פורום חשמל

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #107018
    hjonathan
    משתתף

    שלום לכולם,

    יש לי שאלה שאני מניח שלא תהיה קשה מידיי. מדובר ברכב חשמלי היברידי שיובא מארה”ב. כבל ההטענה שמגיע עם הרכב מסווג כ-LEVEL 1 ומוזן משקע אמריקאי רגיל (110V ואפס). שימוש בשנאי אינו פרקטי, ורכישת כבל חדש בארץ זה עסק דיי יקר (1,800 ש”ח). באמאזון ניתן לייבא לארץ בעלות נמוכה יחסית (פחות מ-800 ש”ח) כבל LEVEL 2 (המספק הטענה מהירה הרבה יותר) ועובד עם 240V. הבעיה היא כזאת- הכבל (לפי הבנתי הדלה) מוזן משתי פאזות של 110V (ללא אפס). האם ניתן יהיה להשתמש בו בשקע סטנדרטי בארץ (פאזה של 220V ואפס)? אם לא, ישנן התאמות סבירות כלשהן שניתן לבצע במערכת החשמל בבית או בכבל עצמו (כמובן שאין הכוונה להנדס אותו מחדש)?

    זה הקישור לכבל המדובר:

    תודה רבה!

    #107022
    arielsegal
    מנהל בפורום

     שלום

    לא אמורה להיות בעית שימוש בכבל הנ”ל למעט סוג התקע והתאמתו לבתי התקע בארץ.

     ממליץ על שימוש בבית תקע תעשייתי מסוג ת”י 1109 ולא בית תקע רגיל בתקן ישראל 32.

    #107037
    hjonathan
    משתתף

    תודה.

    שאלה מתוך עניין: שתי הפאזות איתן המכשיר מיועד לעבוד הן שתי פאזות של 110V כל אחת בהפרשי מופע של 180 מעלות. מדוע חיבור של שתי פאזות כאלה נותן מתח של 220V? הרי חישוב הפרשי מתח בין פאזות בחיבור תלת פאזי נעשה בהכפלת המתח כפול שורש 3 (שווה ל400V). מדוע כאן לא מחשבים בצורה דומה?

    סליחה אם אני מבלבל בין מושגים…

    #107057
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    זו אינה מערכת תלת פאזית אלא דו פאזית כשכל פאזה מתחה 115V כלפי האפס והמתחים הפוכים ב- 180 מעלות

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.