פורום חשמל

מוצגות 12 תגובות – 1 עד 12 (מתוך 12 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #115426
    Niv_el
    משתתף

    שלום לחברי הפורום אשמח להתיעצות ומידע בנושא

    אני צריך לתכנן מערכת חשמל שיושבת על נגרר של רכב, המערכת תפעל רק כאשר הנגרר ממוקם בשטח ומנותק מהרכב.<br />הלוח צריך להזין מספר צרכני AC ומספר צרכני DC<br />על הלוח להיות מוזן מגנרטור נייד שיספק כ- 4kVA אבל צריכה להיות אופציה שהלוח יוזן מחברת חשמל ע”י כבל שיגיע משקע קיר ויתחבר ללוח דרך קונקטור.<br />בנוסף ישנם מעגלים חיוניים שצריכים להיות מגובים ב UPS.

    מבחינת הגנות,<br />כאשר הלוח מוזן מהגנרטור חשבתי שאפשר יהיה להשתמש במשגוח בידוד על מנת להתריע ולנתק במידת הצורך<br />השימוש במשגוח הוא על מנת להימנע מהצורך באלקטרודת הארקה<br />במצב הזה אין לי צורך בממסרי פחת ?<br />האם השימוש במשגוח פה הוא בסדר בכלל ?

    אבל מה קורה כאשר אני ארצה להחליף את ההזנה ע”י גנרטור להזנה מהשקע קיר ?<br />האם אני אצטרך שנאי מבדל במצב הזה ?<br />האם גם בהזנה ע”י הגנרטור אני צריך שנאי מבדל או שרק משגוח ?<br />האם בכלל אפשרי להשתמש בשיטת הגנה זו כאשר אני מקבל הזנה מח”ח ?

    מה לגבי כמות המשגוחים שאני אצטרך ? מספיק משגוח אחד או שיהיה עלי להשתמש ביותר ממשגוח אחד ? האם השימוש ב UPS מצריך ממני משגוח בנפרד ?

    ישנם דגשים מסויימים או דברים שעלי לקחת בחשבון מבחינת חוק חשמל כאשר אני מתכנן מערכת כזאת ? (כמו למשל גישור בין כל הגופים המתכתיים)

    אשמח לעזרה והרחבה על הנושא במידת האפשר<br />תודה רבה וחג שמח

    #115444
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    המערך שתיארת מורכב ומחייב תכנון קפדני.

    הזינה מהגנרטור וממערכת החשמל החיצונית חייבת להיות צפה ולכן יש להשתמש בשנאי מבדל גם להזנה מחברת החשמל.

    קיימת בעית הוצאת מוליכי הארקה ממתקן מאופס ולכן יש לבצע לקרון הארקה מקומית ומפסק פחת בהזנה.

    ממליץ לתכנן את המתקן ולהתייעץ עם בודקו עוד בטרם התחלת ההתקנה כדי להמנע מפירוקים ושינויים בהמשך.

    #115451
    Niv_el
    משתתף

    תודה רבה

    יש צורך להשתמש בשנאי מבדל גם אם המערכת מוזנת מהגנרטור הנייד וגם אם היא מוזנת מחברת חשמל ?

    האם המערכת שאני מתאר מחייבת התקנה של אלקטרודת הארקה מקומית בכל מקרה ?

    #115454
    arielsegal
    מנהל בפורום

    במצב גנרטור לא משתמשים בשנאי מבדל כמו שכתבתי בתשובתי. השנאי המבדל למצב הזנה מחח”י בלבד

    #115457
    Niv_el
    משתתף

    כאשר המערכת מנותקת מהגנרטור ומוזנת מחברת חשמל דרך שקע קיר של מבנה יש חובה להתקין אלקטרודת הארקה מקומית לקרון ? אין אפשרות להסתמך על הארקה של המבנה ?

    #115458
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    אין להוציא מוליכי הארקה ממתקן מאופס.

    מאחר ואינך יודע מהי שיטת ההגנה בפני חשמול של המבנה המזין עליך לתכנן את ההזנה בהתאם למה שרשמתי..

    לכן כתבתי שאתה צריך לתכנן ולאשר את התכניות מול בודק המתקן לפני התחלת ביצוע, המשימה שלקחת על עצמך מורכבת ונדרשת הבנה טובה של שיטות ההגנה בפני חשמול והארקות כדי לבצעה. 

