פורום חשמל
- לנושא זה 22 תגובות,משתתף 1, והוא עודכן לאחרונה לפני 12 שנים, 5 חודשים על ידי- bery.
-
מאתתגובות
-
21 באוקטובר 2011 בשעה 15:23 #75131אלמוניאורח
אריאל שלום
בעבר למדתי בקורסים שלך ויש לי שאלה בתחום החשמל ,בענף המיזוג שאני לא מוצא לה מענה
אשמח אם תוכל לעזור לילפי חוק החשמל בפרק מעגלים סופיים חייבים לשים הגנה תרמית והגנה מגנטית לכל מעגל מנועי.
במנועי מדחסים דוגמת אמרסון יש הגנת קליקסון (בי מטל)בתוך ליפופי המנוע המוגדרת כ OVERLOAD PROTECTION.
קיימת טענה בענף המיזוג, שמנועים עם קליקסון לא חייבים בover load או בהגנת מנוע.
האם זה נכון?
האם תקן של הגנת קליקסון שווה ערך לתקן של הגנת מנוע?21 באוקטובר 2011 בשעה 15:26 #75132arielsegalמנהל בפורוםאסי שלום
1. קליקסון זה שם של חברה. חברה זו מיצרת הגנה למדחסי קירור וגם מתג אוטומטי שמפסיק את הקבל במנועים חד פזיים. לכן שמגדירים קליקסון זה אינו אומר איזה סוג התקן יש למנוע.
2. הוספת bimetal בתוך ליפופי המנוע היא דבר רצוי אך לא בהכרח הגנה יחידה. יתרונה שהיא מודדת את הטמפרטורה בפועל. לפי מיטב ידיעתי בפאזה יחידה.
3. הגנה מגנטית חייבים תמיד כהגנה בפני קצר. הגנה תרמית מחוייבת על פי חוק החשמל למנועים מעל חצי קילוואט שיגן עליו מפני העמסת יתר. כל התקן שאתה מתקין מגן עליו מפני העמסת יתר נחשב חוקי בתנאי והוא יפסיק את המנוע בעת העמסת יתר. אין חובה להשתמש בממסר עומס יתר, אפשר להשתמש בתרמיסטורים, אפשר להשתמש בבקרת טמפרטורה עם גשש מסוג PT100 ועוד.21 באוקטובר 2011 בשעה 15:26 #81002arielsegalמנהל בפורוםאסי שלום
1. קליקסון זה שם של חברה. חברה זו מיצרת הגנה למדחסי קירור וגם מתג אוטומטי שמפסיק את הקבל במנועים חד פזיים. לכן שמגדירים קליקסון זה אינו אומר איזה סוג התקן יש למנוע.
2. הוספת bimetal בתוך ליפופי המנוע היא דבר רצוי אך לא בהכרח הגנה יחידה. יתרונה שהיא מודדת את הטמפרטורה בפועל. לפי מיטב ידיעתי בפאזה יחידה.
3. הגנה מגנטית חייבים תמיד כהגנה בפני קצר. הגנה תרמית מחוייבת על פי חוק החשמל למנועים מעל חצי קילוואט שיגן עליו מפני העמסת יתר. כל התקן שאתה מתקין מגן עליו מפני העמסת יתר נחשב חוקי בתנאי והוא יפסיק את המנוע בעת העמסת יתר. אין חובה להשתמש בממסר עומס יתר, אפשר להשתמש בתרמיסטורים, אפשר להשתמש בבקרת טמפרטורה עם גשש מסוג PT100 ועוד.2 בנובמבר 2011 בשעה 7:35 #75161beryמשתתףאריאל קודם כל יופי של אתר אני כבר מפיץ אותו בין חברים המתעסקים בחשמל
בנוגעה לנושא זה יש לי מספר שאלות:1.אני רואה שרוב המזגנים בארץ ובחו”ל מגיעים עם הגנת קליקסון תרמית בליפופי המנוע,
אך ללא הגנה מגנטית נפרדת לכל מנוע(ח”פ ו/או ת”פ),הדבר נכון לפחות למזגנים עד גודל של 12 טון קירור.
המזגנים עוברים אישור של מכון התקנים.
האם אין כאן התנגשות אם חוק החשמל?
2.מה לגבי כל ציוד סופי אחר כמו מכונות כביסה ומקררים עם מנועים מעל חצי קילו-ואט
איך צריך להתייחס אליהם ????.
בד”כ יועצי חשמל מתייחסים אליהם כקופסה שחורה שבאחריות היצרן).ושוב המון תודה על האתר המוצלח
אין ספק שהוא יתרום המון לכל מי שמתעסק בחשמל2 בנובמבר 2011 בשעה 7:35 #81031beryמשתתףאריאל קודם כל יופי של אתר אני כבר מפיץ אותו בין חברים המתעסקים בחשמל
בנוגעה לנושא זה יש לי מספר שאלות:1.אני רואה שרוב המזגנים בארץ ובחו”ל מגיעים עם הגנת קליקסון תרמית בליפופי המנוע,
אך ללא הגנה מגנטית נפרדת לכל מנוע(ח”פ ו/או ת”פ),הדבר נכון לפחות למזגנים עד גודל של 12 טון קירור.
