פורום חשמל

מוצגות 8 תגובות – 1 עד 8 (מתוך 8 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #103008
    luz
    משתתף

    שלום לכל חברי הפורום ובראשם לאריאל.<br />רק לפני כחודש נחשפתי לפורום הזה ואני לומד ממנו המון.<br />אני יודע שאני לא מחדש כאן כלום, אבל בכל זאת רציתי להמליץ בחום לכל מי שמתלבט על הקורס של אריאל סגל. לכל הפחות קורס הכנה לוועדת רשיונות.<br />גם מי שלא בדרך לוועדה, גם מי שלמד רק חשמלאי מוסמך – לדעתי זה קורס חובה.<br />כאדם שעוסק בחשמל 12 שנה, ומשתדל להיות יסודי, אני חייב לציין שללא ספק גם אם לא אעבור את הוועדה הרווחתי המון מהקורס. זה שינה לי את הגישה, העבודה, וההבנה מקצה לקצה. בפרט בנושאים של הארקות ואמצעי הגנה בפני חשמול, שלצערי הרב לא מאריכים בהם בבתי הספר להנדסאים, וזה עולה באסונות.<br />תודה רבה אריאל על כל הידע והסבלנות.

    #103042
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום.

    מסמיק מרוב מחמאות.

    תודה על מה שכתבת.

    שמח שיכול לתרום ולו במעט לשיפור הרמה המקצועית של החשמלאים והבטיחות של מתקני החשמל בארץ.

    מקווה ומחזיק אצבעות להצלחתך בוועדה.

     

    #107873
    luz
    משתתף

    שלום חברים. כסיכום לדיון זה-

    הייתי בוועדת הנדסאים לפני כשבועיים. השאלות היו הוגנות והתמקדו בתחומי העבודה שלי. האמת שנערכתי בקורס הנפלא של אריאל לרמה יותר גבוהה…  עצות – כדאי מאד להגיע רגועים. אני הייתי בלחץ גדול בחצי הראשון של השיחה – אבל התרשמתי שלא מדובר באנשים שמנסים להכשיל, ולהפך. הבוחנים (אליהו ועוד מהנדסת) היו נחמדים, ואליהו מזג לי מים כשראה שאני לחוץ… וגם ניסה להכווין אותי לתשובה שהוא רצה.

    שאלות-

    האם ע”פ חוק החשמל חובה להתקין מפסק מגן בבית כנסת? (עניתי שלא. שאל למה, התייחסתי לנושא של מתקן ביתי ומתקן דירתי, וועדת הפירושים לעניין בניין משרדים).

    האם צריך מפסק מגן במקווה? (התחלתי לפרט גם על האיזורים בבריכה, ועל כך שבאיזורים 0,1 ההגנה היא ע”י מתח SELV ולא ע”י מפסק מגן וכו.. כל מה שהוא רצה לשמוע זה רק שצריך מפסק מגן).

    האם צריך מפסק מגן במזרקה של מכבי תל אביב?

    האם צריך מפסק מגן עבור עמודי תאורה? (התייחסתי לכך שאמנם ע”פ חוק החשמל ניתן להגן על עמודי תאורה באמצעות מפסק מגן, אך הדבר לא רצוי. ניסה להתעקש על כך שכדאי כדי לראות שאני מתעקש שזה לא כדאי, סכנה בטיחותית בהפסקות שווא של תאורה. התייחסנו גם להתרגלות של עין למעבר בין אור לחושך, אמרתי שאני לא יודע פרטים כי לא עסקתי בזה, אך אני יודע שמתייחסים לכך בכמות האור בכניסה למנהרה).

    מרכזיית מאור ועמודים – אילו שיטות הגנה? האם ניתן להגן ב TNCS? (או TT, או TNCS יחד עם המרכזייה, או מרכזייה ב TNCS ועמודים ב TT. היה חשוב לו לראות שאני יודע סכנה של הוצאת הארקה ממתקן מאופס. דיברתי על הסכנה במקרה של נתק ב PEN, ועל כך שחייבים השוואת פוטנציאלים בסביבת העמודים).

