פורום חשמל

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #110304
    epk
    משתתף

    אני מתגורר בדירה שכורה שנבנתה בשנות ה-1950. לאחר בדיקה חובבנית של כבילת החשמל מארון החשמל הדירתי, ולפי הערה של מתקין תאורה בעניין – נראה שהדירה שלי איננה מוארקת כלל. אבל – אינני חשמלאי מוסמך וכך ייתכן שאני טועה ומפספס משהו. (לא למותר לציין שבחלק ניכר מן הדירה, בנקודות ישנם רק שני חוטים, כך שאם יש הארקה היא בוודאי לא מגיעה לכל הדירה.)

    שאלותיי:

    1. האם בעלי הדירה מחויבים על פי חוק בהארקת הדירה?
    2. האם בעלי הדירה מחויבים בהארקת כל שקעי הכוח ונקודות החשמל לתאורה בדירה?
    3. האם עליי לממן בדיקה רשמית של מצב ההארקה ע”י חשמלאי, כדי לדרוש שתבוצע הארקה בדירתי? או שמא ניתן לבקש בדיקה כזו מחברת החשמל או גורם אחר, ללא צורך במימון שלי?
    4. אם חלילה ינסו בעלי הדירה להתחמק מביצוע ההארקה – האם עליי לפעול נגדם משפטית, או שמא יש ערוץ אחר (למשל דרך הרשות המקומית או חברת החשמל)? כמובן שאני רוצה להימנע ממצב של ניתוק החשמל…

     

    #110329
    avivz
    משתתף

    שלום.

    לשאלתך שני אספקטים- אספקט פורמלי ואספקט יחסיך עם בעל הדירה.

    לעניין הפורמלי- החוק מחייב שמירת מתקן חשמל תקין ובהתאם לתקנות, כולל חובת בדיקה תקופתית. האחריות על מי בדיוק מוטלת האחריות מוגדרת בחוק כך:

    “חובה המוטלת לפי תקנות אלה יראו אותה כמוטלת על מתכנן המיתקן, על מתקינו, על בודקו, על בעליו, על מחזיקו או על מפעילו, הכול לפי העניין, והוא אם אין כוונה אחרת משתמעת”.

    אם ע”פ החוזה שלך בעל הדירה אחראי על תחזוקת התשתיות (שזה המצב לרוב בחוזי שכירות סטנדרטיים של דירות מגורים) הוא בהחלט אחראי לבדוק ולתקן. מצב בו הארקה לא תקינה או לא קיימת הוא מצב מסוכן מאד וחובה לתקנו ללא דיחוי.

    בפועל כבר היו מקרים שדיירים התחשמלו למוות ולמרות שהתריעו בפני בעל הדירה שיש בעיה בית המשפט לא הטיל אחריות פלילית על בעל הדירה. הטענה הייתה שאם הדיירים ידעו שהמצב מסכן חיים מדוע הם לא פעילו לתקנו בעצמם.

    מציע שתיידע את בעל הדירה ותבקש ממנו לשלוח חשמלאי לתקן את הליקויים. לצערי במדינת ישראל גם מצב שבעל הדירה יעיף אותך מהדירה ויביא דיירים אחרים מבלי לתקן כלום אפשרי…

    #110346
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    אכן בעל הדירה אחראי לתקינות מערכת החשמל בנכס.

    אני מציע שתביא חשמלאי שיעריך את העבודה הנדרשת וישלח הצעת מחיר.

    תעביר את ההצעה לבעל הנכס תוך בקשה לתיקון הנדרש על חשבון שכר הדירה.

    אתה חייב לדאוג לבטיחותך ולבטיחות הדיירים או המתארחים בבית, התעלמות מהמצב אינה מסירה ממך אחריות.

    בית המשפט כבר פסק המקרים אחרים שחובת הדייר לטפל במערכת החשמל ולהתחשבן בהתאם עם בעל הנכס. 

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.