שלום,
זרמי זליגה בהארקה עלולים להיגרם כתוצאה מהקיבוליות בין סלילי המנוע לגוף שלו, ככל שהאיכות של המנוע טובה יותר, הקיבוליות הזו תהיה קטנה יותר, במנועים שפועלים ללא וסת תדר, לא מגיעים לתדרים גבוהים ולכן לא מבחינים בזליגות האלה, אך כשנעשה שימוש באמצעי לשינוי התדר, ההיגב הקיבולי הזה נהיה קטן יותר ומכאן הסבירות לזרמי זליגה גבוהים עולה.
בכללי, אי אפשר למנוע את הזרמים האלה לחלוטין, אבל אפשר להקטין אותם ולמנוע הפרעה לציוד אחר בכמה דרכים :
1 – שנאי מבדל במעלה הזינה של הוסת – לא תמיד ישים, במיוחד בהספקים גבוהים.
2 – שימוש בבנק קבלים ייעודי לתדרים גבוהים במעלה הזינה של הוסת (לא מונע את זרם הזליגה לחלוטין אך יוצר מסלול מצומצם יותר).
כמובן שכל הנאמר נכון כל עוד החיבורים בוצעו לפי הוראות היצרנים ולא קיים קצר כלשהוא או טעות חיווט..
ממליץ לקרוא בנושא COMMON MODE CURRENTS/VOLTAGE..מדובר על נושא שקיים בכל סוגים המהפכים/הממירים שנעשה בהם שימוש ב PWM, כגון מהפכי PV, אל פסק ועוד..
בהצלחה