פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #110735
    Daniel222
    משתתף

    שלום,

    בבניין משרדים, כפי שמתואר בתמונה המצורפת יש לוח משנה שמזין מכונת סריקה(דרך כבל PVC לבן 2.5 ממ”ר).

    המא”ז בלוח המכונה הוא מסוג 1X10 D והמא”ז לפניו (בלוח המשנה עם הפחת) הוא 1X16A מסוג C. 

    1. במידה ויהיה קצר במכונה חישוב עוצמת זרם הקצר הצפוי הוא לפי LT של הפאזה והניוטרל יחד שזה בעצם מחשב את התנגדות הלולאה מהלוח המזין עד הצרכן כן? בלי קשר ללוח המשנה כביכול?
    2. איך לדעתכם יפעלו ההגנות אם בלוח המשנה יש 1X16 מסוג ובמכונה מא”ז 1X10 מסוג D מבחינת קצר במכונה.
    3. השימוש בכבל PVC 3X2.5 בבניין משרדים לצורך הזנה של אותה מכונת סריקה, ממליצים להחליף אותו?

    תודה על העזרה.

    #110738
    difrentional
    משתתף

    שלום,

    אין לי את השרטוט אך אם המכונה מחוברת בכבל לבן (פנדל) עד לתקע או מפסק זה תקין. אם הכבל מורכב מתוך הלוח משנה אל המכונה לא תקין.

    2. לולאת התקלה  מחושבת ממקום הקצר דרך מסלול ההארקה אם דרך מסת האדמה (tt)  או דרך מוליך ה pen (איפוס) ועד השנאי וחוזר חלילה. קצר בין אפס לפאזה אינו מפיל פחת. 

    לגבי מא”זים d ו c  בתחום התרמי הם זהים ובתחום המגנטי מא”ז c מגיב בתחום המיידי פי עשר מזרם נומינלי דהיינו 160 אמפר ומא”ז d מגיב בתחום פי עשרים, לכן ינתק ב 200 אמפר.  הסלקטיביות בזרמי קצר בין מא”זים היא קשה מכיוון שהיא מוגבלת לזרם קצר של המא”ז הגדול d. לכן גבול הסלקטיביות הוא 200 אמפר. אם יש לך התנגדות לולאת התקלה למשל 1.1 אוהם תקבל זרם קצר   230/1.1= 202 אמפר ושני המא”זים יפלו.  בזרם נמוך יותר מגבול הסלקטיביות סביר להניח שמא”ז c יגיב לפני אך זה תלוי בערך לולאת התקלה במקום. כך או כך הפחת אמור להפיל הרבה לפני. זרם בין פאזה לאפס  לא יפיל את הפחת ויפיל את שני המא”זים.

    לגבי כבל pvc נחשב כבל בידוד 70 מעלות מהי שיטת ההתקנה? האם המכונה באה עם  הכבל מהיצרן כך? איך התקינו את הכבל מהמכונה ועד ללוח? דרך תעלות סגורות חיצוניות? על תעלת כבלים? 

    #110739
    difrentional
    משתתף

    בנוסף לידיעה סלקטיביות בין לוח המכונה ללוח המזין אותה אינה מחוייבת למעט באתרים רפואיים. אך מומלצת

    #110740
    Daniel222
    משתתף

    שיטת ההתקנה – הלוח בתוך משרד וכמו שציינת שכנראה לא תקין ( אבקש לשנות), ביציאה מהפחת מחובר הכבל יורד על הקיר תפוס עם חבקים לשקע כוח כחול 16A  שאליו מתחבר תקע כוח שהכבל בהמשך שלו נכנס ללוח של המכונה וכנראה לכניסה של הראשי 1X10 D. החלק השני (עם התקע כוח להתחבר) הגיע עם המכונה כך ולמיטב זכרוני גם כן עם פנדל. כל הכבל לאורכו, מהלוח משנה עד המכונה יש ירידה כל הקיר ואז ממשיך בצד של המשרד לכל אורכו משהו כמו 6-7 מטר מקסימום. ללא תעלות, גלוי בעין בגבול החדר על הרצפה (ירידה 2 מטר בערך ואז 4 מטר על הרצפה ומתחבר למכונה)

     

    #110741
    difrentional
    משתתף

    מה שאתה מתאר זה התקנה גלויה של כבל.

    בתקנות החשמל “התקנת כבלים במתח שאינו עולה על מתח נמוך” 

    22 (ב) הגנה כאמור תתאים לתנאי המקום ותוצב בגובה 1.80 לפחות מפני הקרקע או הרצפה סעיף זה בהמשך לסעיף א עבור כבל המחייב הגנה מכנית. התקנת גלויה של כל כבל  במיוחד כבל פנדל בגובה הרצפה או בגובה המאפשר שאדם יכול לגעת בו בנקל לא תקנית. ומחייבת מינימום התקנה חשיפה! התקנה חשיפה: התקנה סמויה של ציוד חשמלי, העשויה להיות חשופה באמצעות פתיחת פתחים, הורדת מכסים או סילוק מחיצות  

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.