פורום חשמל

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #121399
    Power
    משתתף

    שלום

    במתקן  מוגן TNS יש מנוע מוזן מווסת מהירות.

    בהארקה של הכבל המזין ווסת מהירות נמדד זרם 11A

    בהארקה של הכבל המזין מנוע נמדד זרם 2A

    בכל כבל יש רק גיד הארקה אחת,אין ריבוי הארקות,גם אין איפוס כפול במתקן,שנאי במבנה.

    מה יכול להיות גורם של זרם בהארקות?

    תודה.

     

    • הדיון הזה עודכן לפני שנה, ‫11 חודשים ע״יPower.
    #121401
    Adnan
    משתתף

    שלום,

    זרמי זליגה בהארקה עלולים להיגרם כתוצאה  מהקיבוליות בין סלילי המנוע לגוף שלו, ככל שהאיכות של המנוע טובה יותר, הקיבוליות הזו תהיה קטנה יותר, במנועים שפועלים ללא וסת תדר, לא מגיעים לתדרים גבוהים ולכן לא מבחינים בזליגות האלה, אך כשנעשה שימוש באמצעי לשינוי התדר, ההיגב הקיבולי הזה נהיה קטן יותר ומכאן הסבירות לזרמי זליגה גבוהים עולה.

    בכללי, אי אפשר למנוע את הזרמים האלה לחלוטין, אבל אפשר להקטין אותם ולמנוע הפרעה לציוד אחר בכמה דרכים :

    1 – שנאי מבדל במעלה הזינה של הוסת – לא תמיד ישים, במיוחד בהספקים גבוהים.

    2 – שימוש בבנק קבלים ייעודי לתדרים גבוהים במעלה הזינה של הוסת (לא מונע את זרם הזליגה לחלוטין אך יוצר מסלול מצומצם יותר).

    כמובן שכל הנאמר נכון כל עוד החיבורים בוצעו לפי הוראות היצרנים ולא קיים קצר כלשהוא או טעות חיווט..

    ממליץ לקרוא בנושא COMMON MODE CURRENTS/VOLTAGE..מדובר על נושא שקיים בכל סוגים המהפכים/הממירים שנעשה בהם שימוש ב PWM, כגון מהפכי PV, אל פסק ועוד..

    בהצלחה

     

    #121412
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    צדק מאוד עדנאן בדברים שרשם.

    בכל מקרה יש לך ריבוי מוליכי הארקה למנוע: פעם אחת עם הסיכוך ופעם שניה עם כבל הזנה (ויתכן שיש גם הארקה מקומית).

    ממליץ להשאיר הארקה יחידה ולנתק את הארקת הסיכוך מהצד של המנוע.

    #121414
    Power
    משתתף

    שלום 

    תודה רבה על התשובה. 

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.