המזגנים עוברים אישור של מכון התקנים.
האם אין כאן התנגשות אם חוק החשמל?
2.מה לגבי כל ציוד סופי אחר כמו מכונות כביסה ומקררים עם מנועים מעל חצי קילו-ואט
איך צריך להתייחס אליהם ????.
בד”כ יועצי חשמל מתייחסים אליהם כקופסה שחורה שבאחריות היצרן).ושוב המון תודה על האתר המוצלח
אין ספק שהוא יתרום המון לכל מי שמתעסק בחשמל2 בנובמבר 2011 בשעה 16:02 #75164pichu70חברשלום
חוק החשמל בפרק מעגלים סופיים תקנה 40 “הגנה בפני זרם קצר במעגל הזינה למנועים אחדים” ואני מצטט
אין להשתמש בנתיך או במפסק אוטומטי יחיד להגנה בפני זרם קצר במעגל הזינה של מנועים אחדים חד מופעיים או תלת מופעיים, ללא הגבלת מספרם או הספקם אלא אם כן כל אחד מהמנועים מוגן בפני עומס יתר.
כך שאני לא רואה שום התנגשות עם חוק החשמל לגבי מנוע של המדחס שמוגן טרמית על ידי הגנת עומס יתר(קליקסון), הספקם של מנועי האווררים אינו עולה על חצי קילוווט (במה שאני נתקלתי)והגנה המגנטית משותפת ע”י המא”ז בלוח הראשי.2 בנובמבר 2011 בשעה 16:02 #81034pichu70חברשלום
חוק החשמל בפרק מעגלים סופיים תקנה 40 “הגנה בפני זרם קצר במעגל הזינה למנועים אחדים” ואני מצטט
אין להשתמש בנתיך או במפסק אוטומטי יחיד להגנה בפני זרם קצר במעגל הזינה של מנועים אחדים חד מופעיים או תלת מופעיים, ללא הגבלת מספרם או הספקם אלא אם כן כל אחד מהמנועים מוגן בפני עומס יתר.
כך שאני לא רואה שום התנגשות עם חוק החשמל לגבי מנוע של המדחס שמוגן טרמית על ידי הגנת עומס יתר(קליקסון), הספקם של מנועי האווררים אינו עולה על חצי קילוווט (במה שאני נתקלתי)והגנה המגנטית משותפת ע”י המא”ז בלוח הראשי.2 בנובמבר 2011 בשעה 19:15 #75165arielsegalמנהל בפורוםאני מסכים לכל מילה.
אכן אין כאן התנגשות עם חוק החשמל.
הגנה תרמית מושגת על ידי הקליקסון.
ההגנה בפני קצר מושגת על ידי המבטח בלוח (בתנאי והמבטח מתאים ועכבת לולאת התקלה מאפשרת פעולתו בעת קצר תוך פחות מ-5 שניות (רצוי מיידית)).
מנועי מכונות כביסה ומנועי חלק מהמקררים אינם מוגנים בפני זרם יתר וזה אכן עלול לגרום לשריפתם בשל העדר הגנה.2 בנובמבר 2011 בשעה 19:15 #81035arielsegalמנהל בפורוםאני מסכים לכל מילה.
אכן אין כאן התנגשות עם חוק החשמל.
הגנה תרמית מושגת על ידי הקליקסון.
ההגנה בפני קצר מושגת על ידי המבטח בלוח (בתנאי והמבטח מתאים ועכבת לולאת התקלה מאפשרת פעולתו בעת קצר תוך פחות מ-5 שניות (רצוי מיידית)).
מנועי מכונות כביסה ומנועי חלק מהמקררים אינם מוגנים בפני זרם יתר וזה אכן עלול לגרום לשריפתם בשל העדר הגנה.2 בנובמבר 2011 בשעה 19:16 #75166arielsegalמנהל בפורוםpichu70 אומר:
שלום
חוק החשמל בפרק מעגלים סופיים תקנה 40 “הגנה בפני זרם קצר במעגל הזינה למנועים אחדים” ואני מצטט
אין להשתמש בנתיך או במפסק אוטומטי יחיד להגנה בפני זרם קצר במעגל הזינה של מנועים אחדים חד מופעיים או תלת מופעיים, ללא הגבלת מספרם או הספקם אלא אם כן כל אחד מהמנועים מוגן בפני עומס יתר.
כך שאני לא רואה שום התנגשות עם חוק החשמל לגבי מנוע של המדחס שמוגן טרמית על ידי הגנת עומס יתר(קליקסון), הספקם של מנועי האווררים אינו עולה על חצי קילוווט (במה שאני נתקלתי)והגנה המגנטית משותפת ע”י המא”ז בלוח הראשי.אני מסכים לכל מילה.
