פורום חשמל

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #113285
    assis13
    משתתף

     שלום חברים

    שאלתי בעבר אך טרם קיבלתי תשובה לכן אני שואל שוב.

    נדרשתי לאשר רכב שהפכו אותו לקרוואן לצורך טיולים , ברכב התקינו לוח חשמל (מבודד) כולל מפסק מגן 30 מילי ויציאה לשני שקעים מקרר קטן וכיריים חשמליות קטנות.

    הרכב מצויד בכניסה לכבל חיצוני (תקע הפוך) המיועד להתחבר עם הזה מלוח חניון מסודר או גנרטור נייד.

    האם יש דרישות מיוחדות או תקן מסודר שבו אוכל לדלות עזרה

    אני מבין שאם מדובר על גנרטור נייד אז חייבים להשתמש בזינה צפה כולל משגוח , או שהמצאות מפסק פחת הופך אותו להגנה בלעדית ואפשר להגיע למינימום עכבה נדרשת ע”י אלקטרודה ניידת.

    כמו כן אני מבין שגוף הרכב זה מינוס של המצבר , האם צריך בידוד מוחלט מגוף הרכב .

    בקיצור אם מישהו יכול לעשות סדר אז אשמח ביותר.

    #113320
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    לא זכית לתשובה מספקת כי מדובר בנושא מורכב מאוד.

    בהזנה באמצעות תקע ושקע מחניון מסודר שאינו מאופס או שהלוח הראשי בו אינו מאופס, מפסק המגן נותן הגנה ראויה מפני חשמול והתחשמלות.

    בהזנה מגנרטור עצמאי, שאינו מוארק בהארקת שיטה ולאור ריבוי הצרכנים יש להתקין משגוח בידוד בלוח הקראוון שבעת שערך הבידוד בין מוליכי ההזנה מהגנרטור ירד אל מתחת ל-23 קילואוהם, המשגוח יגרום להפסקת מערכת החשמל בקראוון.

    בכל מקרה מערכת החשמל ובטיחותה חייבים להבדק באמצעות בודק חשמל לאחר התאמתה לדרישות . 

    #113342
    assis13
    משתתף

    אריאל תודה רבה

    האם יש בעייה כלשהיא בחיבור שילדת הרכב לפס מגן בזינה צפה ( גנרטור עם משגוח) שהרי שילדת הרכב זה ההדק השלילי של המצבר רכב..

    האם כאשר מחברים בהזנה מחניון מוסדר בשיטה של מפסק מגן בהגנה בלעדית יש בעייה עם חיבור השילדה להארקה.

    בכלל האם אפשר לשלב את השיטות ולשים משגוח ומפסק מגן או שמפסק מגן מיותר שיש משגוח.

    #113344
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    אין מניעה לחבר את פס המגן לגוף הרכב למרות שהוא משמש כמינוס עבור המתח הפנימי ברכב.

    כשמקורות ההזנה משתנים משתנה גם שיטת ההגנה בפני חשמול בהתאם.

    #113346
    assis13
    משתתף

    תודה רבה אריאל

    #113359
    BRIZER
    משתתף

    אריאל שלום שאלה באותו עניין.<br />כאשר ברכב מותקנת מערכת זינה צפה הכוללת לוח חשמל משני ובו ממטים ראשי משגוח המפעיל מגען  לניתוק ב-23 קילו אום,<br /> המוזנים מממיר ומערכת מצברים. המצברים נטענים מהממיר שמקבל הזנה מלוח חשמל ראשי שמקבל הזנה מהרשת.<br />לאותו לוח מחובר קו חשמל נפרד למזגן  (בייתי) המוגן ע”י ממט ופחת שמקבל ישירות מהרשת ללא חיבור דרך לוח החשמל הראשון (לא דרך הממיר המוגן במשגוח).<br />לסיכום ישנה הפרדה בין ההזנה למזגן לבין שאר הצרכנים 230V ברכב.<br /> כי המזגן צרכן של מעל 12 אמפר ולא ניתן להתחבר ללוח שמוזן מהממיר.<br /><br />שאלתי האם חיבור המזגן ישירות לחשמל הרשת כאשר גוף המזגן המתכתי נוגע במינוס של הרכב יכול ליצור בעיית התחשמלות?<br />אם כן מהי הדרך הנכונה לחבר את המזגן ולהגן מפני התחשמלות?<br />האם בתשובתך מעלה אתה מציע לחבר את פס הארקות לגוף הרכב כדי ליצור סוג של  איפוס?

    #113368
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    עליך לבצע תכנון מקיף ומפורט של מערכת החשמל ברכב ורק כך ניתן להבין את הקשרים הסבוכים.

    הצלחת להגיע למצב של 4 מקורות הזנה ברכב אחד וזה ממש לא פשוט.

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.