הרעיון הוא שבמקרה של תקלה במנוע (עומס יתר וכו) תפעל ההגנה הסמוכה למנוע, ולא בלוח הראשי. אם אני מבין נכון כשכתבת “קופסת שקעים” התכוונת לקופסת שירות עם מתנע תרמומגנטי?
או שלא הבנתי נכון משהו בתיאור שלך. מה המוזר בחיבור שתיארת?
אין בעיה בתיאור שנתת.
בעיקרון היה ניתן גם לוותר על ההגנת מנוע בקופסת שקעים.
בסופו של דבר המפסק בא להגן על הכבל היוצא ממנו ולא על העומס.
במידה ורוצים לבצע הגנה למנוע יש לתכנן הגנות יעודיות עבורו (הגנות חום, בידוד, ממסר תרמו-מגנטי וכדומה).
זה חיבור נכון בעיניך ??
נניח שהזרם נקוב של המנוע הוא 15 אמפר
בהתנעה יכול לעלות פי 6-7
זה יוצא מעל 100 אמפר (פי 5 מזרם המפסק המזין)
כנראה שזרם ההתנעה בפועל הוא קטן יותר.. ולכן אין תקלות
שלום לך. מא”ז בעל אופיין C מיועד לזרמי התנעת מנועים. אסור לו לנתק ניתוק אלקטרומגנטי בזרם של 5*In, והוא חייב לנתק מיידית בזרם של 10*In. כך שבזרם התנעה של מאה אמפר מא”ז של 20 בוודאי לא ינתק. ב 132 אמפר הוא חייב לנתק תוך 5 שניות. כך שלא אמורה להיות בעייה בהנעה.
מעבר לכך, אתה מדבר על גודל מנוע שמחייב אמצעי מקטין זרם התנעה, כך שלא אמורה להיות שום בעייה.