פורום חשמל

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #95734
    tsvikaapro
    משתתף

    שלום רב,

    אשמח לקבל תשובה האם מותר לחבר הארקות בין תחט”פ פרטית למבנה במקרה הבא:

    מבנה תעשייתי גדול בעל הארקת יסוד אחת, מחולק לשלושה אגפים מופרדים להשכרה. בכל אגף יש לוח חשמל ראשי המוזן מאותו לוח חשמל (אותו השנאי) הנמצא בתחנת טרפו פנימית שאינה צמודה למבנה (כ-50 מטר מהמבנה). תחנת הטרפו כמובן מוגנת בשיטת איפוס TNS.

    התנגדות לולאת התקלה אינה מאפשרת התפתחות זרם קצר שיגרום להפסקת המפסקים המזינים של כל אגף תוך פחות מ- 5 שניות (זרם הקצר המתפתח קטן מ In של המפסק). ברצוני להקטין את התנגדות לולאת התקלה אך לפי מיטב הבנתי אין אפשרות לבצע איפוס TNS-C בכל אגף כי אז יש איפוסים כפולים במבנה ואין אפשרות לבצע איפוס בחלק מהאגפים כי אז חלק אחד של מבנה מוגן באיפוס וחלק אחר ב – TT.

    אם יותקן בכל אגף פס השוואת פוטנציאלים ותבוצע השוואת פוטנציאלים ראויה, האם מותר יהיה להעביר 5 גידים מתחנת טרפו ללוח ראשי של כל אגף? האם זה אומר ששיטת ההגנה במבנה התעשייה היא איפוס TNS ואני מחבר הארקות בין 2 מבנים המוגנים בשיטת TNS?

    אני יודע שניתר לפתור את הבעיה ע”י שימוש בהגנות אלקטרוניות עם פונקציה G בכל מפסק שמזין אגף. אך רציתי לדעת בכל זאת האם מותר לחבר הארקות בכדי לא להשתמש בפונקציה G.

    תודה

     

    #95739
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום.

    1. תחנת השנאה אינה מוגנת בפני חשמול אלא השנאי מחובר להארקת שיטה (זה נכון לכל שיטה מוארקת).
    2. יש לבצע איפוס יחיד במבנה בלוח הראשי של המבנה וממנו להתפצל ל-3 האגפים של המבנה המוזן. שיטת ההגנה בפני חשמול במקרה זה תהיה TN-C-S ואז אין כל צורך בפחת או פונקצית G.

     

    #95746
    tsvikaapro
    משתתף

    אריאל תודה רבה על התשובה!

    לפי תשובתך אני מבין שללא לוח ראשי במבנה, האפשרות היחידה היא להשתמש בפחת או בפונקציה G?

     

    #95764
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    אם אכן יועברו 3 הזנות נפרדות יהיה אכן צורך בהגנה בפני חשמול באחת השיטות שנקבת.

    מאידך, ביצוע איפוס יחיד באחת הכניסות תשפיע על כל יתר הכניסות. אולם אם ינותק ישארו כל הלקוחות האחרים ללא הגנה נאותה בפני חשמול.

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.