אריאל וחברי הפורום שלום,
פנו אליי מספר לקוחות בבקשה לחבר להם את לוח החשמל בקרוואן / אוטובית שהם בנו.<br />
מצאתי שאני דוחה את העבודות הללו מכיוון שאיני בטוח לגבי ההגנה בפני חשמול.
ברוב המקרים נאמר לי כי קיימת מערכת של פאנלים סולאריים+מצברים+ממיר מתח.
בחלק מהמקרים קיימת גם הזנה של הממיר מהרשת..
<br />
מהסתכלות בתמונות ששלחו לי אני רואה שלכולם חיברו בלוח AC אחרי הממיר מפסק פחת כהגנה בפני חשמול.
למיטב הבנתי הפחת לא יעזור והאמת לא יעבוד כלל מכיוון שהממיר מתח מהווה שנאי מבדל ומשום כך שיטת ההגנה צריכה להיות זינה צפה ויש להתקין משגוח.
למדתי מחיפוש בפורום כי הרבה פעמים אין באמת הפרדה גלוונית בממיר ואין מדובר בשנאי מבדל.
תהיותיי הן-
- אם בבדיקת רציפות בין הדקי היציאה מהממיר (AC) להדקי הכניסה(DC) / גוף המכשיר אני מוצא שאין רציפות.<br />
האם ניתן להסיק כי קיימת הפרדה גלוונית ויש להתייחס למתקן כמוזן משנאי מבדל ומחויב להתקין משגוח?
2. במידה ואכן אין הפרדה גלוונית.<br />
האם מסלול התקלה יכול להיסגר מגוף צרכן דרך גוף הרכב הדקי הכניסה לממיר (DC) ?<br />
האם במקרה כזה יפעל הפחת?
3. במקרים בהם קיים ממיר היברידי המקבל גם DC וגם AC. האם ישנם דרישות נוספות?
תודה לעונים,
ברק