פורום חשמל

מוצגות 9 תגובות – 1 עד 9 (מתוך 9 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #108091
    Shayalfiya4
    משתתף

    שלום לכולם ,

    שמי שי אני בן 21 אני מעוניין להתחיל ללמוד תואר ראשון בהנדסת חשמל.

     הבנתי שאם אני מתמקצע בזרם חזק אני מקבל רישיון חשמלאי ראשי ואחרי שנתיים ניסיון אפשר לעבור וועדה ולקבל  רישיון חשמלאי מהנדס.

    לגבי הרישיון חשמלאי מהנדס קראתי באינטרנט שמאוד מקשים בוועדות וזה בכלל לא פשוט לקבל את הרישיון האם זה באמת כך? בנוסף האם אפשר להתפתח לדרך עצמאית בתור מהנדס חשמל הכוונה להיות עצמאי ולא שכיר 

    תודה רבה לעוזרים  

    #108111
    ליעד
    משתתף

    שי שלום

    כיום הרבה יותר קל לקבל רישיון מהנדס חשמל מאשר לפני 10 – 15 שנה. וזאת לאחר ש”תלונות” רבות של מהנדסים צעירים שנדחו ע”י הועדה הגיעו לכנסת.

    לצערי שינוי זה הביא להרבה יותר מהנדסי חשמל מורשים אך בפועל הוריד את רמת מהנדסי החשמל לפחות בכמה דרגות ביחס למהנדסי החשמל של פעם.

    רוב רובם של מהנדסי החשמל הצעירים מקבלים את הרישיון וחושבים שהם אכן מהנדסים ברמה גבוהה אך בפועל הם ברמת הנדסאים (שוב ביחס להנדסאים לפני 15 שנה).

    צר לי אך אינני אופטימי בנוגע לעתיד מהנדסים הצעירים, ההכשרה הבסיסית היום באונברסיטאות ובמקומות העבודה שהם מקבלים היא ברמה מאוד מאוד נמוכה.

    פאד

    #108115
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    פאד היקר, אכן צדקת שישנה ירידה משמעותית בדרישות לקבלת הרישיון.

    מאידך העובדה שכיום אנשים לומדים ומתכוננים לקראת הוועדה או הבחינה משפרת את המקצועיות ואני מבחין בכך.

    יש למצא כמו בכל תחום את שביל הזהב שמגביר את הידע והמקצועיות אך אינו גורם לרתיעת אנשים מלבחור בתחום החשמל זרם חזק כתחום עיסוק מועדף

     

    #108122
    ליעד
    משתתף

    אריאל היקר.

    רמת הידע הנמוכה של הדור הצעיר נובעת בעיקר מחוסר קורסים מקצועים ופרקטיים באקאדמיה.

    אני ”מופתע” בכל פעם מחדש בפגישותי עם הדור הצעיר של מהנדסי החשמל להבין שאף אחד מהם לא למד דברים בסיסים במהלך התואר, רק בישראל יוצא ”מהנדס” חשמל מהאונברסיטה מקבל רשיון כלשהו אבל לא יודע איך נראה מפסק או מה מתח הרשת.

    האם הכשרת מהנדסי החשמל היא בעייה של המעסיקים או של המדינה ? ברור שהמצב הזה רק פוגע בכולם.

    מקומות עבודה לא רוצים ולא יכולים להכשיר מהנדסי חשמל שאחרי כמה שנים עוזבים בשביל כמה גרושים כתוספת. ברוב המקרים מעסיקים פשוט יעדיפו לשלם שכר נמוך על מנת לתת תוספות קטנות לאורך הזמן.

    מצד שני האקאדמיה לא מוכנה בכלל לשמוע על הכשרות מקצועיות ופרקטיות במהלך התואר. על רעיונות כמו תוספת של עוד קורסים בחשמל או הכנה של 3 פרוייקטים בחשמל (בנושאים שונים) במהלך התואר במקום אחד כמו שהיום אין עם מי לדבר.

    אני לא אופטימי, אולי רק אחרי משבר גדול  של חוסר כוח אדם (אני צופה אותו במהלך ה-5 עד 10 השנים הקרובות) דברים יתחילו להשתנות.

    פאדי.

    #108124
    arielsegal
    מנהל בפורום

    פאדי היקר.

    שמח לקרא את מה שכתבת.

    מסכים עם כל מילה.

    הסיבות שאני עוסק בהדרכה ושפתחתי את הפורום הזה הן בדיוק אלה שציינת.

    יצאתי מתוסכל מהטכניון וחשתי שאני ממש לא יודע דברים בסיסיים בחשמל, כמו תכנון, תחזוקה, מתח גבוה, ניהול פרוייקטים וכדומה.

    הקדשתי את מרבית חיי ללימוד עצמי ולהכשרת הדורות הצעירים כדי לשפר את מקצועיותם.

    אני חש שתרמתי משהו בנושא.

    אתה מוזמן להצטרף!!!

