פורום חשמל

מוצגות 10 תגובות – 1 עד 10 (מתוך 10 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #108282
    Oshri Levi
    משתתף

    אהלן אריאל ערב טוב

    שאלתי אליך היא:

    בהתנעת מנוע AC על ידי מתנע רך האם ניתן להשאיר תדר קבוע על 50HZ ולהעלות בהדרגה רק את המתח על ידי שימוש ברכיב SCR או שחייב גם לשנות את התדר תוך כדי לשמור על יחס קבוע?? 

    אם אפשר יותר קצת הסבר על איך עובד המתנע הרך האם הוא מקבל תדר הזנה קבוע של 50HZ והוא משנה את התדר? ואיך בא לידי ביטוי השמירה על היחס בן המתח אם בכלל ?ובציור הסכמתי של השאלה למה צריך גשר דיודות במערכת הבקרה בכל כניסה לפאזה? 

    מצורף קישור לשאלת מהט: קיץ 2018 שאלה 6::

     

    https://apps.moital.gov.il/WebServicesHandlers/Mahat/Rsrc/MahatTests/90619812018.pdf

    #108283
    YUDA
    משתתף

     אולי הקובץ המצורף יעזור

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #108286
    ליעד
    משתתף

    אושר שלום

    ההתיחסות  שyuda העביר לך לא נכונה ומתייחסת לציוד אחר שנקרא ממיר תדר.

    שיטת ההתנעה זאת מוגדרת כשיטה שקיים בה מתח מופחת (כאשר ברשתות מתח חילופין מתייחסים למתח rms) , במקרה זה לפי חוק אום מחוייב כי גם הזרם יהיה נמוך יותר באותו היחס. 

    במתנע רך קיים שסתום (scr) חשמלי שנפתח באחוזים מסויימים ולכן ככל זמן שה scr יותר פתוח במהלך זמן המחזור של הרשת (duty cycle)  כך מתח היעיל rms יהיה גבוה יותר.

    ולכן במחזורים הראשומים של ההתנעה יהיה מתח rms של 30 אחוז וכל 3-2 מחזורים מעלים את הפתיחה של הscr עד מתח יעיל של הרשת.

    במידה ולא מוכר לך המושג rms עדיף שתלמד אותו תחילה.

     

    #108288
    YUDA
    משתתף

    סליחה, לא שמתי לב לפרטים הרלוונטיים בשאלה.

    אין לי מה להוסיף על ההסבר של Moni.

    לגוף השאלה:

    1. במתנע רך התדר קבוע 50Hz.
    2. בשרטוט אין “גשר דיודות” אלא scr. תפקיד ה-scr אינו ליישר את הזרם אלא להגביל את המתח היעיל (בהתאם לזווית ההצתה).

    תודה Moni על התיקון, תקן אותי עם טעיתי שוב.

    #108344
    Oshri Levi
    משתתף

    תודה רבה לכם חבריםםם

    #108356
    hason555
    משתתף

    בס”ד

    קישור להבנת הנושא

    https://www.youtube.com/watch?v=_ZztDN5XX5o

    #108372
    Oshri Levi
    משתתף

    חברה עוד שאלה קטנה למה במנוע השראה בניסוי ריקם זרם הריקם גדול בהרבה משנאי ככמעט בין 30 ל40 אחוז ביחס לזרן הנקוב ???שמעתי שזה קשור לחריץ אויר בין הסטטור לרוטור אם זה באמת בגלל זה איך זה בא לידי ביטוי ??

     

    #108377
    YUDA
    משתתף

    בתיאור אידיאלי – הזרם בסליל יוצר שטף מגנטי בליבת הברזל – כל השטף יוצר כא”מ נגדי – גודל הכא”מ שווה למתח – אין זרם בסליל.

    באופן מעשי חלק מהשטף “בורח”, כלומר נסגר במעגל חיצוני שאינו כולל את כל הסליל, וזו אחת הסיבות שהכא”מ בסליל קטן מהמתח.

    כמות השטף ש”בורח” תלויה במיאון המגנטי. המיאון המגנטי בחריץ האוויר גדול בהרבה מהמיאון של טבעת הברזל.

    #108404
    arielsegal
    מנהל בפורום

    אכן ההסבר נכון, זרם המגנוט גדל משמעותית כשיש חריץ אוויר. במנוע חריץ האוויר משמעותי.

    #108426
    Oshri Levi
    משתתף

    תודה רבה לכם יהודה יתותח תמיד עוזר 🙂 ואיראל תודה לך על הסבלנות לכולם 

מוצגות 10 תגובות – 1 עד 10 (מתוך 10 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.