פורום חשמל

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #110577
    shushlev
    משתתף

    שלום אריאל וחברים,

    במפעל שלנו המוזן ומוגן בשיטת TNS נבנו שתי תוספות בניה (למקלטים) צמודות למבנה הראשי ע”י קבלן. בוצעה הארקת יסוד, וקשירה בריתוך להארקת הבניין הראשי.

    1. כבל ההזנה לתוספות הבנייה הוא 5x, מלוח החשמל במבנה הראשי.
    2. פס ההארקה בלוח החשמל של תוספת הבנייה לא חובר להארקת היסוד.
    3. המתקן עבר בדיקת בודק.

    האם לדעתכם יש חובה לחבר את פס ההארקות להארקת היסודות, או שמותר להסתפק בגיד ההארקה של כבל ההזנה?

    תודה

    שלמה

    #110580
    difrentional
    משתתף

    אם היו מוציאים פה”פ נוסף בתוספת מבנה אז היה עדיף גישור בין הפה”פים ומשם כל לוח מתחבר  מבחינת הארקה לפה”פ שלו (כמובן שאיפוס רק בפה”פ הראשי). מכיוון שזה לוח משנה המוזן מלוח ראשי לא רואה בעיה בכך. אמנם זה שרשור ממשנה לראשי ומראשי לפה”פ אבל לא רואה אי תקינות. אבל נראה מה אריאל אומר.

    #110657
    shushlev
    משתתף

    תודה על תשובתך.

    בכל זאת אני מבקש להבין: האם חובה לחבר את הארקת היסוד של תוספת הבנייה לפס ההארקות של הלוח שלה, או שחיבור הקוצים מהיסודות בין התוספת לבניין הראשי, והזנה מכבל 5x עונה על הדרישה.

    #110660
    difrentional
    משתתף

    אני לא מבין כל כך מהנתונים שלך לגבי הפס. במידה וביצעת הארקת יסוד באיזור החדש המחובר להארקת יסוד הישן. אתה צריך לחבר פס השוואת פוטנציאלים לקוץ היוצא מהארקת יסוד אליו אתה מחבר את השירותים המתכתיים!! ואת פס הארקה שבלוח אתה מחבר לפה”פ החדש או לפה”פ הישן. חיבור פס הארקה בלוח הראשי החדש ללוח הישן שהוא ניזון ממנו באמצעות גיד שבכבל אינו מספק! חיבור זה נותן מענה לצרכנים ולא לשירותים המתכתיים שבמבנה החדש. לכן חיבור הארקות צרכנים ושירותים מתכתיים באיזור החדש לפס הארקות בלוח החדש ומשם בכבל עם גיד הארקה כלול לפס הארקות בלוח הישן אינו מספק כלל. יש להוציא פס השוואת פוטנציאלים במבנה החדש ולחבר את השירותים המתכתיים ואת פס ההארקות בלוח החדש אליו. או לחבר לפה”פ הישן את השירותים המתכתיים באיזור החדש. 

    #110661
    difrentional
    משתתף

    אסגנן שוב: מומלץ לחבר פס השוואת פוטנציאלים באיזור החדש לקוץ שיוצא מהארקת יסוד באיזור החדש.  לחבר את השירותים המתכתיים ואת פס הארקות בלוח החדש לחבר לפס השוואת הפוטנציאלים- רצוי לחבר גם בין פסי השוואה הישן והחדש. 

    או לחבר את השירותים המתכתיים באיזור החדש לפס השוואה ישן לפחות.

    חיבור שירותים מתכתיים באיזור החדש לפס הארקות בלוח הראשי החדש ואותו פס מחובר בגיד שבכבל המזין לפס הארקות בלוח המזין אינו מספיק.

    זו דעתי לפחות. אריאל יוכל לתת תשובה ולתקן אם טעיתי

    #110709
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    בכל מתקן המוגן בשיטת TN-S יש לחבר את מוליך ההארקה לפס השוואת הפוטנציאלים של המתקן המוזן.

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.