה אפילו במאיות ישפיעו על גודל זרם הקצר, ואז כוונוני ההגנות לא יהיו נכונים.

    #83281
    mosheb70
    משתתף

    בדיקה על ידי תוספת גשר מגודל חיבור של 400A. הסיבה היא זו שמכאן ערך עכבת לולאת התקלה מתחיל לרדת לערכים מאוד נמוכים וכל סטייה אפילו במאיות ישפיעו על גודל זרם הקצר, ואז כוונוני ההגנות לא יהיו נכונים.

    #77420
    elad
    משתתף

    שלום רבב
    בהמשך לתשובתו של משה, נדרש להשתמש בגשר כאשר עכבת לולאת התקלה נמוכה מסף הדיוק של המכשיר.
    מכשיר הבדיקה נדרש לספק זרם מספיק גבוה (זרם הרטבה), כך שיתגבר על תאים גלוונים וכ”ו.
    אלעד

    #83290
    elad
    משתתף

    שלום רבב
    בהמשך לתשובתו של משה, נדרש להשתמש בגשר כאשר עכבת לולאת התקלה נמוכה מסף הדיוק של המכשיר.
    מכשיר הבדיקה נדרש לספק זרם מספיק גבוה (זרם הרטבה), כך שיתגבר על תאים גלוונים וכ”ו.
    אלעד

    #77421
    elad
    משתתף

    “במגעים שבין מתכות נוצרת שכבת תחמוצת (למשל בחיבור בין נעל כבל לפס צבירה)
    זרם ההרטבה הינו הזרם המינאלי הנדרש לצורך פריצת שכבה זו
    ויצירת מגע גלוואני טוב בין שתי המתכות.
    במידה והזרם נמוך מזרם ההרטבה
    שכבת התחמוצת יוצרת התנגדות גבוהה במסלול לולאת התקלה
    ולכן נמדד ערך גבוה מהערך האמיתי בעת תקלה…”

    #83291
    elad
    משתתף

    “במגעים שבין מתכות נוצרת שכבת תחמוצת (למשל בחיבור בין נעל כבל לפס צבירה)
    זרם ההרטבה הינו הזרם המינאלי הנדרש לצורך פריצת שכבה זו
    ויצירת מגע גלוואני טוב בין שתי המתכות.
    במידה והזרם נמוך מזרם ההרטבה
    שכבת התחמוצת יוצרת התנגדות גבוהה במסלול לולאת התקלה
    ולכן נמדד ערך גבוה מהערך האמיתי בעת תקלה…”

    #77423
    mosheb70
    משתתף

    אלדד ערב טוב ותודה על התוספת

    #83293
    mosheb70
    משתתף

    אלדד ערב טוב ותודה על התוספת

    #77424
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום ידידי
    מכשירי המדידה המשולבים למדידת עכבת לולאת תקלה וכן מכשירים יעודיים (שאינם גשר) תקניים עונים לתקן IEC 60557. בתקן זה מוגדר כי הדיוק המדידה של עכבת לולאת התקלה של מכשירים אלה הינו לערכי עכבת לולאת תקלה העולה על 0.25 אום (במילים אחרות לזרם קצר בעוצמה של 1 קילו אמפר לכל היותר).
    מרבית המכשירים הללו סטיית המדידה היא ברמה של 5 ספרות וכן פלוס מינוס חמישה אחוז.
    פירוש הדבר שכאשר מתקבלת על הצג תוצאה של 0.25 אום היא יכולה לנוע בין 0.2 אום ל-0.3 אום פלוס ומינוס סטיה של 5%.
    אם למרות הסטיה המרבית האפשרית התוצאה עדין מאפשרת אישור המתקן הרי זה קביל.
    בערכים קטנים יותר לתוצאת המדידה אין כל משמעות מאחר והסטיה יכולה להיות גדולה מתוצאת המדידה.
    בבדיקות שערכתי התקבלו לעיתים הפרשים של 0.1 אום בין קריאות מכשיר רגיל וגשר.Cry

    #83294
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום ידידי
    מכשירי המדידה המשולבים למדידת עכבת לולאת תקלה וכן מכשירים יעודיים (שאינם גשר) תקניים עונים לתקן IEC 60557. בתקן זה מוגדר כי הדיוק המדידה של עכבת לולאת התקלה של מכשירים אלה הינו לערכי עכבת לולאת תקלה העולה על 0.25 אום (במילים אחרות לזרם קצר בעוצמה של 1 קילו אמפר לכל היותר).
    מרבית המכשירים הללו סטיית המדידה היא ברמה של 5 ספרות וכן פלוס מינוס חמישה אחוז.
    פירוש הדבר שכאשר מתקבלת על הצג תוצאה של 0.25 אום היא יכולה לנוע בין 0.2 אום ל-0.3 אום פלוס ומינוס סטיה של 5%.
    אם למרות הסטיה המרבית האפשרית התוצאה עדין מאפשרת אישור המתקן הרי זה קביל.
    בערכים קטנים יותר לתוצאת המדידה אין כל משמעות מאחר והסטיה יכולה להיות גדולה מתוצאת המדידה.
    בבדיקות שערכתי התקבלו לעיתים הפרשים של 0.1 אום בין קריאות מכשיר רגיל וגשר.Cry

    #77457
    elad
    משתתף

    שלום רב
    התקן הוא לא 61557?
    אלעד

    #83327
    elad
    משתתף

    שלום רב
    התקן הוא לא 61557?
    אלעד

    #77467
    arielsegal
    מנהל בפורום

    תודה אלעד, אכן מספר התקן הוא 61557.

    #83337
    arielsegal
    מנהל בפורום

    תודה אלעד, אכן מספר התקן הוא 61557.

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 21 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.