    #108127
    Shayalfiya4
    משתתף

    שלום פאדי כשאתה אומר שאתה לא רואה עתיד למהנדסים צעירים האם אתה מתכוון שיש קושי להשתלב בענף ולמצוא עבודה בתחום או שזה בגלל החוסר ידע הפרקטי של המהנדסים הצעירים כמובן שזה משפיע אחד על השני אבל חשוב לי ללמוד מקצוע שאוכל להתפתח ממנו ולהשתכר יפה , חשמל מעניין אותי מאוד אני עובד כרגע בחברה קבלנית לעבודות חשמל במחלקת הרכש לא משהו שמצריך יידע מקצועי אבל זה התחום היחידי שמעניין אותי לכן אני שואל אם אפשר להתקדם בתחום ואפילו בדרך עצמאית  

    #108130
    Adnan
    משתתף

    שלום שי, 

    קודם כל, אענה לשאלה שלך לגבי האם אפשר להיות עצמאי או לא בתחום הזה, התשובה היא בהחלט כן וזה היתרון הגדול של ההתמחות הזו על פני כל ההתמחויות האחרות בהנדסה בכלל ובחשמל בפרט, בתחום האלקטרוניקה והתוכנה (ברמות הייטק) קשה מאוד להיות עצמאי אלא אם אתה ממציא משהו, אופי העבודה בתחום הזרם חזק דומה קצת להנדסה אזרחית שגם שם קל להיות עצמאי רק שבאזרחית נדרשת השקעה כספית גבוהה יותר בתחילת הדרך בניגוד לחשמל.

    מהבחינה המקצועית הכל תלוי בך, לא מספיק לסיים את התואר ולעבור את המבחנים בהצלחה כי הם אינם מהווים מדד למהנדס טוב, עליך להבין טוב את התקנים הבינלאומיים, את התקלות הנפוצות במערכות חשמל גדולות, את הטעויות שמבצעים קבלני ביצוע, מתן פתרונות עם דגש על כדאיות כלכלית גבוהה, יצרני לוחות מ”נ מ”ג בארץ, תקנות כיבוי אש וגנרטורים וכו’ ..

    למצוא עבודה אתה תמצא, השאלה במה תרצה לעבוד ? להתחיל את הדרך כעצמאי יהיה לך מאוד קשה כי אתה צריך ניסיון ורישיון קודם כל ואחר כך לקוחות ובשביל זה תצטרך כמה שנים כדי להכיר את העולם הקבלני, אופציה נוספת היא עבודה בתכנון, השכר ההתחלתי במשרדי תכנון הוא מאוד נמוך, השכר ההתחלתי בביצוע הוא לא בהרבה יותר גבוה מתכנון אך התקדמות הניסיון בעולם הביצוע גוררת עליה משמעותית בשכר בניגוד לתכנון.

    #108131
    ליעד
    משתתף

    היי שי ו-adnan

    כוונתי היא שמהנדסי החשמל הצעירים בהתמחות זרם חזק כיום יוצאים קרחים מכל הכיוונים. מצד אחד באקדמיה לא רוצים או לא יכולים להכשיר בצורה אמיתית מהנדסי חשמל מה שבפועל גורם לכך שהשוק הפרטי צריך להכשיר. ובגלל שהשוק הפרטי הוא מוכוון למקסם רווח כמעט אף חברה לא רוצה להכשיר מהנדסים. גם החברות שרוצות ויכולות להכשיר כמו נניח חברת החשמל משלמות שכר שלדעתי מבזה את כבוד האדם.

    בנוגע לתחום עיסוקך כיום, במידה וזה מה שמעניין אותך לדעתי אין סיבה שתלך ללמוד הנדסת חשמל.

    adnan לא הבנתי מה אתה מציע ? אבל כמו שאמרת תהליך ההכשרה לוקח הרבה זמן לדעתי כ 6-7 שנים לפחות.

    למה שהאונברסיטאות והמכללות לא יכשירו את המהנדסים לפחות ברמה הבסיסית ? 

    בנוגע למה שכתבת לעבודה כעצמאי או כשכיר, זה לא נכון שבתחום הזה יש הרבה יותר יכולת להיות עצמאי. השיקולים של להיות עצמאי או שכיר קיים כיום כמעט בכל הענפים במשק (למעט בחברות ביטחוניות) כיום זה יותר עניין של מיסוי ופחות של תחום עיסוק. דרך אגב לא לכל אחד מתאים להיות עצמאי….

    פאד

    #108132
    Adnan
    משתתף

    אהלן פאדי, 

    בתגובה שלי אני מציע לו שבמידה והוא יחליט ללמוד זרם חזק, הוא יצטרך ללמוד הרבה לבד ולא לחכות להכשרה ע”י מקום עבודה או מוסד לימודים, כשנתקלים במשהו שלא ברור צריך לא לפחד וללמוד לבד ולנסות ליישם, יש הרבה אפשרויות ויש הרבה מקומות ללמוד מהם למשל כמו הפורום הזה ובעבודה עצמה, צריך להיכנס לארגון ולהראות שיש רצון ללמוד ויש רצון לעבוד ולא לחכות שמישהו יגיש את הדברים על מגש מזהב, מבחינת להיות עצמאי או לא, מסכים איתך שמדובר על כאב ראש גדול ולא כל אחד יכול לעמוד בזה, ההשוואה שלי מבחינת עצמאי מתייחסת לתחומי ההנדסה, בהנדסת מכונות\אלקטרוניקה\תכנות הרבה יותר קשה להיות עצמאי מאשר בזרם חזק, עובדה שיש קבלנים בתחום הזה שלא מבדילים בין מנתק למפסק והם נמצאים ברוב הפרויקטים בארץ (לצערי).

מוצגות 9 תגובות – 1 עד 9 (מתוך 9 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.