פורום חשמל

מוצגות 8 תגובות – 1 עד 8 (מתוך 8 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #107502
    avihay10
    משתתף

    שלום לכולם ההספק המכני של מנוע הוא מומנט כפול מהירות M*n.
    משהו לא ברור לי מה קורה שמשנים תדר למנוע והמהירות יורדת הרי גם המומנט יורד.
    לפי הנוסחא M=0.975*p:n גם המומנט משתנה וגם ההספק משתנה ולכן יש במשוואה שתי נעלמים.
    אם מישהו יוכל להסביר לי את העניין אודה לו מאוד 🙂

    #107503
    Ram_Lavi
    משתתף

    עד תדר העבודה של המנוע המומנט הסיבובי נשאר זהה בקירוב. ההספק אכן שונה עקב המהירות הנמוכה.

    מעבר לתדר העבודה של המנוע המומנט הסיבובי יורד וההספק נשאר קבוע

    #107504
    avihay10
    משתתף

    זה נכון לגבי עומס עם מומנט קבוע , מה לגבי עומסים עם מומנט משתנה כמו משאבות ומפוחים ? שם המומנט משתנה כאשר משנים מהירות.

    #107509
    Ram_Lavi
    משתתף

    מודה שלא הבנתי את השאלה/טענה שלך

    #107510
    avihay10
    משתתף

    התכוונתי שסוג העומס מכתיב על איזה מומנט המנוע יצטרך להתגבר , לדוגמא מסוע שיש עליו משטחים של 50 ק”ג גם אם תוריד מהירות המומנט ישאר זהה.

    אבל במשאבות ומפוחים שאתה מוריד מהירות גם המומנט יורד.
    והשאלה שלי איך מחשבים את ההספק בעומסים מסוג זה?

    #107511
    Ram_Lavi
    משתתף

    מכני מדי בשבילי, זה אומר לחזור למחברת של פיסיקה 1. אני אשאר עם החשמל.

    בהצלחה

    #107517
    arielsegal
    מנהל בפורום

    בטווח של עד 50 הרץ, שינוי התדר גורם לירידה במהירות הסיבוב ובהספק.

    בעומסים שאינם מפוחי אוויר המומנט נשאר קבוע

    #107538
    erez84
    משתתף

    לכל מנוע יש גרף ,מומנט מול מהירות, במנוע השראה 3 פאזות, המומנט עולה (בקירוב) בצורה לניארית עד ההחלקה הנומינלית,

    מעבר לכך עד מומנט מקסימלי , שינויים קטנים במהירות יגררו שינוי מורגש יותר במומנט , עקב גרף בצורה פרבולית יותר, מומנט גבוה מהמומנט  המקסימלי שמתקבל בהחלקה קריטית, יגרום לעצירת המנוע, כלומר אין למנוע אפשרות להמשיך להסתובב , העומס עליו גדול מידי, ככל שהמנוע ישנה את המהירות בגרף לכיוון החלקה S=1 כלומר למומנט התחלה , השינוי במומנט ימשיך להשתנות בצורה לא לניארית,  

     

    (הערה: הגרף שתארתי הכיוון הסתכלות הוא משמאל לימין, כאשר בחלק הכי שמאלי ההחלקה היא 0 והמומנט 0, דבר שלא יכול להיות במציאות, זו רק נקודה מתמטית על הגרף, ואז ממשיכים ימינה והגרף עולה עד למומנט מקסימלי, ומתחיל לרדת עד למומנט עצירה) 

     

     

    עד  כמה שידוע לי ויתקנו אותי המומחים בפורום, משנה מהירות נועד לתת מומנט גבוה בכל המהירויות,

מוצגות 8 תגובות – 1 עד 8 (מתוך 8 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.