פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #105151
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    בדקתי קרוואן בתוך מתקן ציבורי גדול :

    קיים חדר חשמל בתוך המתקן, ממנו יצא כבל הזנה 5×10 באורך 100 מטר ללוח קרוואן ומא”ז בלוח שבחדר החשמל 3x40A .

    חדר החשמל (מתקן מאופס) בבדיקה נמצא ערכים של פאזה כלפי הארקה וכלפי האפס 0.03 אום וזק”צ 8.2 ק”א (נבדקו 7 מדידות)

    בפה”פ שבחדר חשמל אין פלח של הארקת יסוד אך ישנם 2 מוליכי הארקה 240 ממ”ר עם סימון כחול, ייתכן וביצעו הארקה היקפית עם השוואת פוטנציאלים ?

    לא רק שחיברו את גיד הארקה שבכבל ללוח בקרוואן גם שלחו בנוסף מוליך הארקה 25 ממ”ר ללוח בקרוואן .

    בקרוואן יש הארקה מקומית, אלקטרודה שגם מחוברת לקרוואן……בקיצור סלט שלם ואף אחד לא יודע מה קורה בחשמל .

    1. כמובן אין להוציא הארקות ממתקן מאופס, לכן, כל מוליכי הארקה נותקו מלוח חשמל מזין שבחדר חשמל .
    2. שטח חתך של כבל ההזנה צ”ל לפחות 16 ממ”ר לפי שיטות ההתקנה או להחליף למא”ז 3x32A .
    3. האלקטרודה המקומית בקרוואן נותקה מכל השרותים המתכתיים/לוחות חשמל ונמדדה התנגדות לולאת התקלה 280 אום (לא תקין)
    4. יש לשפר את הארקה ע”י מערך אלקטרודות בצורה תקנית ולהגיע לערכים תקניים

    כבל ההזנה מותקן בתוך תעלת פח סגורה מחדר חשמל ועד הקרוואן (100 מטר), איך נכון להאריקה, ע”י מוליך הארקה חשוף מפה”פ של חדר חשמל (מאופס) או מפס הארקות של הקרוואן (הארקת הגנה) ? חשבתי שנכון יותר לחבר להארקת הגנה, אחרת הפוך יכול ליצור בלבול ויחברו את התעלות לפס הארקות בקרוואן

    #105179
    avshalom
    משתתף

    היי אריאל

    אתה יכול בבקשה להתייחס לשאלה של יוסי בעניין הארקת התעלה?

     

    #105191
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    מחדד את השאלות :

    1. המטרה לא הייתה לבדוק התנגדות לולאת התקלה במתקן (מאופס), כי הוא נבדק ע”י מכשיר משולב ולא גשר, לכן ייתכן ויש סטייה בערך הנמדד במתקן המאופס (חיבור גדול). אבל לשם השוואה בלבד נראה כי יש בוודאות איפוס למרות שלא נמצא הפלח של הארקת היסוד שמחובר לפה”פ . לכן מאריך כי בוצע הארקה אופקית והשוואת פוטנציאלים (מתקן ישן)
    2. לאחר ניתוק הארקות בין מתקן מאופס למתקן T.T, מאיפה כן נכון להאריק את תעלות הפח, כשהם בעל רציפות גלוונית מהמתקן המאופס ועד למתקן T.T

    תודה

    #105209
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    אכן ראוי להאריק את התעלה מלוח הקרוואן.

    איני מבין איך יתכן שאין בחדר המזין פס השוואת פוטנציאלים.

    #105229
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    כתבתי, פה”פ ראשי בחדר חשמל קיים, ועליו מותקן מוליכי האיפוס ושרותים מתכתיים, מה שחסר זה הפלח של הארקת יסוד מטבעת הגישור . כנראה שהמתקן ישן וחידשו אותו ובצעו הארקה אופקית  עד לפה”פ, אחרת לא מובן .

    בכל זאת יש איפוס ומוזר שאין מישהו שיודע מה קורה שם, כל פעם בא חשמלאי אחר .

    תודה

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.