שלום,
בדקתי קרוואן בתוך מתקן ציבורי גדול :
קיים חדר חשמל בתוך המתקן, ממנו יצא כבל הזנה 5×10 באורך 100 מטר ללוח קרוואן ומא”ז בלוח שבחדר החשמל 3x40A .
חדר החשמל (מתקן מאופס) בבדיקה נמצא ערכים של פאזה כלפי הארקה וכלפי האפס 0.03 אום וזק”צ 8.2 ק”א (נבדקו 7 מדידות)
בפה”פ שבחדר חשמל אין פלח של הארקת יסוד אך ישנם 2 מוליכי הארקה 240 ממ”ר עם סימון כחול, ייתכן וביצעו הארקה היקפית עם השוואת פוטנציאלים ?
לא רק שחיברו את גיד הארקה שבכבל ללוח בקרוואן גם שלחו בנוסף מוליך הארקה 25 ממ”ר ללוח בקרוואן .
בקרוואן יש הארקה מקומית, אלקטרודה שגם מחוברת לקרוואן……בקיצור סלט שלם ואף אחד לא יודע מה קורה בחשמל .
- כמובן אין להוציא הארקות ממתקן מאופס, לכן, כל מוליכי הארקה נותקו מלוח חשמל מזין שבחדר חשמל .
- שטח חתך של כבל ההזנה צ”ל לפחות 16 ממ”ר לפי שיטות ההתקנה או להחליף למא”ז 3x32A .
- האלקטרודה המקומית בקרוואן נותקה מכל השרותים המתכתיים/לוחות חשמל ונמדדה התנגדות לולאת התקלה 280 אום (לא תקין)
- יש לשפר את הארקה ע”י מערך אלקטרודות בצורה תקנית ולהגיע לערכים תקניים
כבל ההזנה מותקן בתוך תעלת פח סגורה מחדר חשמל ועד הקרוואן (100 מטר), איך נכון להאריקה, ע”י מוליך הארקה חשוף מפה”פ של חדר חשמל (מאופס) או מפס הארקות של הקרוואן (הארקת הגנה) ? חשבתי שנכון יותר לחבר להארקת הגנה, אחרת הפוך יכול ליצור בלבול ויחברו את התעלות לפס הארקות בקרוואן