פורום חשמל
- לנושא זה 9 תגובות,2 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה לפני 5 שנים, 2 חודשים על ידי- eliyahu10.
-
מאתתגובות
-
28 בינואר 2019 בשעה 6:39 #107009eliyahu10משתתף
חברי הפורום/אריאל שלום.
באתר הקמה בתחנת כח חובר מבנה באמצעות פתיל הזנה לשקע וולטר בלוח הזנה.
בתקע הפתיל הוחלף בטעות בין מוליך המופע למוליך האפס.
באתר קיים איפוס TNS כשיטת הגנה.
בבואי לבדוק את לולאת נתקלה המכשיר הראה לי נתק מוחלט, בדקתי את מהות הבעיה והבחנתי בהיפוך המופעים מה שגרם להפרש פוטנציאלים בין פס האפסים במבנה לבין פס הארקות.
אשמח לקבל הסבר מפורט יותר. מהבנתי שמשמעות הדבר היא סכנת התחשמלות ברורה כאשר באים במגע עם גוף מאורק.
תודה מראש.28 בינואר 2019 בשעה 7:34 #107010arielsegalמנהל בפורום- גם באתר הקמה מבנה לא אמור להיות מוזן באמצעות שקע תקע אלא בהתקנה קבועה. אסור היה לאפשר חיבור כנ”ל.
- לא אמורה להיות בעיה בבדיקת עכבת לולאת התקלה גם אם הופכים את הפאזה והאפס כאשר משתמשים בשלשת מוליכי המכשיר (אלא אם כן השתמשת במכשיר לא תקני).
- במצב שבו מוליך פאזה מחובר לפס האפסים במבנה, אדם שיגע באפס עלול להתחשמל ולהנזק במיוחד אם יגע בו זמנית בגוף מוארק.
28 בינואר 2019 בשעה 8:57 #107012eliyahu10משתתףאריאל תודה רבה על תגובתך המהירה והכל כך עניינית כרגיל. אחזור ואומר כי אתה המלאך במדינה הזאת עבור ציבור החשמלאים (אינני מפריז בדברי).
1. אני מבין כי הסימוכין לכך הם לפי סעיף 13 (א, ב) בפרק “מתקן חשמלי ארעי באתרי בנייה..”? אם הבנתי נכון את הסעיף הנ”ל…
2. אכן נבדקה עכבת לולאת התקלה באמצעות LTW425 (של MEGGER),מכשיר שנרכש באוריאל שי ולכאורה עומד בכל התקנים האירופאים .28 בינואר 2019 בשעה 9:04 #107013eliyahu10משתתףהמשך…
האם בכל זאת בדיקה באמצעות 2 פרובים במכשיר הנ”ל אינה תקנית?
3. לא כל כך הבנתי…
האם כל נגיעה בפס אפסים תגרום להתחשמלות שכן בכל רגע נתון אדם נמצא על אזור מאורק (יחף). והאם זה נוגע לעובדה שקיים איפוס TNS?28 בינואר 2019 בשעה 11:51 #107016eliyahu10משתתףברשותך אריאל אשמח אם נוכל להתעקב על סעיף 2, יכול להיות שלא הבנתי את תשובתך כראוי.
אני יודע שבדיקת לולאת תקלה שמתבצעת באמצעות גשר נבדקת באמצעות 2 פרובים בלבד. מאחר וכך ולאור התרבות מכשירי המדידה שמבצעים מדידות באמצעות 3 פרובים ובכללותן גם לולאת תקלה
ביקשתי לפני זמן מה לברר את עניין הבדיקה ב”אוריאל שי” ונאמר לי מתשובה ע”י חב’ “מגר” כי אין תקנה המגבילה את עניין בדיקת לולאת התקלה באמצעות שלושה פרובים וכי ניתן לבדוק באמצעות 2 פרובים גם בין הארקה לפאזה וגם בין אפס לפאזה.
אשמח להתייחסותך בסעיף הנ”ל.28 בינואר 2019 בשעה 17:34 #107021arielsegalמנהל בפורוםשלום,
המכשירים המודרניים בודקים באמצעות 3 מוליכים כך הם מוודאים גם תקינות מתחים סדר מוליכים ומתח מגע.
מכשיר המכיל 3 מוליכים מודד את העכבה גם אם המוליכים הפוכים אבל מודגש על המכשיר שהמוליכים אכן הפוכים.
הגשר מיועד למדידות עכבת לולאת תקלה רק במתקנים בעלי זרם חיבור גבוה.
29 בינואר 2019 בשעה 5:37 #107035eliyahu10משתתףתודה רבה
7 בפברואר 2019 בשעה 9:06 #107201eliyahu10משתתףשלום.
אשמח להסבר קצר מדוע אין לחבר באתר בניה (או בכלל) מבנה באמצעות שקע-תקע מלוח הזנה מלבד העניין שישנם 2 מפסיקי פחת בטור?תודה
9 בפברואר 2019 בשעה 9:36 #107235arielsegalמנהל בפורוםשלום
- מבנה נחשב צרכן קבוע ולא צרכן ארעי. באמצעות פתיל וחיבור תקע שקע מחברים רק צרכנים ארעיים, ניידים ונייחים.
- שימוש בשני מפסקי מגן במחוברים בטור מתבצע בשל השאיפה להגן באמצעות 2 אמצעי הפסקה בכל מעגל (או מבטח ומפסק מגן אן 2 מפסקי מגן), במיוחד אמורים הדברים במתקנים בעלי סכנה מוגברת כאתרי בניה המאופיינים ב:
א. ארעיות: המתקנים משתנים לעיתים תכופות בהתאם לצרכים ולתנאי השטח. הם אינם מתוכננים מראש, עיקרם מורכב מחלקים מטלטלים המפורקים בסיום העבודה ומורכבים באתרים אחרים.
ב. תנאי סביבה:
במקרים רבים המתקנים חשופים ישירות או בעקיפין לשמש, גשם, ברד, שלג, אבק וכדומה.
ג. רמת המשתמשים:
רוב העובדים באתרי בניה הנעזרים במתקן החשמל אינם בעלי מקצוע בתחום החשמל כגון: בנאים, צבעים, רצפים וכד’.
כמו כן קיימת תחלופת עובדים גבוהה, שלחלקם רמת מודעות נמוכה לבטיחות בנושאי חשמל.
ד. הובלה ושינוע:
אתרי בניה מתאפיינים בתנועה מוגברת של הובלה ושינוע החושפים את מתקני החשמל לפגיעות מכאניות.10 בפברואר 2019 בשעה 6:52 #107258eliyahu10משתתףתודה רבה אריאל!
-
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.