פורום חשמל

מוצגות 11 תגובות – 1 עד 11 (מתוך 11 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #75184
    arie230
    חבר

    אריאל שלום
    דבר ראשון זה כיף לקבל תשובות מבר סמכא ודבר שני אם תוכל לפרט לגבי ההבדלים בין מא”ז רגיל לבין הגנת מנוע כמו PKZM
    תודה מראש
    ויינשטיין אריה

    #75185
    pichu70
    חבר

    שלום
    ההבדל המהותי בין מא”ז ל PKZM הוא:
    מא”זים- מפסקים אוטומטים שלא ניתנים לכוונון
    PKZM- מפסק אוטומטי שהמנגנון הטרמי ניתן לכוונון על פי זרם העבודה של המעגל והמנגנון המגנטי אינו ניתן לכוונון.

    #81055
    pichu70
    חבר

    שלום
    ההבדל המהותי בין מא”ז ל PKZM הוא:
    מא”זים- מפסקים אוטומטים שלא ניתנים לכוונון
    PKZM- מפסק אוטומטי שהמנגנון הטרמי ניתן לכוונון על פי זרם העבודה של המעגל והמנגנון המגנטי אינו ניתן לכוונון.

    #75188
    arielsegal
    מנהל בפורום

    arie230 אומר:

    אריאל שלום
    דבר ראשון זה כיף לקבל תשובות מבר סמכא ודבר שני אם תוכל לפרט לגבי ההבדלים בין מא”ז רגיל לבין הגנת מנוע כמו PKZM
    תודה מראש
    ויינשטיין אריה

    אריה שלום
    תודה על המחמאות ותודה ל- Pichu70 על תשובתו המדוייקת.
    אבקש להוסיף מספר פרטים:
    1. PKZM הוא שם למתנע תרמו מגנטי מתוצרת חברת Moeller. ישנם מתנעים תרמו מגנטיים מתוצרת חברות רבות והם אינם נקראים PKZM אלא בשמות אחרים כמו למשל GV2 בשניידר. PKZM הפך להיות שם נרדף למוצר בדיוק כמו שג’יפ הפך להיות שם נרדף לרכב שטח. אבל יש לומר מתנע תרמו מגנטי.
    2. כושר הניתוק (יכולת הפסקת זרמי קצר) של מתנעים תרמו-מגנטיים עולה בהרבה על זה של מא”ז סטנדרטי וחלקם מגיעם לכושר ניתוק של 50kA ואף 100kA. מא”זים מסוגלים להתמודד עם זרמי קצר קטנים בהרבה.
    3. גמישות האופיין של מתנע תרמו- מגנטי קטנה בהרבה מזו של מא”ז. מרבית המא”זים מאפשרים גמישות רבה של הצריכה וחלקם יכול לאפשר זרם יתר של 1.5In למשך 10 דקות ויותר. הסיבה לכך היא שהם אינם מיועדים לצרכן נתון אלא מגנים על מעגלים שהצריכה בהם משתנה. מתנע תרמו- מגנטי מיועד לצרכן מסויים שצריכתו אינה משתנה. זרם יתר מצביע על תקלה שיש להפסיקה תוך פרק זמן קצר. לפיכך גמישות האופין של המתנע נמוכה משמעותית. Wink

    #81058
    arielsegal
    מנהל בפורום

    arie230 אומר:

    אריאל שלום
    דבר ראשון זה כיף לקבל תשובות מבר סמכא ודבר שני אם תוכל לפרט לגבי ההבדלים בין מא”ז רגיל לבין הגנת מנוע כמו PKZM
    תודה מראש
    ויינשטיין אריה

    אריה שלום
    תודה על המחמאות ותודה ל- Pichu70 על תשובתו המדוייקת.
    אבקש להוסיף מספר פרטים:
    1. PKZM הוא שם למתנע תרמו מגנטי מתוצרת חברת Moeller. ישנם מתנעים תרמו מגנטיים מתוצרת חברות רבות והם אינם נקראים PKZM אלא בשמות אחרים כמו למשל GV2 בשניידר. PKZM הפך להיות שם נרדף למוצר בדיוק כמו שג’יפ הפך להיות שם נרדף לרכב שטח. אבל יש לומר מתנע תרמו מגנטי.
    2. כושר הניתוק (יכולת הפסקת זרמי קצר) של מתנעים תרמו-מגנטיים עולה בהרבה על זה של מא”ז סטנדרטי וחלקם מגיעם לכושר ניתוק של 50kA ואף 100kA. מא”זים מסוגלים להתמודד עם זרמי קצר קטנים בהרבה.
    3. גמישות האופיין של מתנע תרמו- מגנטי קטנה בהרבה מזו של מא”ז. מרבית המא”זים מאפשרים גמישות רבה של הצריכה וחלקם יכול לאפשר זרם יתר של 1.5In למשך 10 דקות ויותר. הסיבה לכך היא שהם אינם מיועדים לצרכן נתון אלא מגנים על מעגלים שהצריכה בהם משתנה. מתנע תרמו- מגנטי מיועד לצרכן מסויים שצריכתו אינה משתנה. זרם יתר מצביע על תקלה שיש להפסיקה תוך פרק זמן קצר. לפיכך גמישות האופין של המתנע נמוכה משמעותית. Wink

