פורום חשמל

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 15 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #101050
    ilanAr
    משתתף

    כידוע, בתעשייה לא נהוג להרכיב ממסרי פחת, אלא אם מדובר במעבדה וכדומה.

    אז איך נגן בפני חישמול על מכונה המכילה הרבה גופי חימום בעלי הספק גבוה?

    מה קורה כשגוף חימום מתחיל לפרוץ לגוף המכונה? אם המצב היה כפי שאני מתאר (גוף חימום פורץ לגוף מתכתי ואין ממסר פחת) אז היו בארץ המון התחשמלויות, אבל זה לא קורה. 

    איך מגנים בפני חישמול במכונות גדולות אבל לאו דווקא בעלות הספק גבוה במיוחד (קצת גופי חימום, קצת סולנואידים, קצת מנועי סרבו, בקרים ואלקטרוניקה?

    #101051
    shai23
    משתתף

    אילן שלום,

    דרייברים סרוו יש להם זליגה באופן טבעי. לא ניתן להתקין מפסק פחת לפניהם. יגרום לניתוקים לא רצויים. אתה יכול לנסות אולי מפסקי פחת עם השהייה לכל דרייבר

    (לא ניסיתי מעולם)

    מה שאני עושה בלוחות כאלו בדר”כ.מתקין מפסק פחת רק לפני שקעים (אם יש).

    אין בעיה שתתקין מפסקי פחת נוספים במקביל לצרכנים אחרים שציינת.

    #101060
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    מכונה מורכבת ממערכות רבות.

    לתת המערכות המוכלות בה חייבים להיות מבטחים משלהם על פי הזרם הנקוב שלהם. כך יהיו מבטחים לגופי החימום למנועים ולמערכות.

     ברור שהמבטח הראשי אינו מתוכנן להפסיק במקרה של קצר לגוף של גוף חימום אחד מני רבים במערכת.

    ההגנה בפני חשמול תושג על ידי הפסקת המבטח של כל תת מערכת.

    לכן קיימת חשיבות ענקית לבדוק בבדיקות תקופתיות את תקינות ההארקה של המכונה ושל חלקיה. 

     

    #101062
    ilanAr
    משתתף

    זה נשמע לי כמו משהו שחייב להיות, אחרת אנשים יתחשמלו. מצד שני מעולם מעולם לא ראיתי ממסר פחת במכונות. תוצרת איטליה, גרמניה…you name it

    #101065
    arielsegal
    מנהל בפורום

    בלי ספק במכונה המכילה מכלולים רבים חייבים להיות מבטחים למכלולים להגנה בפני חשמול וכן לא לשכוח את חשיבות תקינות חיבור ההארקה

    #101104
    יוסי שמר
    משתתף

    שלום 

    בבדיקות שאני מבצע במפעלים אני מתקשה למצוא רציפות ארקות בחלקי מכונה רבים.

    בכונה גדולה של בית דפוס …וכו’ 

    אני מנסה לשרוט את החלקים המתכתיים כדי לקבל רציפות ולא תמיד זה קורה…

    אני מקבל בבסיס רציפות ובחלקים אחרים שלו לא מקבל..

    האם לרשום בדו”ח הליקויים לבצע גישורי ארקה בין חלקים השונים של המכונה 

    לצורך הבטחת הארקה לגוף בכל החלקים או אם יש לי רציפות בסביבת חיבור הכבל זינה 

    להסתפק בזה  ?

    ברוב המתקנים שבדקתי יש בעיה עם רציפות הארקות בכל החלקים של מכונות גדולות.

    יוסי

     

    #101109
    arielsegal
    מנהל בפורום

    יוסי שלום

    חד משמעית עליך לדרוש רציפות הארקה בין חלקי מכונה שחייבים להיות מוארקים.

    במידה ואינם מוארקים עליך לדרוש התקנת מוליך גמיש שיקשר בין חלקי המכונה.

    #101124
    יוסי שמר
    משתתף

    היי אריאל !

    אני אכן דורש זאת …

    אני מקבל הרבה טענות ש….    “אף פעם לא בדקו רציפות בין חלקי המכונות “….

    אני מנסה באדיבות להסביר שזה לטובת בטיחות העובדים הנוגעים בציוד המתכתי הזה ..

    מה גם שאין ממסרי פחת …

    לרוב חיבור מוליך הארקה רופף…מרעידות..שנים שאף אחד לא חיזק ברגים…

     יש גם מכונות שממש אין רציפות מתכתית בין חלקיה…יש מנועים בתוך החלקים ואין רציפות ארקה !

