פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #108435
    סטודנט
    משתתף

     בוקר טוב אריאל סגל ולחברי הפורום.

    עיינתי בספר שהוצאת “מערכות הספק” אך לא מצאתי תשובה ברורה בנושא.

    1. מהבנתי מקדם בו זמניות מיושם על כל לוח ושדה בלתי חיוני וחיוני. האם הוא מיושם גם על לוחות ושדות חירום? (לדוגמה לוח מערכת חירום ולוח ראשי חירום בבניין רב קומות) או שלחלופין אוטומטית הוא נלקח כ 1 בגלל חשיבות המערכות הללו בשעת חירום?.
    2. באותו נושא, איך אני מתייחס ללוח ראשי חירום שמוזן מלוח ראשי בלתי חיוני כאשר אני קובע את מקדם הבו זמניות ללוח ראשי בלתי חיוני?                                                                                                                                                       לדוגמה במקרה בו קיים לוח ראשי בלתי חיוני שמזין לוח ראשי של חירום ולוחות משנה בלתי חיוניים נוספים. נניח שהלוח הבלתי חיוני מזין 5 מעגלים כאשר 4 מעגלים בלתי חיוניים ומעגל 1 שמזין את הלוח ראשי חירום . אם נניח ניקח מקדם בו זמניות על פי התקן (IEC60439) נקבל KS=0.8 . השאלה שלי היא האם את המקדם הזה אני מכפיל בהספק S שלוקח בחשבון את כל המערכות? אלו שעובדים בשגרה וגם אילו שעובדים בחירום? כגון משאבות כיבוי אש ומפוחי דיחוס חדרי מדרגות או שלחלופין לפני הכפלה במקדם זה אני צריך להפריד אין המערכות שעובדות בשגרה ולמערכות שעובדות רק בזמן חירום . (כגון מערכת מעליות ומשאבות מי צריכה שגם כן מוזנת מלוח החירום).                                                                                          עקרונית מבחינת הגיון אם אני לא הולך יבש לפי התקן ולוקח הערכה שלי, אז אוטומטית אם אני מתייחס לכלל המערכות מקדם הבו זמניות יקטן בהתאם ואם אני מתייחס רק למערכות שעובדות בשגרה אז מקדם הבו זמניות יגדל בהתאם . אבל מצד שני אם נלך יבש לפי התקן מדובר בהבדל שיכול להגיע גם ל 200KVA ויותר.

    מקווה שהשאלה יחסית ברור . צירפתי סכמה חד קווית להמחשה מדובר בקביעת מקדם בו זמניות בלוח LB3.

    תודה מראש והמשך יום טוב .

    #108439
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    1. לא צורפה סכימה.
    2. צרכני החירום פועלים רק בחירום ולכן לא מחשבים אותם בחישוב הספק הצרכנים בלוח החשמל
    #108448
    סטודנט
    משתתף
    1. צורף בשנית סכימה
    2. מה דעתך בעניין שאלה 1?
    3. אם הבנתי אותך נכון . אז אם הלוח חירום שלי מזין מעליות חירום (שכן עובד בשגרה ובחירום) ומשאבות כיבוי אש (שעובדות רק בחירום) אז כשאני קובע את המקדם בו זמניות של הלוח הראשי הבלתי חיוני, מתוך כל ההספק של הלוח חירום אני לוקח רק את ההספק של המערכות שעובדות בשגרה שבמקרה זה הם המעליות . ועם ההספק הזה משתמש בבו זמניות מתאים על מנת לקבל את ההספק שנדרש מהשנאים ?

    תודה רבה . 

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #108455
    arielsegal
    מנהל בפורום

     יש הבדל בין שדה חיוני לבין שדה חירום

    צרכנים חיוניים ניזונים מלוח חיוני המוזן מ-2 מקורות לפחות ומופסק יחד עם יתר צרכני החשמל בשעת חירום.

    צרכן חירום מוזן מהזנה רגילה ומגנרטור ושיקולי המשך פעולתו בשעת חירום תלוי בהחלטת שרותי כבאות. כל הציוד והכבלים חייבים להיות חסיני אש.

    מקדם בו זמניות מחושב רק לשגרה.

    בחירום יפעלו כל צרכני החירום 

    #108571
    סטודנט
    משתתף

    תודה רבה אריאל !! לא מובן מאליו ההיענות הזו בפורום.

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.