    #115466
    Niv_el
    משתתף

    אם אני מוותר לגמרי על שיטת ההגנה ע”י זינה צפה ודואג להתקין אלקטרודת הארקה ולהגן מפני התחשמלות באמצעות פחת זה יפשט את המערכת ?
    במצב כזה תהיה לי פחות בעיה לבצע את ההחלפה בין הזנה מהגנרטור להזנה מחח”י ?

    #115502
    arielsegal
    מנהל בפורום

    אין קשר למפסק פחת.

    הוצאת מוליך להארקה של מתקן או צרכן אחר אל מעבר ל-5 מטרים ממתקן מאופס הינה אסורה ומסוכנת.

    לכן המלצתי שתתייעץ עם בודק המתקן עוד בטרם התקנתו.

    אם תעבור לזינה מוארקת מגנרטור תצטרף בכל התקנה (או הזזה של כלי הרכב) להזמין בודק חשמל.

     

    #115970
    Felix_Z
    משתתף

    שלום לאנשי הפורם.

    Niv_el שאל איך לחבר לוח של קרון נגרר לגנראטור או להזנה קבועה.הלוח צריך להזין מספר צרכני AC.

    תשובת אריאל סגל :

    הזינה מהגנרטור וממערכת החשמל החיצונית חייבת להיות צפה ולכן יש להשתמש בשנאי מבדל גם להזנה מחברת החשמל.

    ככול שאני יודע , יש דרישה לשנאי מבדל בקרונות של הצבא , איך זה מסתדר עם החוק

    בחוק החשמל מצוין כי מתקן המוזן בשיטת הפרד מגן – באמצעות שנאי מבדל , אסור שיתבצע הזנה ליותר מצרכן אחד בו זמנית.

    אודה להתיחסות לתוכנית המצורפת

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #115976
    רון ברקאי
    משתתף

    פליקס שלום,

    אם החלטת להגן על צרכן באמצעות שיטת הגנה ”הפרד מגן”- אסור לחבר יותר מצרכן אחד.

    אם חיברת לשנאי מבדל, או כל מקור אחר ללא הארקת שיטה, יותר מצרכן אחד אז שיטת ההגנה נגד חישמול שצריך ליישם היא זינה צפה וחובה להתקין משגוח.

     

     

    #115979
    Niv_el
    משתתף

    אחדד את השאלה שלי, 

    אני רוצה להזין קרון נגרר שיש בו מספר צרכני AC ויש לו לוח חלוקה

    הדרישה היא שקרון יוזן מגנרטור נייד אבל שתהיה לו גם אופציה להתחבר להזנה משקע (הזנה מחח”י)

    נניח שקרון בשטח אז הגנרטור יזין את הלוח ונניח שהקרון בחניון קרוואנים אז שקע קיר יזין את הלוח

    לא תהיה אופציה לטעות בהזנה כפולה משום שהחיבור הזנה ללוח יהיה דרך קונקטור צבאי אחד על דופן הלוח, כלומר או שגנרטור מחובר או שחח”י מחובר

    השאלה היא באיזה שיטת הארקה יש להשתמש על מנת להגן בפני התחשמלות במתקן המתואר

    האם חייב להשתמש בזינה צפה עם שנאי מבדל ומשגוח בידוד או שיש אפשרות להשתמש בהארקת הגנה עם חיבור לאלקטרודות הארקה מקומית ומסרי פחת בלוח ?

    אשמח לתשובה והסבר במידת האפשר, תודה רבה

    #116002
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    בהזנה אחרי המפסק שבורר הזנות עליך להתקין משגוח.

    הגנרטור יהיה צף.

    ההזנה מחברת החשמל תתבצע באמצעות שנאי מבדל בעל בידוד כפול מהדופן.

    הארקת המבנה המזין לא תחובר לקרון אלא רק לגוף השנאי המבדל.

    גוף הקרון יחובר לפס המגן שכלפיו מודד המשגוח.

    תכנון מתקן כזה דורש נסיון רב והנחיות קפדניות וליווי של בודק המתקן.

מוצגות 12 תגובות – 1 עד 12 (מתוך 12 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.