פורום חשמל

מוצגות 15 תגובות – 16 עד 30 (מתוך 48 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #117823
    UriM
    משתתף

    היי 

    המצב שהגענו אליו הוא בעיה באמת, המדינה לא התכוננה כראוי למצב. מצאתי באתר הממשלתי של רשות האנרגיה מחקר שהם ביצעו כבר לפני שנתיים לגבי איך להכין בניינים (חדשים) למצב הזה, למיטב ידיעתי עדיין לא התבצע אף שום שינוי בנהלים\חוקים כך שבניינים חדשים יהיו מחוייבים לתשתית מוכנה לרכבים חשמליים.

    לגבי עד קומה רביעית – אין לי שמץ, זה פשוט מה שנאמר לי על ידי חח”י.

     

    אורי.

    #117858
    arielsegal
    מנהל בפורום

    הרגולטור חייב להתערב ומיד.

    נושא עמדות טעינה בבתים משותפים חייב להפתר מיידית.

    ראיתי כבר בנינים שבהם עמדות הטעינה מחוברות ללוח חירום, בעת חירום עלול הלוח כולו לקרוס ולא יפעלו מערכות החירום.

    יש לפעול טרם יקרה אסון

    #117869
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    מה שמעניין אותי מאוד, למה הם מחכים לאסון? אלו שקבעו את ההנחיות ברשות החשמל, הינם מהנדסים רציניים, איך יכול להיות שהם קבעו כאלו הנחיות ביצוע/בדיקה?

    בדקתי לא מעט עמדות טעינה וממש סכנה…בסוף מי ש”אוכל” אותה זה הלקוח ששילם לא מעט כסף.

    גם שאשר מגיע מתקין מטעם החברה להתקנת העמדה, עדיין יש ליקויים חמורים.

    #117874
    luz
    משתתף

    שלום,

    אני לא מכיר את הנושא, אך לגבי המסקנה שהסיקו כאן בדיון מהנחיות מינהל החשמל שעמדת הטעינה חייבת להיות מוזנת מהלוח הקרוב, ולכן לא יכולה להיות מוזנת מלוח הדירה – אני לא מבין כך את ההנחיות.

    מה שכתוב שם בהגדרות זה: “מעגל סופי לטעינה” – מעגל המזין מערכת טעינה באופן בלעדי ושתחילתו בלוח הקרוב לה וסיומו בעמדת הטעינה עצמה או בבית תקע המזין התקן הטעינה. כלומר: כאשר לוח מזין לוח משנה, ולוח המשנה מזין את העמדה, מה שייחשב “מעגל סופי לטעינה” זה רק מהלוח האחרון ועד לעמדה. אין הכוונה שהעמדה צריכה להיות מוזנת מהלוח הכי קרוב אליה פיזית, בדומה לכתוב בתקנות החשמל בפרק מעגלים סופיים: “מעגל סופי” – מעגל חשמלי שתחילתו במבטח הקרוב ביותר במעגל למכשיר חשמלי לבית תקע וסיומו במכשיר או בבית התקע. כמובן אין הכוונה שכל מעגל יוזן מהמבטח הכי קרוב אליו…

    הבעייה החוקית לכאורה היא (מעגלים סופיים, 2 ג’)  “במיתקן ביתי לא יימצא שום חלק של מעגל סופי הניזון מלוח ראשי אחד בשטח הניזון מלוח ראשי אחר, פרט למעגל אשר במוביל, בהתקנה סמויה, ללא תיבות.” אך לגבי זה וועדת הפירושים התייחסו בתשובתם לגבי בית תקע לטעינת אופנוע חשמלי (רצ”ב הפירוש).

    כמובן שהבעיות והסכנות ברורות, והפתרון הבטיחותי והטוב ביותר זה כמו שכתבו כאן, לוח נוסף עם מונים נוספים עבור עמדות הטעינה. אך יקח זמן ליישם את זה…

    מצטרף לשאלות- למה חח”י לא מאשרים הזנה מדירה דווקא מעבר לקומה רביעית? ולמה לא מצויינת חובה לאמצעי ניתוק מרוכזים במקום בולט?

    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני ‫2 שנים, ‫10 חודשים ע"י luz.
    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #117894
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    אכן על פי תקנות החשמל נדרשת התקנת עמדת טעינה מהלוח הדירתי, באמצעות התקנה סמויה ללא תיבות.

    אני סבור שהנושא הזה ממש אינו מטופל וכנראה שמחכים לאסון.

    בשטח יש ערבוב הזנות, יש הזנות מלוחות חירום, יש מריבות בין שכנים בגלל שהספק המתקן הציבורי אינו מספיק, ישנן הפסקות של המתקן הציבורי מעומס יתר ועוד.

    בישיבה הקרובה של הנהלת לשכת המהנדסים אדאג להוצאת ניר עמדה של לשכת המהנדסים בנושא.

    #117906
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    אין עליך אריאל, אלוףףף

    #122391
    haim_levi
    משתתף

    שלום

    אני לא חשמלאי , אבל נתקלתי בדילמה הבאה:<br />
    אני גר בבניין רק קומות בקומה 7 , החניה הפרטית שלי נמצאת בחניון תת קרקעי צמודה לחדר שעונים של חברת חשמל.

    מהתייעצות עם מתקינים של החברות השונות (מעידים על עצמם כ חשמלאים מוסמכים) קיבלתי  3 הצעות שונות מבחינת ההתקנה.<br />
    1. משיכה של מקור החשמל מהלוח הדירתי תוך קדיחת מעברים בין כל הקומות עד לעמדת הטעינה.

    2. הזמנה של שעון חדש והתקנה לוח יעודי לעמדת הטעינה.

    3. משכית המתח תהיה לאחר שעון חברת חשמל  לפני הלוח הדירתי (כלומר בחדר השעונים של חברת החשמל).