    #75191
    arie230
    חבר

    כלומר מתשובתך אני מסיק שעדיף להשתמש במתנע תרמו מגנטי מאשר במשהו שאני נתקלתי בו בהרבה מקומות שזה :ראשי מא”ז רגיל אחריו בא המגען וביציאה מהמגען יש הגנה תרמית מתכווננת וממנו יוצא הכבל למנוע

    #81061
    arie230
    חבר

    כלומר מתשובתך אני מסיק שעדיף להשתמש במתנע תרמו מגנטי מאשר במשהו שאני נתקלתי בו בהרבה מקומות שזה :ראשי מא”ז רגיל אחריו בא המגען וביציאה מהמגען יש הגנה תרמית מתכווננת וממנו יוצא הכבל למנוע

    #75193
    arielsegal
    מנהל בפורום

    arie230 אומר:

    כלומר מתשובתך אני מסיק שעדיף להשתמש במתנע תרמו מגנטי מאשר במשהו שאני נתקלתי בו בהרבה מקומות שזה :ראשי מא”ז רגיל אחריו בא המגען וביציאה מהמגען יש הגנה תרמית מתכווננת וממנו יוצא הכבל למנוע

    אריה שלום
    מתנע תרמו מגנטי מאחד בתוכו את 2 האלמנטים: הגנה בפני קצר כמו המא”ז והגנה בפני זרם יתר כמו ה- Overload.למתנע יתרונות כמו שתיארתי בתשובתי הקודמת אך חסרונו הוא שאם הוא אינו מצוייד במגעי דווח או אמצעי תצוגה אין לדעת מהי סיבת היותו מופסק (זרם יתר, קצר או יזום) לפיכך יש מקרים שבהם מעדיפים 2 אמצעי הגנה נפרדים במידה והם עומדים בזרם הקצר הצפוי.
    עלי לציין כי קיים מושג נוסף שנקרא תאימות Coordination שמתאר תאימות בין אביזרי המעגל ויכולת שרידותם אחרי קצר. תאימות כזו מושגת טוב הרבה יותר במתנע תרמו מגנטי מאשר במתנע ו- Overload נפרדים.

    #81063
    arielsegal
    מנהל בפורום

    arie230 אומר:

    כלומר מתשובתך אני מסיק שעדיף להשתמש במתנע תרמו מגנטי מאשר במשהו שאני נתקלתי בו בהרבה מקומות שזה :ראשי מא”ז רגיל אחריו בא המגען וביציאה מהמגען יש הגנה תרמית מתכווננת וממנו יוצא הכבל למנוע

    אריה שלום
    מתנע תרמו מגנטי מאחד בתוכו את 2 האלמנטים: הגנה בפני קצר כמו המא”ז והגנה בפני זרם יתר כמו ה- Overload.למתנע יתרונות כמו שתיארתי בתשובתי הקודמת אך חסרונו הוא שאם הוא אינו מצוייד במגעי דווח או אמצעי תצוגה אין לדעת מהי סיבת היותו מופסק (זרם יתר, קצר או יזום) לפיכך יש מקרים שבהם מעדיפים 2 אמצעי הגנה נפרדים במידה והם עומדים בזרם הקצר הצפוי.
    עלי לציין כי קיים מושג נוסף שנקרא תאימות Coordination שמתאר תאימות בין אביזרי המעגל ויכולת שרידותם אחרי קצר. תאימות כזו מושגת טוב הרבה יותר במתנע תרמו מגנטי מאשר במתנע ו- Overload נפרדים.

    #75214
    gilhrt
    חבר

    arie230 אומר:

    כלומר מתשובתך אני מסיק שעדיף להשתמש במתנע תרמו מגנטי מאשר במשהו שאני נתקלתי בו בהרבה מקומות שזה :ראשי מא”ז רגיל אחריו בא המגען וביציאה מהמגען יש הגנה תרמית מתכווננת וממנו יוצא הכבל למנוע

    עוד הבדל אחד קטן בין מא”ז לבין מתנע ה-PKZM שברצוני להוסיף:
    מכיוון שה-PKZM נוצר בכדי להגן בעיקר על מנועים, יש לו פונקציה נוספת של רגישות לחוסר איזון בין פאזות הצרכן. כאשר חוסר איזון כזה מורגש, אופיין הזרם/זמן של ההגנה נהפך “רגיש” או “מהיר” יותר (בערך ב-15%).

    #81084
    gilhrt
    חבר

    arie230 אומר:

    כלומר מתשובתך אני מסיק שעדיף להשתמש במתנע תרמו מגנטי מאשר במשהו שאני נתקלתי בו בהרבה מקומות שזה :ראשי מא”ז רגיל אחריו בא המגען וביציאה מהמגען יש הגנה תרמית מתכווננת וממנו יוצא הכבל למנוע

    עוד הבדל אחד קטן בין מא”ז לבין מתנע ה-PKZM שברצוני להוסיף:
    מכיוון שה-PKZM נוצר בכדי להגן בעיקר על מנועים, יש לו פונקציה נוספת של רגישות לחוסר איזון בין פאזות הצרכן. כאשר חוסר איזון כזה מורגש, אופיין הזרם/זמן של ההגנה נהפך “רגיש” או “מהיר” יותר (בערך ב-15%).

מוצגות 11 תגובות – 1 עד 11 (מתוך 11 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.