פורום חשמל

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 16 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #101035
    Tal M2
    משתתף

    היי,

     

    סיימתי הנדסאי חשמל וקיבלתי דיפלומה+ תעודת חשמלאי מוסמך.

    אין לי שום ניסיון מעשי בתחום, אף פעם לא יצא לי לעבוד עם כלי עבודה.

    האם אני צריך להכין את עצמי לעבודה פיזית הכוללת חציבת קירות, משיכת כבלים ודברים כאלה?

    #101036
    mikle
    משתתף

    אתה צריך לעבוד בחשמל.

    קבלן, מפעל, בי”ח וכו’

    #101041
    eyal5003
    משתתף

    שלום טל

    לא מחייב שתתחיל לעבוד בחשמל בנין כמו שאתה מתאר יש הרבה תחומים בחשמל שאתה יכול לעסוק בהם אתה יכול לעסוק בפיקוח, בתכנון, בבנית לוחות חשמל, תאורה,פיקוד,בקרה לא חסר במה

    .כמובן שבהתחלה צריך לצבור ניסיון כמו כל דבר בחיים צריך למצוא מקום טוב שתוכל ללמוד בו ולהתפתח מקצועית מצריך גם מזל וגם להכיר אנשים שיכולים להפנות אותך למקומות עבודה איכותיים

    מאחל לך הצלחה בדרכך המקצועית

    #101047
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    אכן כמו שכתב אייל קיימות אפשרויות תעסוקה רבות והמשק צמא להנדסאי חשמל.

    מאידך התנסות מעשית שבה אתה חלק מהעשייה הפיזית תעזור לך רבות בהמשך דרכך המקצועית לאור העובדה שתדע מהן המשמעויות של התכנון ו/או ההנחיות שאתה מנפיק.

    אני כמובן מציע לך גם להתמקצע באמצעות קורסים נוספים כמו מתח גבוה ותכנון מתקני מתח נמוך.

    בהצלחה.

    #101068
    Tal M2
    משתתף

    לגבי לימודי המשך, חשבתי דווקא על בקרים מתוכנתים.

    השאלה היא מהו הקורס המבוקש ביותר בשוק?

    #101071
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    קורס בקרים מתוכנתים הוא חשוב אבל הקורסים שציינתי חשובים יותר.

     

    #101075
    idan_ben_moshe
    משתתף

    אלהן טל … אני יכול להמליץ לך ללכת לקבלן חשמל טוב שעושה עבודות, או תלך לעבוד באחזקת מיבנים שלומדים שם המון, כמובן השכר לא כזה גבוה אבל לומדים הרבה במיוחד למי שלא נגע בחשמל בחיים, אני כבר שנה וחצי עובד ברפא״ל שבצפון דרך קבלן חשמל ולמדתי ועדיין לומד שם המון מתשתיות חשמל פרוייקטים .. טיפול בתקלות חשמל .. החלפות של לוחות חשמל מנועים חשוב לי לציין! בשנתיים הראשונות זה מאוד חשוב מאיזה בוס אתה לומד ! והשנה בספטמבר אני יקבל את הראשי שלי ויתחיל לחפש משהו יותר משמעותי מבחינת תפקיד .. אם זה פיקוח וכדומה ! …. חשוב שתיהיה סבלני ותצבור כמה שיותר ניסיון וכמה דברים, אם זה לדעת קריאת סרטוטי חשמל, לדעת לפתור תקלות חשמל . 

    #101076
    shimon77
    משתתף

    שלום לטל M2

    אני ממליץ לך בחום כן לעבוד בבניין כהתחלה,כן לחצוב בקירות(גם את זה צריך לדעת לעשות נכון) כן להניח כבלים,כן לחבר אביזרי קצה.כן לדעת איך מערכת החשמל של בית פרטי,דירה,בניין מותקנת כולל הבנת מערכת הארקה ושיטות ההגנה הקיימות.

    לאחר תקופה קצרה,לאחר שמיצית את תחום הבנייה(והרווחת ביושר לימוד מעשי) כדאי מאוד להשתלב התעשייה,מפעלים, תחום אחזקה וכד’

    מקומות אלה יקנו לך ידע נרחב להמשך דרכך…

    במקצוע החשמל,אין לקפוץ מעל הפופיק,עלייך להתחיל לאט לאט,להקשיב למורים טובים(זה הכי חשוב-לגדול כעץ ישר ולא עקום) ולקנות את ספר חוק החשמל החדש ביותר(ולא להסתמך על הספר של דוינבסקי בלבד).עלייך ללמוד את תקנות של חוק החשמל וליישמן כהלכתן.

