פורום חשמל
תגיות: הארקת שנאי זרם, קצר בלוח, שנאי זרם
- לנושא זה 10 תגובות,5 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה לפני 5 שנים, 3 חודשים על ידי- yossi69.
-
מאתתגובות
-
31 בדצמבר 2018 בשעה 18:28 #106441yossi69משתתף
שלום,
קצת רקע לתקלה …..
הגעתי לקריאת שרות בשעה 1:00 לפנות בוקר, קצר במתקן בעל מפסק ראשי מתכוונן עם הגנות אלקטרוניות .
מפסק ראשי נמצא במצב טריפ (אמצע), על המוליכים(פסים) ישנם משנ”זים 400/5 שמחוברים לרב מודד דיגיטלי על הדלת .
הגנה על הרב מודד + בקר למערכת ג”א + נוריות סימון, קיים בית נתיכים 3x6A FP1 .
כעת, לפני חיבור המפסק הראשי, כמובן מנתק ציוד לפני בדיקת בידוד כמו מגני ברק (ניתוק מוליך הארקה), קבלים וכו’ . בודק בידוד בין כל פאזה להארקה…קצר בין פאזה R להארקה, מנתק את אותו FP1 ….ואין קצר הכל תקין (נתיכים נשלפו החוצה) .
שאלתי,
1. האם משהו נפגש במשנ”ז שפרץ ומקצר להארקה במשני (הארקה מחוברת בצד אחד) ?
2. כל עוד לא נותקו המוליכים למשנ”ז מהרב מודד, אין צורך לקצר בין K ל-L , אפילו אם הנתיכים של FP1 נשלפו, צודק?
זה תפקידו של מוליך הארקה שמחובר ל – K/L להפעלת ההגנה.
אני לא רואה משהו אחר, האם פספסתי משהו ?
31 בדצמבר 2018 בשעה 21:14 #106447Adnanמשתתףשלום יוסי,
אנסה לעזור, קיצור קוטב אחד מתוך שני קטבים של הצד השניוני במשנה זרם נועד למנוע הופעת מתח מסוכן במקרה של פתיחת הצד השניוני.
מדידה התנגדות בידוד כשהנתיכים מחוברים, בין פאזה כלשהיא לאדמה תשקר את תוצאת הבדיקה כי קיימת רציפות חלקית בין כל פאזה לאדמה דרך התנגדות מאוד נמוכה, ההתנגדות הזו, ממה שאני מסיק מהתיאור שלך, היא סכום ההתנגדויות בין התנגדות המונה (רכיבים אלקטרוניים קטנים) ובין התנגדות הסליל המשני של המשנה זרם (התנגדות נמוכה מאד), לכן תוצאת הבדיקה הנכונה היא כאשר הנתיכים שלופים.
דרך שניה ללא שליפת נתיכים, היא ניתוק המעגל המשני של משנה הזרם בזמן הבדיקה והחזרת החיבור לפני חיבור המפסק הראשי.
31 בדצמבר 2018 בשעה 23:11 #106450yossi69משתתףתודה עדנאן,
בדיקה ללא מתח, אעשה השבוע מתואם יום לניתוקים .
בבדיקת בידוד שנעשה כאשר הייתה הפסקה, רק פאזה R קיצרה להארקה. ורק לאחר שליפת הנתיכים האלו
לא היה קצר כלל, עד היום…כבר כמה ימים ללא נתיכים ובלי הפסקות
הדבר היחידי שאני משער זה, שאולי משנ”ז בפאזה R “פרץ”
לדעתך, בבדיקה שהנתיכים לא שלופים והשניוני של אותו משנ”ז פאזה R מנותק ולא מראה קצר
אזי הבעיה במשנ”ז ?
1 בינואר 2019 בשעה 9:02 #106456arielsegalמנהל בפורוםשלום,
נשמע הגיוני שיש קצר בין הראשוני לצד המשני המוארק של שנאי הזרם, למרות שהאפשרות לסוג כזה של קצר היא קלושה מאוד.
1 בינואר 2019 בשעה 18:26 #106468yossi69משתתףתודה אריאל
1 בינואר 2019 בשעה 18:41 #106469Adnanמשתתףשלום יוסי,
כמו שאמר אריאל, הסיכוי לתקלה כזו הוא קטן מאוד..במשנ”ז הקשר בין הצד הראשוני (מוליך שעובר דרך המשנ”ז) לצד השניוני הוא לא גלווני וקיים בידוד בין הליבה המגנטית לבין המוליך שעובר בתוך המשנ”ז.
דבר נוסף, אם היתה פריצה בבידוד בין הראשוני למשני כנראה שהיית מודד את התוצאה ללא קשר לשליפת הנתיכים, אני מניח שהנתיכים מגנים על מערכת המדידה שמחוברת למשנ”ז.
1 בינואר 2019 בשעה 22:42 #106470yossi69משתתףתודה,
כמו שכתבתי השעה הייתה מאוחרת, מחר אהיה במקום ואעדכן .
בינתיים מנסה לחשוב מה יכול לקצר בין פאזה R בלבד להארקה אחרי הנתיכים, יש קושי לעקוב אחרי
המוליכים שבתוך התעלות בלוח .
מצרף קובץ מתוכנית (ראשי 320A וכתבתי 400 אבל לא משנה)
קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
2 בינואר 2019 בשעה 21:01 #106481udias81משתתףהיי
ניתוק הנתיכים בכלל לא קשור למשנה זרם.
הנתיכים מנתקים את המתח לרב מודד ולמנורות סימון וכמובן למערכת גילוי אש.
לדעתי דבר ראשון תבדוק את הלחצני חרום, כי יכול להיות שיש לחצן אחד לחוץ (הוא בעיה באחד המגעים) דבר הגורם לפקודה קבועה לסליל הפסקה של המפסק הראשי.
במידה והכול תקין תנתק חוט הפאזה של הסליל הפסקה של המפסק הראשי ותבצע בדיקת מגר מחדש.(כי יכול להיות שפאזה R מחוברת לפיקוד של מערכת גילוי אש ודרך הסליל יש לך קצר לאדמה במידה והמתקן מאופס)
לדעתי זו הבעיה שלך.
בהצלחה
3 בינואר 2019 בשעה 7:23 #106485yossi69משתתףשלום,
אתמול הגעתי למתקן, בדקתי שוב את אותם הבדיקות ולהפתעתי לא היה קצר כלל .
ממש מוזר …..יש 2 לחצני חירום ושניהם מנותקים ותקינים, המשנ”זים תקינים ואין קצר .
פשוט הכל עובד….אמשיך לעקוב
תודה
6 בינואר 2019 בשעה 20:43 #106561eladמשתתףשלום רב,
בדקת האם מגן מתחי יתר פרץ?
בהצלחה
6 בינואר 2019 בשעה 23:09 #106565yossi69משתתףשלום,
כן בדקתי, לא פרץ.
-
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.