elad אומר:
שלום אריאל
אשמח לדעת מהי צורת ההגנה העדיפה על מנוע מבחינת התחממות?
מה השיקולים בבחירת שיטת ההגנה?
האם זה תלוי בהספק המנוע?
תודה
אלעד
אלעד שלום
זיהוי משופר של טמפרטורה פנימית במנוע ניתן למימוש ע”י שילוב של תרמיסטור מסוג PTC בין ליפופי המנוע בתהליך יצורו.
PTC הינו נגד בעל מקדם טמפ’ חיובי. התנגדותו עולה בתלילות כאשר הטמפרטורה מגיעה לטמפ’ הפעולה הנקובה שלו.
גודלו הקטן מבטיח אנרציה תרמית נמוכה מאוד ולפיכך מושגת עקיבה מדויקת אחרי טמפ’ הליפופים.
זה כמעט פיתרון יחידי להגנת מנוע ביישומים המשלבים הנעות והפסקות תכופים.
הגנה זו אינה מכסה פחת לאדמה או תקלה בבידוד, חימום מיסבים,רוטור תפוס, תת עומס, אובדן פאזה.
Overload מודד את הזרם במעגל ההזנה של המנוע ולא את הטמפרטורה האמיתית שלו ולכן יתכנו כשלים בפעולתו (פעולת שוא באזורים קרים או אי פעולה באזורים חמים).
ההגנה הטובה ביותר היא באמצעות ממסר אלקטרוני יעודי להגנת מנועים כמו Solcon MPR 2000
או מפסק אלקטרוני יעודי להגנת מנוע המכיל פונקציות הגנה יחודיות.