    ההצעה הראשונה מצריכה אישור של הוועד שמתנגד לביצוע קידוחים בבניין, כמו כן אין רצון של כל הדיירים לממן לוח ציבורי לעניין זה, משתי האפשרויות שנשארו  מה הכי נכון ומה הכי זול.

     

    #122392
    IsraelC
    משתתף

    שלום

    אופציה 3 לדעתי הכי זולה ולדעתי גם הכי נכונה.

    רק שתצטרך לוח פרטי אחרי המונה ומשם להתפצל לדירה ולמערכת הטעינה.

    ואני לא בטוח שמותר להתקין לוח פרטי בחדר החשמל.

    נראה מה יאמרו המומחים.

    #122398
    Eton
    משתתף

    אופציה 3 פסולה ואסורה – עמדת הטעינה תוזן אחרי המפסק הראשי של הדירה , המפסק הראשי נמצא בלוח הדירתי . כל החשיבה של המחוקק שגב ‘ שולה מעפולה לא תצטרך לצאת לחדר המדרגות בחושך למצוא את המפסק הראשי שקפץ עקב עומס או בהמתלה לבצע שוד .אזיי הלוח והמפסק הראשי הוכנו לדירה .

    ועכשיו אתה מבקש להוריד את הלקוח בשעה 9 בלילה ,לחפש מפתח לחדר חשמל בכדי למצוא את המפסק הראשי שקפץ עקב תקלה

     

    אופציה 2 – לא רלוונטית בבנין מעל 12 דירות 

    אופציה 1 עומדת בהנחיות מנהל עניני החשמל כמובן כבל רציף ומוביל ,שילוט וכו 

    וגם לזה החוק נתן הדעת בהתנגדות דייריים ויש כמה פסיקות בכך בבתי משפט נגד וועד או דייריים שמתנגדים ,כמובן נושא הביטוח השטח הציבורי הופך כל העסק ליקר ולא משנה באיזה אופציה תבחר   .

     

     אופציה 0 – מחיבורי שרותי הבית ) ציבורי 

    או הזמנה חיבור יעודי נפרד עש הוועד לחיבור לכלל הדייריים ,זה רק ענין של זמן בסוף לא יהיה מנוס מזה 

    #122399
    arielsegal
    מנהל בפורום

    הפתרון הנכון הוא להתקין לוח יעודי מנוהל לכלל עמדות הטעינה בבנין שיוזן מלוח החשמל הציבורי שיוגדל משמעותית בהתאם לגודל החיבור המוזמן ללוח של עמדות הטעינה 

    #122410
    haim_levi
    משתתף

    שלום

    למען הבהירות הצעה שלוש לא מדברת על הורדת הלוח הדירתי לחדר השעונים , אלה ביצוע יציאה נוספת מהכבל שמעביר חשמל מהשעון אל הלוח הדירתי לעמדת הטעינה שנמצאת מעבר לקיר והתקנה של כל מה שצריך מבחינת פחת, מפסק, וכו..<br />
    מצרף תמונה

    #122411
    haim_levi
    משתתף

    מעלה מחדש

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #122424
    haim_levi
    משתתף

    בוקר טוב

    בהמשך לתגובתך , יש קושי בבניין שלנו ליישם בגלל שמחצית הדירות  הן להשכרה ושייכות לבעל הקרקע, ולא מעניינו להשקיע בזה, לחלק מהדיירים רכשו לאחרונה רכבים חדשים, ולא נראה בעתיד הקרוב שיתנו יד להוצאה כזו,<br />
    שאלתי היא האם ידוע מה העלות של הזמנת קו נפרד , שלחתי שאילתה לחברת חשמל והם לא עונים ולא מגיבים.

    תודה !

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #122436
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    לדירות מושכרות יש בעלים והם חייבים לאשר התקנה כזו.

    במצב המתואר חייבת להיות החלטה של ועד הבית שמחייבת את הדיירים ויש להתקין כאמור לוח יעודי להטענת רכב חשמלי. כל דרך אחרת עלולה להוביל לאסון (הפסקת הזינה בעת שריפה, הפסקת פעולת המעליות ותאורת מדרגות בעת טעינה של רכב חשמלי ועוד….).

    #122466
    Samy
    משתתף

    לכל החברים שלום 

    הדיון סוער ומעולה 

    אך בינתיים רכבים חדשים עולים לכביש והבלגן רק מעמיק 

    אני בתור בודק כיום מאשר התקנת עמדת טעינה ב2 אופנים 

    1 מלוח ציבורי [ לא חרום ] עם מונה אנרגיה וכל ההגנות הנדרשות 

    2 מלוח פרטי דרך פיר ורטיקלי בצינור עם שילוט בכל קומה 

    ההתקנה היא בכבל השלם בכל אורכו ובחניון ההתקנה היא בצינור מרירון עם PG במקומות הנדרשים 

    מפסק פקט לפני מכשיר הטעינה וחיבור עמדת הטעינה ולכל אורכו שילוט 

    לאחרונה יצאה הבהרה בנושא אחריות עמדות הטעינה ונקבע שהעמדה היא מכשיר ולכן אם בעמדה קיימות הגנות כגון פחת אז באחריות היצרן\ יבואן אחראי 

    אנו הבודקים מחוייבים לבדוק את התקנת המעגל , הגנות בלוח המזין  , LT , בידוד [ בקיצור שהמעגל יעמוד בתקנות ]

    האמת שלא נתתי את הדעת על ניתוק מקור הזינה , במיוחד אם ההזנה מלוח דירתי 

    וזו בעיה קשה לפטרון 

    אשמח להמשך הדיון 

     

מוצגות 15 תגובות – 16 עד 30 (מתוך 48 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.