פורום חשמל

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 15 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #105445
    idan_ben_moshe
    משתתף

    שלום 

    יש לי לקוח שאני מנטר לו את המערכת, הוא חשמלאי בעצמו אב בית של המקום, בשיחה איתו הוא עשה איזו בדיקה וטען שמערכת הסולארית מעלה את המתח בזמן שהיא עובדת מדובר על צד ה AC הוא בדק בלוח הראשי שלו שהמערכת כבויה ומדד 408 וולאט, ושהדליק את המערכת יש לו 220 וולאט , וטוען שהוא עלה על זה שיש לו ריליים בלוח שקשורים לכיבוי אש והם פשוט רותחים מחום

    האם זה קשור לזה שמתח הרשת הוא 420 וואלט כמו שהוא אומר וזה מחמם לו את הרכיבים? והאם ערך זה נמדד עדיין כמצב תקין ? 

    ומה יכולה להיות הסיבה שהוא מדליק את המערכת המתח עולה ושהוא מכבה את המערכת המתח יורד לו ומתייצב? איזה בדיקות אני יכול לעשות בשביל לבדוק את העניין אם בכלל ? 

    #105453
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום.

    אכן מערכת סולארית מעלה את מתח המתקן, אם המתח שלה לא יהיה גדול ממתח הרשת,  אין ביכולתה למסור אנרגיה.

    מדידת מתח היא דבר פשוט ביותר וכדאי להעזר בלוגר או באנלייזר.

    נראה שהספק המערכת המותקנת גדול מדי ביחס לצריכה של המתקן המוזן.

    במקרה זה, לא נראה לי שיש לך אפשרויות רבות למעט….

    #105469
    idan_ben_moshe
    משתתף

    שלום אריאל, תודה על תשובתך!  כשרשמת שהספק המערכת המותקנת גדולה מידי ביחס לצריכה מה כוונתך? הרי שמכננים מערכת סולארית מתכננים אותה לפי הברייקר הראשי שאליו רוצים להתחבר לא ? ומחברים אותה במקביל .  שאלה שניה היא במידה ויש לי אנלייזר לאיזה נתונים אני אמור להיתייחס ?  ורשמת בהתחלה שאם המתח שלה לא יהיה גדול ממתח הרשת אין ביכולתה למסור אנרגיה, ואחרי זה  רשמת שנראה שההספק המותקן גדול מידי ביחס לצריכה של המתקן המוזן ? זה כאילו סותר אחד את השני, ככה אני הבנתי , תוכל בבקשה לפרט יותר אני ישמח ! 

    #105475
    arielsegal
    מנהל בפורום

    1. מערכת פוטו וולטאית שמותקנת במתקן שצורך זרם נתון, צריכה להיות בעלת הספק קטן משמעותית מהספק המתקן אליו היא מחוברת אחרת מתרחשת התוצאה שכתבת.

    2. אנרגיה חשמלית עוברת מפוטנציאל גבוה לנמוך. כדי שאנרגית המערכת הפוטו וולטאית תמסר לרשת, המתח שלה חייב להיות גבוה ממתח הרשת ותוך כדי כך מתח הרשת עולה.

    #105477
    Yuvalorbaum
    משתתף

    אריאל שלום. 

    לא מדויק. 

    במערכת סולארית האנרגיה שמייוצרת הולכת לצרכן. אם הצרכן לא צורך את כל האנרגיה העודפים זורמים לרשת של חברת החשמל.

    בקשר לעליית המתח בדרך כלל קשור לשטח החתך של הכבלים . לא ציינת איפה אתה מקבל מתח של 420v . אם המדידה בוצעה בלוח חשמל של המערכת אז אולי הכבל לא מתאים להספק המערכת. אם המדידה הייתה בלוח של הצרכן אז אולי הכבל הראשי של הצרכן לא מתאים להספק המערכת . יכול גם להיות שהצרכן רחוק מהשנאי המזין של חברת החשמל ואז זו גם סיבה למתח הזה.

    לפי ההנחיות של חברת החשמל הממיר צריך להפסיק כאשר המתח מגיע לערך של 253V בין פאזה לאפס 

    יובל 

    #105478
    Adnan
    משתתף

    שלום, 

    מערכת PV בארץ מוגבלת לגודל החיבור הקיים, משיקולים של תשתית והגנות בדרך כמו : שטח חתך של כבל ההזנה מחח”י, נתיכים, השנאי אליו מחוברת המערכת וכ’ו..למרות שהיום חח”י מאפשרים הגדלת חיבור לצורך הגדלת מערכת PV או לצורך התקנה של מערכת חדשה גדולה.

    מערכת PV שמחוברת לפסי צבירה ומייצרת אנרגיה שאינה נצרכת במלואה ע”י הצרכנים המחוברים לאותם פסים, תמסור את האנרגיה לרשת, החשבון מול חח”י משתנה לפי האסדרה.