אכן אין כאן התנגשות עם חוק החשמל.
הגנה תרמית מושגת על ידי הקליקסון.
ההגנה בפני קצר מושגת על ידי המבטח בלוח (בתנאי והמבטח מתאים ועכבת לולאת התקלה מאפשרת פעולתו בעת קצר תוך פחות מ-5 שניות (רצוי מיידית)).
מנועי מכונות כביסה ומנועי חלק מהמקררים אינם מוגנים בפני זרם יתר וזה אכן עלול לגרום לשריפתם בשל העדר הגנה.
תודה על הפירגון2 בנובמבר 2011 בשעה 19:16 #81036arielsegalמנהל בפורוםpichu70 אומר:
שלום
חוק החשמל בפרק מעגלים סופיים תקנה 40 “הגנה בפני זרם קצר במעגל הזינה למנועים אחדים” ואני מצטט
אין להשתמש בנתיך או במפסק אוטומטי יחיד להגנה בפני זרם קצר במעגל הזינה של מנועים אחדים חד מופעיים או תלת מופעיים, ללא הגבלת מספרם או הספקם אלא אם כן כל אחד מהמנועים מוגן בפני עומס יתר.
כך שאני לא רואה שום התנגשות עם חוק החשמל לגבי מנוע של המדחס שמוגן טרמית על ידי הגנת עומס יתר(קליקסון), הספקם של מנועי האווררים אינו עולה על חצי קילוווט (במה שאני נתקלתי)והגנה המגנטית משותפת ע”י המא”ז בלוח הראשי.אני מסכים לכל מילה.
אכן אין כאן התנגשות עם חוק החשמל.
הגנה תרמית מושגת על ידי הקליקסון.
ההגנה בפני קצר מושגת על ידי המבטח בלוח (בתנאי והמבטח מתאים ועכבת לולאת התקלה מאפשרת פעולתו בעת קצר תוך פחות מ-5 שניות (רצוי מיידית)).
מנועי מכונות כביסה ומנועי חלק מהמקררים אינם מוגנים בפני זרם יתר וזה אכן עלול לגרום לשריפתם בשל העדר הגנה.
תודה על הפירגון7 בנובמבר 2011 בשעה 7:00 #75179beryמשתתףאני גם מסכים למה שאתם אומרים,אבל אני מדבר על מערכת מיזוג עם מספר מנועים שכל מנוע צורך יותר ממספר קילו ואט.
איך מתייחסים למקרים כאלו?
האם יש אישור מיוחד ממכון התקנים לשים רק הגנה מגנטית אחת בלוח?7 בנובמבר 2011 בשעה 7:00 #81049beryמשתתףאני גם מסכים למה שאתם אומרים,אבל אני מדבר על מערכת מיזוג עם מספר מנועים שכל מנוע צורך יותר ממספר קילו ואט.
איך מתייחסים למקרים כאלו?
האם יש אישור מיוחד ממכון התקנים לשים רק הגנה מגנטית אחת בלוח?7 בנובמבר 2011 בשעה 7:13 #75180beryמשתתףאני אנסח את השאלה שוב
אין לי בעיה אם זה שהמנוע יישרף מכיוון שזה שיקול כלכלי של היצרן ויש אחריות!!!
השאלה שלי היא אם לדוגמה
יש לי מערכת מיזוג עם שני מדחסים 3KW מפוח מאייד 1.5KW ושני מפוח מעבה בגודל 750W כל אחד,כל המנועים מוגנים תרמית אבל יש רק הגנה מגנטית אחת לכל המנועים והיא יושבת בלוח המזין.
האם הדבר מותר חוקית.ברור שבמקרה כזה יש התנגשות אם חוק החשמל,השאלה היא האם יש אישור מיוחד לציוד סופי מסוג זה
ואם כן איפה אני יכול למצוא את ההיתר הזה ועד איזה גדלים של מנועים?7 בנובמבר 2011 בשעה 7:13 #81050beryמשתתףאני אנסח את השאלה שוב
אין לי בעיה אם זה שהמנוע יישרף מכיוון שזה שיקול כלכלי של היצרן ויש אחריות!!!
השאלה שלי היא אם לדוגמה
יש לי מערכת מיזוג עם שני מדחסים 3KW מפוח מאייד 1.5KW ושני מפוח מעבה בגודל 750W כל אחד,כל המנועים מוגנים תרמית אבל יש רק הגנה מגנטית אחת לכל המנועים והיא יושבת בלוח המזין.
האם הדבר מותר חוקית.ברור שבמקרה כזה יש התנגשות אם חוק החשמל,השאלה היא האם יש אישור מיוחד לציוד סופי מסוג זה
ואם כן איפה אני יכול למצוא את ההיתר הזה ועד איזה גדלים של מנועים? -
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.