פורום חשמל

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #111984
    Izi
    משתתף

    השאלה שלי נוגעת לדירה בביניין בן כארבעים שחלק ממערכת צינורות המים הוחלפה ממתכת לפלסטיק ואין איפוס. קראתי את כל או לפחות הרוב המוחלט של הדיונים בפורום לגבי הארקה בעשרים העמודים העדכניים.<br />בכותרת כתבתי בכוונה “הארקה” ולא רציפות או לולאת תקלה, אני מקווה לקבל כאן את התשובה לאופן הבדיקה הנכון יחד עם המושגים המתאימים.

    ברשותי מכשיר LT מאד ישן ששימש אותי בעבר הרחוק וגם Metrel MI 3125 BT. אני מעוניין לבדוק את הארקה כפי שהיא מחוברת כעת, כשהיא מחוברת לצנרת המים. צנרת המים המתכתית כבר לא בשימוש אך פיזית שלמה ומשמשת כמוליך עד לדירה. באחד הדיונים הבנתי שזה חיבור שאינו תקין.

    אני רוצה בנוסף למצא ברזל ביניין בשני עמודים שעוברים בתוך הדירה במרחק של כשני מטרים אחד מהשני, במקום מוסתר ואליהם לרתך פס מתכת, את שני הריתוכים לחבר יחד ואז ללוח. כמובן אחרי בדיקת התנגדות הברזל בכל אחד מהעמודים. האם יש בעיה אם חיבור לברזל ביניין בתוך הדירה ולא בחלק התחתון של הביניין? (אחפש ברזל 12 ממ כנדרש ופס מתכת של 160 ממ)

    האם פשוט לחבר תנין לפס ההארקות בלוח ובנגיעה את הפזה והאפס לפני ממסר הפחת? האם ניתן לבצע את המדידה בשקע בתוך הדירה בלי להקפיץ את הפחת? ראיתי פרסום על מכשיר של פלוק שמבצע את הבדיקה הזו ומסתקרן אם הכשיר שלי כולל את האפשרות הזו.

    ושאלה אחרונה, מה ההבדל בין בדיקה עם שלשה או ארבעה מוליכים? להבנתי המכשיר שלי כולל שלשה חוטים.

    תודה !

    #111986
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    1. ניתן להשתמש בברזל של הבנין בתנאי ומדובר ביסוד עובר כלומר קיים רצף בין הברזל הנ”ל לבין הכלונסאות.
    2. יש למדוד את עכבת לולאת התקלה בין פאזה בלוח לבין ברזל המבנה, אם המרחק של הברזל רחוק, התוצאה תושפע מאורך המוליכים. ניתן למדוד עכבת לולאת תקלה באמצעות המוליכים המגיעים עם המכשיר ולאחר מכן למדוד באתה נקודה עם המוליכים שהוארכו כדי לקבל את הפרש התנגדויות המוליכים ולקזזו במדידה בין הלוח לבין ברזל הזיון.
    3. שיטת המדידה של 4 מוליכים יודעת לקזז את אורכי המוליכים ללא צורך בפעולה שפורטה בסעיף 2. לא ידוע לי על מכשירים רבים שמודדים בשיטה זו את עכבת לולאת התקלה למעט Metrel 3155.
    #111987
    Izi
    משתתף

    אני יודע שהברזלים לאורך העמודים חופפים אחד לשני ומהודקים אחד לשני בחוטי קשירה דקים, אך לא ניתן לדעת מעבר לזה האם המגע מספק חשמלית.

    האם מדידת ההתנגדות מספיקה כדי לוודא את הרצף?<br />הסיבה שלי לנסות חיבור לברזל הביניין בתוך הדירה דומה לפוסטים אחרים שראיתי בפורום, גם בביניין הזה נגנבו כל חוטי ההארקה.

    תודה

    #111988
    Izi
    משתתף

    עוד פרט קטן, הבנתי שהמכשיר שברשותי יודע למדוד התנגדות גם אחרי מכשיר נגד חישמול – Zs RCD נקראת האפשרות. המדידה לפי מה שלמדתי פחות מדוייקת אבל נתנה לי סדר גודל. בכמה מדידות קיבלתי בין 3.23 ל-3.6 אוהם. האם ההתנגדות הזו מספקת לחיבור של 25 אמפר? לחיבור של 40 אמפר?

    #112028
    rington
    משתתף

    לא

    #112029
    arielsegal
    מנהל בפורום

    אתה צריך לקבל ערך נמוך מ-2.2 אום במדידה בנקודה המרוחקת ביותר מלוח החשמל.

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.