פורום חשמל

מוצגות 9 תגובות – 1 עד 9 (מתוך 9 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #105895
    N.C
    משתתף

    שלום לחברים

    נתקלתי בחיבור מוזר ורציתי לשמוע מה דעתכם על כך:

    מלוח החשמל – הגנה מא”ז 20A – כבל לקופסת שקעים 4 מ”מ – הגנת מנוע 10-16A – תקע ת”פ – מנוע

    מה הבעיה שיכולה להיווצר בחיבור כזה? (יש לציין שהמתקן עובד כך כבר שנים..)

    #105898
    luz
    משתתף

    שלום

    לא רואה כאן שום בעייה.

    הרעיון הוא שבמקרה של תקלה במנוע (עומס יתר וכו) תפעל ההגנה הסמוכה למנוע, ולא בלוח הראשי. אם אני מבין נכון כשכתבת “קופסת שקעים” התכוונת לקופסת שירות עם מתנע תרמומגנטי?

    או שלא הבנתי נכון משהו בתיאור שלך. מה המוזר בחיבור שתיארת?

    #105900
    אור
    משתתף

    שלום,

    אין בעיה בתיאור שנתת.
    בעיקרון היה ניתן גם לוותר על ההגנת מנוע בקופסת שקעים.
    בסופו של דבר המפסק בא להגן על הכבל היוצא ממנו ולא על העומס.
    במידה ורוצים לבצע הגנה למנוע יש לתכנן הגנות יעודיות עבורו (הגנות חום, בידוד, ממסר תרמו-מגנטי וכדומה).

    #105906
    N.C
    משתתף

    אני מתכוון לכך שזרם התנעה של מנוע יכול להיות גבוה פי כמה מזרם נקוב

    הגנת מנוע מתוכננת לכך אך המפסק לא

    יכול לקרות מצב שבהתנעה יקפוץ מפסק בלוח המזין ולא בקופסא הקרובה

    לדעתי זה תכנון לא תקין

    רציתי לשמוע מכם האם יש בעיות נוספות בחיבור מלבד פגיעה סלקטיביות

    #105907
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    במידה ואכן תתרחש הפסקה יהיה צורך לכוונן הגנות בהתאם.

    כוונון הגנות חייב להתבצע על ידי בודק שמבין את שיקולי הסלקטיביות ובטיחות המתקן.

    #105911
    luz
    משתתף

    שלום N.C

    מא”ז עם אופיין C אמור לאפשר זרם התנעה, ובפרט במצב שאתה מתאר-זרם נומינלי של מנוע בין 10 ל 16 אמפר, והמא”ז בלוח של 20 אמפר.

     

    #105913
    N.C
    משתתף

    זה חיבור נכון בעיניך ??
    נניח שהזרם נקוב של המנוע הוא 15 אמפר
    בהתנעה יכול לעלות פי 6-7
    זה יוצא מעל 100 אמפר (פי 5 מזרם המפסק המזין)
    כנראה שזרם ההתנעה בפועל הוא קטן יותר.. ולכן אין תקלות

    #105916
    luz
    משתתף

    שלום לך. מא”ז בעל אופיין C מיועד לזרמי התנעת מנועים. אסור לו לנתק ניתוק אלקטרומגנטי בזרם של 5*In, והוא חייב לנתק מיידית בזרם של 10*In. כך שבזרם התנעה של מאה אמפר מא”ז של 20 בוודאי לא ינתק. ב 132 אמפר הוא חייב לנתק תוך 5 שניות. כך שלא אמורה להיות בעייה בהנעה.

    מעבר לכך, אתה מדבר על גודל מנוע שמחייב אמצעי מקטין זרם התנעה, כך שלא אמורה להיות שום בעייה.

    #105917
    luz
    משתתף

    אשמח לדעת אם מנסניונך זה לא מחזיק מעמד. אני לא נתקלתי במקרה שהמא”ז מנתק בהנעה בסלקטיביות כזאת.

מוצגות 9 תגובות – 1 עד 9 (מתוך 9 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.