פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #115530
    Gidon12
    משתתף

    שלום, בלוח חשמל קומתי בבניין משרדים, יש לוח חשמל 3X400A. מתוך הלוח הזה דרך מפסק 1X32A יש הזנה לאל פסק. מוצא האל פסק הולך דרך בורר הזנות להזנת מכשיר כלשהוא באחד החדרים.  בעלון התקנה (מצורף בלינק) של המכשיר נכתב שיש אפשרות לחבר מפסק חירום E.P.O (סעיף 4.4):

    https://drive.google.com/file/d/1FadN659z-N5zXGgBR6x7zn9NDCthZbfn/view?usp=drivesdk

    השאלה היא:  האם ניתוק זה חובה? זה לא מופיע בחוק החשמל: https://www.psakdin.co.il/Law/תקנות-החשמל-התקנת-מערכות-אל-פסק-סטטיות-במתח-נמוך-,-התשנ”ג-1993 להבנתי לפי דיון אחר שהיה פה:

    ניתוק ע”י לחצן חירום

    <iframe class=”wp-embedded-content” style=”position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);” title=”“ניתוק ע”י לחצן חירום” — סגל אריאל – הנדסת חשמל” src=”https://www.arielsegal.co.il/topic/%d7%a0%d7%99%d7%aa%d7%95%d7%a7-%d7%a2%d7%99-%d7%9c%d7%97%d7%a6%d7%9f-%d7%97%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%9d/embed/#?secret=7Vjml3Nd2Z&#8221; width=”600″ height=”338″ frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no” sandbox=”allow-scripts” data-secret=”7Vjml3Nd2Z”></iframe> מה שחובה זה אמצעי לניתוק כלשהו ומבחינתי המפסק הראשי בלוח הוא מפיל את כל ההזנה (למרות שאם מבוא האל פסק ינתק דרך מפסק והאל פסק יעבור לסוללה עדיין המוצא יעבוד גם אם ניתוק “קשה” לצורך העניין של המספר הראשי של ה 400A – לגבי תהייה זו שלי כרגע, יש בנוסף על הסוללה מפסק לניתוק ה DC כמובן). השאלה שנייה בהקשר של הזנת האל פסק זה שהאל פסק יושב על שולחן עם חלקים מתכתיים.האם יש צורך להאריקם? (מה שעובר עליהם זה כבלי ההזנה והיציאה – כבלי התקנה ירוקים XLPE)   ושאלה אחרונה שמתי לב שחשפו את הגידים של החיבורים הכניסה והיציאה קצת לפני  תיבת החיבורים (ההיגיון אומר  כי זה כבל 6 מ”מ וקשה עד בלתי אפשרי לתפוס אותו בתוך התיבת חיבורים) מה אפשר לעשות בעניין זה. כמו כן, עיגנו ותפסו את הכבלי הזנה ויציאה עם אזיקוני פלסטיק. אין חשש כזה שמתישהו האזיקונים יתבלו והכבל המחושמל ישתחרר ו”יפתיע” את העומד בתא הדלת? כיצד הכי טוב לעגן ולתפוס כבל כזה? תמונה של האל פסק עם תיבת החיבורים.

    https://drive.google.com/file/d/1Fnp-4JoTV__d9wzIH7Wd4nLZn1QCnTVg/view?usp=drivesdk

     

    #115534
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    הדרישה להפסקות חירום נעוצה בהנחיות שרותי כבאות ולא בתקנות החשמל.

    שרותי כבאות רוצים להבטיח את הפסקת כל מקורות הזינה ואפשרות ההתחשמלות במקרה של כיבוי של שריפה במים או כניסה של כבאי לתוך מבנה בוער. 

    יש להתקין לחצן נפרד ומשולט להפסקת מערכת האל-פסק.

    #115562
    Gidon12
    משתתף

    אריאל תודה על התשובה,

    בתא בארון חשמל שבח נמצא האל פסק המדובר יש אל פסק נוסף שמזין אסור אחר בכלל. מה ההנחיות במקרה זה? האם לחצן חירום זה אמור להיות משותף לאל פסק ההוא גם כן?האם  בלחיצה על לחצן החירום אני מפיל את כל הלוח המזין עם כל השדות? או רק שדה ספציפי? אח בכלל רק את האל פסק עצמו?

    מה הדרישות הספציפיות מלחצן החירום של האל פסק אשמח להבהרות, תודה.

    #115583
    Gidon12
    משתתף

    כמו כן, אם האל פסק נמצא בארון ראשי ומזין חדר מעבדה במרחק של מסדרון. בחדר מעבדה זה יש לחצן חירום להפלת כל החשמל בחדר מעבדה אך מכונה אחת בפנים מוזנת מאותו אל פסק בארון ראשי. מה הדרישות בעניין זה? כי הרי הלחצן בחדר מעבדה כנראה שלא יפיל את אותה המכונה…

    #115637
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    יש להבדיל בין לחצני חירום המשמשים להצלת חיי אדם במקרה של התחשמלות או פגיעה ממכונה, לבין לחצני חירום המשמשים לכיבוי אש.

    בסוג הראשון לחצן החירום חייב להפסיק את מקורות ההזנה למכונה או למתקן ובסוג השני את כל מקורות הזינה במפעל כולו.

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.