פורום חשמל

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #112331
    ad1
    משתתף

    שלום,

    מספר סוגיות שעלו בנושא הארקות, אודה לעזרה:

    1. במכולה/מבנה יביל מתכתי שלא מוגן ע”י איפוס:
      1. האם יש חובה להתקין פס הארקות ראשי אליו יחוברו: פס הארקות מלוח החשמל, גוף המכולה ואלקטרודת הארקה? או שלחילופין מספיק לרתך שני ברגי הארקה באופן הבא: אחד פנימי לחיבור פס הארקות בלוח החשמל ושני חיצוני לאלקטרודת הארקה?
      2. במידה ומתקינים פס הארקות ראשי, שיטת ההתקנה היא ריתוך מרווחים והתקנת פס הארקות באמצעות ברגים. האם ניתן להתחבר ישירות ללוח חשמל והדבר ייחשב כחיבור אמין לגוף המכולה, במקום לרתך בורג הארקה נוסף ולגשר אליו את הפס?
      3. האם פס הארקות חייב לעמוד בדרישות פס השוואת פוטנציאלים בנושא מיקום ההתקנה, לדוגמא, האם מותר להתקין את הפס חשוף מחוץ למכולה בגובה נמוך מ- 1.80 מ’ מהרצפה במטרה לחבר אליו את אלקטרודת הארקה בעת התקנת המכולה בשטח?
    1. מכולה ניידת המוגנת בשיטת הגנה זינה צפה מוזנת משני מקומות: חברת חשמל באמצעות תקע תעשייתי וגנרטור המותקן קבוע במכולה המחובר גם הוא באמצעות תקע תעשייתי:
      1. האם מוליכי הארקה יכולים להיות מחוברים ישירות מהשקעים לפס הארקות בלוח החשמל?
      2. האם חובה להתקין פס הארקות/פס הגנה חיצוני (בנוסף ללוח חשמל) לטובת חיבור גוף המכולה ופס הארקות לוח חשמל, בדומה לשאלה הראשונה או שניתן להסתמך על ריתוך ברגי הארקה?
      3. הארקת שירותים מתכתיים לטובת השוואת פוטנציאלים והארקת גוף הגנרטור בנוסף להארקה בשקע: האם חובה לחבר לפס הארקות ראשי או שניתן לחבר לפס הארקות בלוח חשמל או ריתוך בורג הארקה קרוב לשירות המתכתי (המכולה ללא בידוד).
      4. שטח חתך של מוליכי הארקה לפס הארקות ראשי (לטובת הארקת שירותים מתכתיים בזינה צפה) איזו מהתקנות רלוונטית?
        • טבלת שטח חתך מזערי של מוליכי הארקה תקנה 25 בהארקות ואמצעי הגנה.
        • תקנת הארקות יסוד: סעיף 9 מוליך חיבור יהיה בשטח חתך של 10 ממ”ר לפחות.
      5. גישור הארקה בין מכסה מתכתי של תעלה לתעלה עצמה: האם שטח החתך המינימלי הוא בהתאם לטבלה של מידות מזעריות מתקנה 25?
    1. אודה על חידוד ההגדרות של פסי הארקה השונים המותקנים מחוץ ללוח החשמל:
      1. מתקן מאופס- פס השוואת פוטנציאלים.
      2. הארקת הגנה TT- פס הארקה (ראשי/משני).
      3. זינה צפה- האם קיימת הגדרה תקנית לדוגמא: פס הגנה?

    תודה.

    #112334
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    בפעם הבאה אנא שאל שאלה בודדת בכל שאלה כדי שמשתתפים נוספים יוכלו לצפות בתשובות ביתר קלות ויוכל להתפתח דיון בכל נושא לגופו.

    לעצם השאלה.

    1. יש ליצר פס בדומה לפה”פ אליו יחוברו גוף המכולה, אלקטרודת ההארקה והארקת הלוח במכולה. מומלץ שפס זה יהיה נגיש ומוגן מפני מגע.
    2. מוליכי ההארקה של כל מעגל המוזן בזינה צפה צריכים להגיע לפס המגן (ראה תשובה 3).  לפס זה יש לחבר את האלקטרודה החיצונית. דרך החיבור יכולה להשתנות ממתקן למתקן. לגבי שטחי החתך ראה את התשובה לשאלה 3.

    א. פס השוואת פוטנציאלים מחבר אליו את כל השירותים המתכתיים שלא דורשים הגנה בפני חשמול וכן את מוליכי ההארקה ראשיים ללוחות החשמל הראשיים ואת החיבור לטבעת הגישור. מוליכי החיבור לשירותים מתכתיים נקראים בשם מוליכי חיבור ושטח חתכם הוא 10 ממ”ר לפחות.

    ב. פס הארקה הוא פס המשמש לחיבור של מוליכי הארקה כהגנה בפני חשמול ולכן שטח החתך שלהם מוגדר בתקנות בהתאם לשטח חתך מוליך המופע, או בהתאם לזרם הקצר הצפוי דרכם (במוליכי הארקה שאינם חלק ממעגל חשמלי).

    ג. בזינה צפה נהוג השימוש במושג: “פס מגן” – פס זה מחבר אליו את כל מוליכי המגן המזינים מעגלים המכילים צרכנים מסוג 1. שטחי חתך מוליכי ההארקה שיגיעו לפס זהים לשטח חתך מוליכי ההארקה שמגיעים לפס ההארקות במתקן מוארק.

     

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.