    לאחר תקופה של שנתיים(לפחות) אני ממליץ לך כן ללכת לקורס של אריאל סגל מתח נמוך כי שם תגלה עולם מעניין בתחום החשמל ובעיקר תבין על מה מדובר (לא תמיד קריאת תקנות החשמל ברורות).

    וזכור,חשמל הוא מקצוע מסוכן ועלייך לעבוד בצורה הבטיחותית ביותר שיש(תלמד לבצע נהל LOTO – נעילת מקור האנרגיה החשמלית+בדיקת העדר מתח+תיוג)

    בהצלחה רבה

    שמור על עצמך

    #101079
    Tal M2
    משתתף

    עידן מהו השכר ההתחלתי?

    #101086
    idan_ben_moshe
    משתתף

    הקבלנים בעיקרון לא משלמים הרבה .. זה נע בין 30… 35 שקל לשעה .. בצפון אני מדבר איתך… אבל בעקרון תלך למקומות של אחזקת מבנים וכאלה תוכל לבקש גם 45 שקל לשעה תלוי בניסיון שלך … בגלל זה חשוב ללכת לעבוד בבניין או בחשמל תעשייתי אצל קבלנים כי אותם למעניין רישיון לא רישיון … אבל בחינתך אתה יכול ללמוד הרבה ולצבור ניסיון כדי שתרצה לעבור למקום טוב יותר אתה צריך ניסיון… חשוב לי להגיד לך אני גם הנדסאי… כשתתחיל לעבוד אל תתרגל לרמה הנמוכה של העוזרי חשמלאים וכול האנשים האלה … למדת הנדסאי וזה תואר מספיק יוקרתי במיוחד בחשמל … תלמד כמה שיותר תשאל תתעניין  כי אחרי הכול לא למדנו בשביל לעשות עבודות של חשמלאים אז אל תשאף לבינוניות …..אם אתה מהצפון אני יכול להמליץ לך על מקומות … אבל אם לא אני יכול להמליץ לך …. אחזקת מבינים של אלקטרה fm אתה גם שייך לחברה טובה וגם תלמד שם הרבה וגם השכר נורמלי ביחס לקבלנים 

    #101185
    NISO
    משתתף

    אנחנו מחפשים עובד. שלח לי קורות חיים ל: machibalikchi@hotmail.com

    #108979
    Galv86
    משתתף

    שלום לכולם, שאלה נוספת. אני גם סיימתי עכשיו הנדסאי חשמל ויש רישיון חשמלאי מוסמך. האם עבודה בתור תורן אחזקה וגם חשמלאי במלון זה נסיון ראשוני טוב כדי להתפתח ולהגיע למשרות יותר טובות בעתיד? קיבלתי גם הצעה לעבוד באלקטרה מזגנים אבל מפחיד אותי ללכת על תחום ספציפי מדי על ההתחלה.   תודה, גל  

    #108985
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    התחום שאתה עוסק בו כעת מבוקש מאוד ויתן לך נסיון רב.

    תצטרך להחליף מקום עבודה לאחר כשנתיים שלוש, לאחר שתצבור נסיון רלוונטי לאחזקה

    #108991
    Galv86
    משתתף

    שלום אריאל וכולם, תודה על תשובתך.

    אשאל עוד 2 שאלות בתקווה שיש לך או למי מכם זמן לענות:

    1. מכיוון שאני בתחילת דרכי ועוד לא יודע לאיזה כיוון אני רוצה להתפתח (שכיר או לנסות להיות עצמאי) האם עבודה באחזקת חשמל במלון נותנת ניסיון מספיק טוב כדי בעתיד לבצע עובדות בתור חשמלאי בתים עצמאי? בינתיים מה שחשוב לי זה להתקדם ברישיונות ולצבור ניסיון כללי בחשמל בעיקר בעבודות שטח.

    2. כשאקבל את הרישיון של חשמלאי הנדסאי, במידה ואחליט לנסות להשתלב בעבודה יותר “משרדית” כשכיר בתחום החשמל, איזה מסלול מומלץ לעשות בשנים הקרובות בתחום, בזמן התקדמות ברישיונות, כדי לצבור ניסיון מגוון שיפתח לי דלתות לתחומים שנחשבים לטובים ומעניינים להנדסאי? לא בטוח שאני רוצה להישאר בתחום האחזקה לעד.

     

    תודה

    גל

    #108999
    Tal M2
    משתתף

    גל יש דרך לדבר איתך באופן פרטי?

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 16 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.