פורום חשמל

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #121264
    Sharon234
    משתתף

    שלום לכולם,<br />
    <br />
    אני כיום בעל רישיון חשמלאי ראשי ועובד בבית מלון בצוות אחזקה למעלה מחצי שנה (לפני זה הייתי תקופה במפעל ייצור ללוחות חשמל כחווט).<br />
    לקחתי קורס בנושא בקרים מתוכנתים PLC ומערכות HMI להרחבת הידע ובשאיפה להשתלב בתחום יום אחד.<br />
    חקרתי מעט לפני על תחום הבקרה ושמעתי רבות מגורמים על הממשק העתידי וזה מאוד עניין אותי.<br />
    <br />
    אך, האם באמת מתאים להנדסאי חשמל אשר בעל רישיון לבצע עבודות תשתית במבנה/ציוד קצה ובדיקות להתעסק בתחום הנ”ל?<br />
    האם מעסק לא יעדיף לקחת הנדסאי אלקטרוניקה/תוכנה ?<br />
    בנוסף, כיצד מתחברת ההתמחות “פיקוד ובקרה” לממשק הבקרים ותהליכי האוטומציה ?<br />
    <br />
    תודה מראש ויום טוב !<br />
    <br />

    • הדיון הזה עודכן לפני שנה, ‫11 חודשים ע״יSharon234.
    • הדיון הזה עודכן לפני שנה, ‫11 חודשים ע״יSharon234.
    #121270
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    אתה בעל רשיון חשמלאי ראשי וצובר נסיון בתחום החשמל.

    עשית טוב שהתמקצעת בענף נוסף אבל חשוב קודם לשלוט היטב בתחום שהרשיון מאפשר לך את העיסוק בו.

    ממליץ לך על קורס תכנון ובדיקת מתקני חשמל במתח נמוך ובמקביל על חיפוש עבודה באתת החברות שמתמחות במערכות בקרה כמו קונטאל סימנס, סיויז’יין, אפקון ועוד.

    #121272
    Sharon234
    משתתף

    היי אריאל,

    תודה רבה על התייחסותך !

    אכן, אתה צודק, רצוי לא לזנוח את ההיבט ההנדסי שבעבורו ניתן רישיון החשמל ולנסות במקביל להעשיר ידע גם בתחומים נוספים, במיוחד אם יבוא יום ואדרש לעמוד בפניי וועדה לרישיון חשמלאי-הנדסאי.

    יצא לי לנהל דו שיח תעסוקתי עם חלק מהחברות אשר ציינת, היות והנך בעל התמצאות לגבי חברות המתמחות בתחום הבקרה – האם ישנם עוד חברות המתמחות בתחום הבקרה אשר תוכל להמליץ/לציין ?

    תודה ויום טוב !

    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני שנה, ‫11 חודשים ע"י Sharon234.
    #121276
    arielsegal
    מנהל בפורום

    החברות שרשמתי הן המומלצות ביותר

    #121301
    sima
    משתתף

    היי שרון

    עולם הבקרה מתפתח 10-15 שנים האחרונות בצורה מדהימה, הדעה האישית שלי ביחס למצב שהיה פעם שאנשי חשמל היו מבינים בעיקר בחשמל וקצת מאוד בבקרה, כיום 80% מאנשי חשמל חייבים להבין כבר לא מעט בבקרים ובתקשורת תעשייתית, ולדעתי בעתיד המצב יתהפך כאשר יידרש יותר הבנה בפיקוד ובקרה מאשר בחשמל בקרב מהנדסי החשמל. שים לב שכיום שכל ממסרי ההגנה למתח גבוה ו/או ממיר תדר הם כבר בקרים דה פקטו לכל דבר עם כניסות ויציאות I/O ופונקציות כמו בקרת PID או כתיבת תוכנה בבלוקים ומי שצריך להבין כיצד צריך לקנפג אותם או איך לחבר אותם לSCADA זה אנשי חשמל.

    כיום עולם הבקרה מתחלק למס’ תחומים עם נגיעה לתחומים אחרים כגון תקשורת מחשבים, תקשורת בין בקרים באמצעות תקשורת תעשייתית, סייבר, מכשור, תהליכים אבל בסופו של דבר על מנת לפשט יש עולם של בקרת מבנה שיותר קרוב לעולם שלך ויש עולם של בקרה תהליכית שהוא הרבה הרבה יותר מורכב ויש עולם לא פחות מורכב שעוסק במערכות בקרה למנועים במערכות עם 3 צירים ויותר (מערכות סרוו ורובוטיקה).

    מבחינת החברות שקיימות בישראל יש חברות שעוסקות בכל התחומים של הבקרה כמו אפקון ויש כאלה שיותר מוכוונות לבקרה תהליכית נניח קונטאל יש חברות שמשווקות גם את הבקר ולכן מעדיפות לכתוב תוכנה עליהם ויש חברות שאינם משווקות בקר אבל יודעות לכתוב על כמה סוגי בקרים החברות האלה נקראות אינטגרטורים לבקרה.

    יש יתרון גדול להגיע לעולם הבקרה דווקא מעולם החשמל כי הוא הרבה יותר קרוב לעולם הבקרה מהעולם של האלקטרוניקה וחוץ מזה כתיבת התוכנה בבקרים מתוכנתים היא לא כמו כתיבת תוכנה בשפות כמו פייתון או C# וכדומה (למרות שיש חלקי אפליקציות שנכתבות ב- Structured text שהיא יותר קרובה לשפות תכנות שציינתי) ובנוסף חלק בסיסי של הפיקוד ב- Low level הוא בשימוש באביזרי החשמל כמו בורר 1-0-2 (אוטו- מופסק-יד שמחובר לבקר) ממסרי פיקוד, טיימרים וכו’

    אחד הדברים שיותר מושכים בעולם הבקרה היא שצריך להבין הרבה מאוד תהליכים, כל כותב תוכנה יגיד לך שאתה צריך להכיר את התהליך עבורו אתה כותב את התוכנה ולכן יש פה מגוון של הרבה מאוד תחומים שאתה צריך להכיר.

    כמו תמיד זה הכל שאלה של מה יותר מושך אותך.

    ההמלצה של לקחת קורס בחשמל במקביל לחיפושי העבודה בתחום הבקרה היא מצוינת כך תוכל להרוויח מכל העולמות. 

    #121305
    Sharon234
    משתתף

    היי סימה,

    ראשית, תודה רבה לך על ההתייחסות המפורטת, עזר לי להבין יותר לעומק את מהות עולם הבקרה !

    נכון, שמתי לב שבשנים האחרונות תחום הבקרה והתקשורת התחיל להשתלב עם תחום החשמל, כבר בתקופה שלמדתי את ההנדסאי חשמל התחילו ללמד אותנו שפת תכנות C+ לקראת הסוף, זאת בנוסף לכוונה להתחיל ללמד תכנות עוד במגמת בית הספר.

    זאת בנוסף לכך שכל הרכיבים החשמליים כגון מפסקים, ממירי תדר ומגוון נוסף של כלים בעולם החשמל נהיים יותר חכמים ומתוחכמים כפי שצוין.

    היות וכבר קיבלתי שתי המלצות לבצע קורס נוסף המתקשר לעולם החשמל ממך ואריאל, אעשה זאת לאחר מתן סיום הקרוס הנוכחי בבקרים אשר מועד סיומו קרב.

    תודה ויום טוב !

     

    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני שנה, ‫11 חודשים ע"י Sharon234.
    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני שנה, ‫11 חודשים ע"י Sharon234.
מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.