פורום חשמל

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #111589
    yuval48
    משתתף

    שלום לכולם , 

    אשמח למענה לשאלה הבאה , 

     

    מקרה א’ – מרכזיית תאורה עירונית מזינה עמודי תאורה , העמודים מוזנים בכבל 5X16 ובנוסף אני מוסיף גיד 35 חשוף בקרקע להארקה היקפית.  את המקרה הזה אני מכיר וסגור לגביו. 

    מקרה ב’ – מרכזיית רחוב מאירה שלטי רחוב מוארים עם יסוד בטון באדמה ללא ברגי זיון בכבל 3X2.5 , האם נדרש גם גיד הארקה 35 חשוף בקרקע בדומה לעמודי תאורה או שניתן לעשות הארקה אופקית מקומית? 

    מקרה ג’ – כמו ב’ רק עם ברגי זיון לשלטי רחוב . מה עושים במקרה הזה? 

    מקרה ד’ – מרכזיית תאורה מזינה בשרשור ארונות תקשורת מחושמלים , האם מספיק הארקה היקפית מקומית או גם במקרה זה עליי להוליך גיד הארקה 35 חשוף בקרקע בדומה להארקת עמודי תאורה. 

     

    תודה רבה לעונים, 

     

    #111636
    arielsegal
    מנהל בפורום

    במקרה ב’ חייבת להיות מותקנת השוואת פוטנציאלים סביב לעמודי התאורה או ביטול החיבור בין מרכזית התאורה המאופסת לעמוד הראשון.

    הארקת יסוד בעומק של 2 מטר לפחות של עמודי התאורה דינה כדין טבעת הקפית.

    כללית עליך לנהוג בהתאם לנסיבות. איני ממליץ להוציא מוליכי הארקה ממרכזיה מאופסת ואז אין צורך בהשוואת פוטנציאלים סביב לעמודים

    #111700
    yuval48
    משתתף

    תודה על התשובה אריאל , 

    1-במידה ואני מחליט לבצע את שיטת ההגנה TT עבור עמודי התאורה , האם אני חייב להוליך גיד 35 חושף בין העמודים או שאפשר לעשות הארקה מקומית עם טבעת היקפית (או יסוד עמוק) ?

     2- האם יש אפשרות שקו אחד של עמודי התאורה אני מגן באמצעות TNCS עם מרכזיה מאופסת וקו אחר של עמודי תאורה להגן ב TT ללא חיבור הארקה בין עמוד ראשון למרכזיה?  או שאם אני בוחר להשתמש בשיטת TNCS כל המערכת צריכה להיות TNCS ? 

    3- מה השיטה המומלצת לדעתך ? לעשות TT לעמודי תאורה ואיפוס למרכזיה ללא קשר הארקה בין עמוד ראשון למרכזיה ? או לעשות TT לכל המערכת ? 

    תודה רבה . 

     

    #111702
    victorcoh
    משתתף

    שלום.

    תבדוק lt בסוף קו במידה וזרם הקצר מספיק להפעלת ההגנה עדיף tt

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.