    איך יוצרים השוואת פוטנציאלים בסביבת העמודים? (פירטתי על: 1.הארקת יסוד של העמוד אם היא בעומק של מטר+.  2.טבעת סביב העמוד ממוליך 35.   3.אלקטרודות הארקה בזווית 45 מעלות.  לא קיבל את הפתרון של יסוד העמוד, כי אנחנו לא יודעים איזה יסוד שמו. רצו לשמוע רק על טבעת מוליך 35. הוספתי שבהיעדר השוואת פוטנציאלים ניתן להגן על העמודים ב TT, ועל המרכזיה בTNCS אם יש צורך, ללא חיבור הארקה ביניהם, ושאם המרכזיה מבודדת ועם גב מבודד – יתכן שלא יהיה צורך כלל באיפוס).

    מאיזה זרם ומעלה ניתן להשתמש במרכזייה ממתכת? (עניתי שלפי הידוע לי אין הגבלה במרכזיית מאור, אלא רק במתקן דירתי – לוח לזרם של 100A ומעלה).

    שלוש אלקטרודות באורכים שונים, מהו המרחק המינימלי ביניהן? (כעומק האלקטרודה העמוקה ביותר, ולא פחות מ 5 מטר. פירטתי על תחום השפעה עיקרי שהוא כעומק האלקטרודה, ועל התחום שהולך ופוחת למרחק פי 5).

    מנוע עם זרם נקוב של 50A. זרם הנעה פי 6 מזרם נומינלי. מה ההבדל בין זרם ההנעה בעומס לזרם ההנעה ללא עומס? (עניתי שאין הבדל בזרם ההנעה, כי ברגע הראשון הזרם נקבע ע”פ ההתנגדות האוהמית, אלא יהיה הבדל במשך ההנעה. הוספתי שבכל מקרה מנוע בגודל כזה מחוייב באמצעי מקטין זרם הנעה).

    #107874
    luz
    משתתף

    הודו להשם כי טוב – היום קיבלתי תשובה שעברתי בהצלחה, ואני מקבל רשיון הנדסאי.

    לאחר התודה הגדולה לבורא העולם, שהכל משלו – חובה נעימה היא לי להכיר כאן תודה לאריאל היקר.

    לאחר סדנת ההכנה לוועדה ראיתי כי טוב, והמשכתי גם לקורס המורחב יותר – קורס תכנון ובדיקות מתקני חשמל במתח נמוך.

    הרווחתי כמויות של ידע, והכל בנעם והסברים בהירים. אריאל ענה לנו על אין ספור שאלות גם על חשבון ההפסקות ובזמן האוכל, והכל באכפתיות, בענווה ובגובה העיניים.

    בקיצור ממליץ בחום – למי שרק רוצה לעבור וועדה שיילך לסדנת ההכנה. מי שרוצה להתעמק יותר – שיילך ישר לקורס תכנון.

    אני מתכוון בע”ה בבוא העת להירשם לקורסים נוספים של אריאל..

    #107887
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    בשעה טובה luz, רואים שיש לך ידע רב .

    בהצלחה בהמשך הדרך

    #107896
    luz
    משתתף

    תודה יוסי!

    #107899
    arielsegal
    מנהל בפורום

    אין ספק שמדינת ישראל התברכה בחשמלאי כמוך.

    שמחתי מאוד להכירך ולראות את הצמא שלך לידע ואת ההבנה העמוקה לנושאים בתחום החשמל.

    בהצלחה ואני לרשותך בכל שאלה.

    #107908
    luz
    משתתף

    תודה אריאל!  קצת נבוך מהמחמאה…

    שבת שלום

מוצגות 8 תגובות – 1 עד 8 (מתוך 8 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.