    זה לוקח יותר זמן לבדוק מתקנים אך אני מעדיף “לישון בשקט” כשחתמתי על תעודה 

    כשבדקתי את המתקן ביסודיות ….

     שאין תוספת מחיר על ביצוע יסודי של בדיקת חשמל מקצועית ,

    אבל אנחנו מעדיפים להיות בצד הבודקים שהמקצוע חשוב להם 

     לא חותמים על תעודות סתם בשביל לקחת כסף וזהו..

    חג שמח לכל חברי הפורום !

     

     

    #101125
    ilanAr
    משתתף

    רק נשאר לבקש מאריאל לעשות כפתור לייק!

    אז במידה שלכל חלקי המכונה יש רציפות הארקה, ונניח גוף חימום אחד מתחיל לזלוג לאדמה באופן חלקי.

    איך ומתי נגלה את זה?  הרי אין ממסר פחת ולא נתקין משגוח על כל רכיב או מכלול.

    #101126
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    יוסי הוא אכן בודק שצריך לקבל לייק גדול, הוא אכן מקפיד וטוב שכך.

    כשקיימים מבטחים לתת המערכות הם אמורים להפסיק בעת קצר לגוף את אותה תת מערכת. לא צריך משגוח או אמצעי אחר לשם כך.

    משגוח נדרש כפי שידוע לך רק במתקן בו הזינה צפה כלומר לא מבוצעת הארקת שיטה למקור הזינה. גם במתקן המוגן באמצעות משגוח חייבת להישמר רציפות ההארקה. 

    #101127
    ilanAr
    משתתף

    למה שהמבטח יגיב לזליגה לאדמה?

    אני מצפה שיגיב לזרם יתר או קצר, במקרה של זליגה יזרום זרם אפילו נמוך יותר

     

    תודה

    #101128
    arielsegal
    מנהל בפורום

    זליגה לאדמה במתקן מוארק אינה מסכנת חיים אז אין חשש.

    חשב את ערך זרם הזליגה כפול התנגדות מוליך ההארקה ותראה שמדובר בחלקי וולט…. 😆 

    #101129
    rafi1791
    משתתף

    שלום  כל עוד מתח המגע עד 50V והמפסק לפי זרם הקצר הצפוי יפסיק את הזינה, עד 5 שניות כנדרש בחוק, לא אמור להיגרם נזק.

    כמובן שעדיף פחת כתוספת הגנה, אבל כמו שחוק החשמל מציין, לא בכל מקום חובה להגן עם פחת.

    אריאל תקן אותי אם אני טועה, תודה.

    #101131
    יוסי שמר
    משתתף

    תודה על המחמאה אריאל…

    באמת צריך להקפיד על דברים בסיסיים כגון רציפות ארקות , 

    זה לוקח זמן אבל חשוב ביותר לצאת מהבדיקה עם תחושה שעשית מה שניתן לאתר ליקויים בטיחותיים חמורים

    במידה וקיימים .

    לבדיקות שנתיות לרישוי עסקים וביטוח אני מכיר בודקים שתוך דקות הגיעו…בדקו וסיימו את הבדיקה…

    מיותר לציין כי הבדיקה לא יכולה להיות מספיק עמוקה ויסודית כפי שצריכה להיות…

    לטעמי יש לשאוף למקצוענות ולא לזלזל בלקוחות שהם בני אדם שיכולים להפגע מחוסר זהירות ורצינות שלנו…

    אחרינו אין מי שיבדוק ויעלה על בעיות…אם יש.

    אני בכוונה כותב שורות אלו לתשומת לב הבודקים הצעירים והבודקים שבדרך…

    בהצלחה וחג שמח !

     

     

    #101134
    elad
    משתתף

    שלום רב

    1. ניתן בהחלט (ולדעתי רצוי) להתקין מפסקי פחת על תתי מכלולים במכונה שלמה- כך גם ניתן יהיה לאתר תקלה דיי מהר
    2. בדיקת התנגדות בידוד תקופתית בהחלט יכולה לסייע באיתור זליגות, בטרם תתרחש פריצת הבידוד
    3. וכפי שכבר נאמר, מתח המגע במתקן מוארק,  לא יגרום למתח מגע מסוכן בעת זליגה לאדמה 

    בהצלחה

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 15 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.