פורום חשמל

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #104515
    shahaf_kor
    משתתף

    שלום לכולם ומועדים לשמחה,

     

    במשרד התכנון בו אני עובד ראיתי מתקנים שבהם ישנם מספר שנאים במבנה שכולם בעלי פהפ ראשי לכלל השנאים ועבור כל לוח ראשי של שנאי ישנו איפוס משלו tns כמובן ..

    שאלתי היא האם במצב הזה פשוט לא תהיה השפעה על שאר הלוחות הראשיים כי לכל אחד איפוס משלו ומסלול הקצר יזרום אך ורק דרך השנאי המזין שלו בלבד והאם ישנה מגבלה לכמות השנאים המאופסים בנפרד ותחת אותו פהפ ולמה אם קיימת מגבלה זו?

    כמו כן שאלה נוספת זה האם במידה ומלוח בעל איפוס tns הוצאנו חמישה מוליכים להזנת מבנה אחר ולוח ראשי שקיים בו שבמבנה זה הארקת יסוד והשוואת פוטנציאלים לפי חוק גם שם כמו ב tncs לא מעניין אותנו עניין תחום ההשפעה של אלקטרודת  ההארקה (5 מטרים נכון?) כי רק כאשר נעשה קישור בין לוחות שחולקים אותו הארקת יסודות רק אז מתפתחים לנו הבעיה של קורוזיה ,מפלי מתח וכו’,האם נכון?

    תודה רבה לעוזרים

     

    #104516
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שחף שלום

    1. אתה חייב לעבור מחדש על כל נושא ההגנה בפני חשמול. שיטת ההגנה בפני חשמול לא נקבעת לפי הארקת מקור הזינה אלא על ידי מסלול זרם קצר לאדמה מהצרכן חזרה למקור.  לעצם שאלתך, כאשר מספר שנאים מוארקים (בהארקת שיטה) לפס השוואת פוטנציאלים, אין בכך כל בעיה. ניתן לחבר שנאים רבים לאותו פס. בעיה מתעוררת כאשר קיים בין השנאים מקשר ויש להם אפס משותף. במקרה זה יש לבצע הארקת שיטה יחידה (איפוס) בין פס האפס לפה”פ. ראה מצגת באתר “עשה זאת נכון איפו והארקת שיטה”.
    2. חיבור הזנה למבנה בעל הארקת יסוד והשוואת פוטנציאלים באמצעות 5 מוליכים (TN-S)  מתחייב חיבור ארבעה מוליכים למבנה המוזן וחיבור באמצעות מוליך חמישי בין פסי השוואת הפוטנציאלים של 2 המבנים שטח חתך מוליך חייב להיות שווה למחצית משטח חתך המופעים לפחות. אין לחבר בין פס ההארקה בלוח המזין לפס ההארקה בלוח המבנה המוזן.
    #104522
    shahaf_kor
    משתתף

    היי אריאל..

    1. ראשית אציין שאני כבר לומד בלי סוף את עניין ההגנות הללו כדוגמת TNS ו TNCS אבל לא הבנתי במה טעיתי כי אני הרי יודע שהשיטה נקבעת לפי מיקום השנאי כמובן , הארקות נפרדות או הארקה משותפת לכלל המבנה וכמובן מסלול זרם הקצר מהצרכן ואל השנאי עצמו העניין הוא שאני מנסה להעמיק בנושאים כדוגמת תחום השפעה בין מבנים בעלי TNS/TNCS וקישור הזנות והארקות בין מבנים על מנת להתכונן לכל מקרה עבור הוועדה הקרבה , אני מתנצל ממש על זה שאני לא מבין כמו שצריך אבל אני מנסה ואנסה עד שאצליח 🙂 ומכאן שאלתי לגבי ההזנה של שני המבנים המאופסים שמקושרים זה לזה (אני יודע שהזרם קצר אמור לזרום רק דרך מוליך הארקה ב TNS ודרך מוליך האפס והאדמה במקרה של TNCS אז רק רציתי לוודא האם יש התייחסות לתחום השפעה בין המבנים בשיטות הללו ? לדעתי לא כי כמו שהבנתי ממך בשאלתי האחרונה אפילו אם המבנים היו צמודים הם לא חולקים את אותה הארקת יסוד … וכנל מכאן הבנתי בכך שאם מבצעים איפוס כפול לא משנה מאיזה סוג יש את התופעות שמצויינות במצגת של “איפוס והארקת שיטה עשה זאת נכון..”.
    2. לגבי המשפט האחרון שלך –  אין לחבר בין פס ההארקה בלוח המזין לפס ההארקה בלוח המבנה המוזן –                     אני מתנצל מאוד מאוד אריאל אבל לא הבנתי את העניין כי הרי פהפ מחובר הרי לפס הארקות אז אם אני מחבר בין פסי ההשוואה הדבר משול לכך שחיברתי בעצם בין פסי הארקות לא ?.. הרי אם אני לוקח כבל ומזין מבנה אחר עם 3 פאזות , אפס ומוליך הארקה וכמובן כולם יהיו מופרדים אחד מהשני , במה הדבר פסול ?.. 

    אני מתנצל מאוד מאוד מאוד ואני מבטיח לך אריאל שאעשה הכל כדי להבין פשוט בנושאים הללו אני מעט מתקשה ועושה הכל על מנת להבין אותם על בוריים.

     

    חג שמח 

    שחף.

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.