פורום חשמל

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #118443
    Samy
    משתתף

    לכל החברים 

    בסקירה תרמית שביצעתי בלוח חניון בעל מפסק ראשי 100A 

    כאשר העומס היה 12A/6A\43A 

    נימצא שמוליכי האפס חמים [ קרוב ל50 מעלות ] 

    בבדיקה נמצא שהותקנה מערכת טעינה חד פאזי הצורכת 32A  [ ברור שאסור על פי התקנות ] 

    ברגע שניתקתי את הטעינה הטמפרטורה חזרה לנורמלי 

    שני שאלות לפורום 

    א האם הפרש בעומס הפאזי שגרם להתחממות יתרה של האפסים נגרם אך ורק בגלל חוסר האיזון או שיש סיבה נוספת 

    מתקן הטעינה עם אבזר מובנה למניעת מיתחי DC חוזרים 

    ב מדוע נוצרה התחממות כזו אפילו שהיה חוסר איזון 

    הלו גם במתקן ביתי עלול להבצר מצב שמכשירים מסויימים יעבדו ויהיה חוסר איזון 

    בברכה 

    סמי רז 

    #118451
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    לפי התיאור זרם באפס זרם של 32 אמפר ואולי יותר, לכן אין פלא שהוא התחמם.

    חבל שלא מדדת זרם באפס עם מד זרם צבת שהוא TRUE RMS.

    אין קשר בין זליגת זרם ישר מהעמדה לזרם דרך האפס. הזרם באפס נוצר בשל סגירת המעגל וזליגה מקורה בבעית בידוד או אי תקינות של מערכת הישור

    #118457
    kobigross
    משתתף

    שלום אריאל

    סמי  כתב  שעמדת  הטעינה  היא  בגודל  32   אמפר

    ולא  זרם  באפס  של  32  אמפר

    בברכה

    קובי

    #118458
    kobigross
    משתתף

    שלום  תוספת לתגובה

    הזרם  באפס  של  המעגל  החד  פאזי  של  המטען  הוא  32  אמפר

    אבל  הזרם  באפס  המשותף  של  המעגל  התלת  פאזי  לא  יהיה  32  אמפר

    ולכן  גם  אני  לא  מבין  למה  מוליך  האפס  מתחמם , 

    כפי שכתב  אריאל  יש  למדוד  את  הזרם  באפס

    בברכה

    קובי

    #118459
    shlomo
    משתתף

    היי קובי,

    לפי הזרמים שסמי כתב, אם תעשה סיכום ווקטורי, זרם האפס המתקבל גדול מ 32A ומצדיק חימום יתר, הכל יחסי ובהתאם לחתך המוליך כמובן.

    שבוע טוב ומבורך.

    #118460
    Samy
    משתתף

    תודה לכל החברים 

    רציתי להיות בטוח שאין בעיה נוספת שלא עליתי עליה 

    שוב תודה חברים 

    סמי רז 

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.