    עידן לא ציינת באיזה סוג מהפכים מדובר ומה הכוונה שלך “מערכת כבויה” ? 

    ב SOLAR EDGE, מספיק שמכבים את המהפך מכפתור ON/OFF שנמצא בתחית המהפך, הטכנולוגיה שלו מבטיחה שלא ימדד מתח בהדקי ה AC בכלל.

    ב ABB וב SMA המתחים בזמן פעולה מסתנכרנים עם הרשת ומקבלים ייחוס מהאפס של המתקן, כאשר הם אינם מייצרים אפשר למדוד מתח מסוים בהדקי ה AC שלהם, אבל המתח הזה נעלם ישירות לאחר שמתחיל הייצור או כאשר מחובר אלהם האפס הראשי של המתקן, לכן שאלתי  למה התכוונת ב” מערכת כבויה “, האם המתח שמדד החשמלאי היה מתח מכיוון ה PV כאשר מפסק ה 4P הראשי היה מופסק ? 

     

     

    #105479
    idan_ben_moshe
    משתתף

    שלום יובל תודה על תשובתך

    המדידה נעשתה בלוח הראשי של הצרכן, בזמן שהמערכת עובדת נמדד בלוח 420 וולט, ובזמן שהמערכת כבויה, יורד לו המתח למצב יציב , בוצע ניסיון להפעיל ממיר 1 מתוך שישה וכאשר מפעילים ממיר אחד המתח ישר עולה

    #105480
    idan_ben_moshe
    משתתף

    שלום adnan 

    המתח שממד החשמלאי היה במפסק הראשי של הלוח הראשי של המבנה שלו שבתוך המבנה מושתל גם המפסק הראשי של המערכת הסולארית , ושם הוא מדד כשהמערכת מייצרת 420 וולט, ביצענו כיבוי למערכת שהמהפכים שם הם של sma והמתח ירד ל405-406 , בוצע ניסיון להרים ממיר 1 מתוך שישה שקיימים ועדיין המתח עלה ל420 וולט , עכשיו אנחנו לא יודעים כמה זמן כבר המצב הזה קיים, אז אין לנו אינדיקציה אם זה קרה בזמן האחרון או מתחילת חשמול המערכת הסולארית, מחשבה ראשונה שעלתה לי שהעלו את הסף מתח של הממיר וגורם לממיר לצרוך יותר מתח מהרשת

    #105481
    Yuvalorbaum
    משתתף

    עידן 

    אתה קצת מתבלבל. 

    מערכת סולארית לא צורכת חשמל מהרשת אלא מייצרת חשמל. כדי שהמערכת תמסור את האנרגיה שלה לרשת היא מעלה את המתח מעל המתח של הרשת . 

    צריך לעשות בירור קצת יותר עמוק במקרה שלך. 

    מה הספק המערכת הסולארית.?

    מה גודל החיבור של הצרכן? 

    לאן המערכת הסולארית מחוברת. באיזה לוח. איך היא מחוברת.?

    מה המרחק ואיזה כבל מחבר בין המערכת ללוח הראשי  

    נסה לשרטט את האתר כולל אורכי כבל ושטח חתך כדי לעזור לך לפתור את הבעיה. 

    #105482
    idan_ben_moshe
    משתתף

    לא לא אני לא מתבלבל, אני יודע את זה, בוא נהפוך אז את השאלה, כמו שאמרת אם היא מעלה את המתח של הרשת בשביל למסור אנרגיה לרשת, האם זאת בכלל בעיה או שהמצב הוא תקין? כי מבחינת החשמלאי המצב הזה לא תקין בכלל, את הנתונים שאתה מבקש קצת קשה לי להביא אותם עכשיו אבל אני מאמין שהתכנון המערכת הסולארית אני מאמין שהיתחשבו בכול הפרמטרים שציינת ובנוסף לפני כול הפעלת מערכת יש בדיקה של בודק

    #105483
    Adnan
    משתתף

    שלום,

    המצב שאתה מתאר נשמע לא הגיוני, אם הבנתי אותך נכון, המתח בין מופע לאפס עולה ל 420 וולט כאשר המערכת לא עובדת וכאשר המפסק הראשי שלה שנמצא בלוח של הצרכן במצב מופסק ? 

    אם כן, אז זה אומר שבכל השקעים ובכל גופי התאורה ובכל צרכן שמחובר ללוח הזה עולה המתח ל 420 וולט, זה גם אומר שבין פאזה לאפס בשנאי של חח”י מופיע אותו מתח מה שנשמע לא הגיוני (במידה וכל המוליכים מחוברים באופן תקין).

    ממליץ לעשות לבדוק את מתקן ה PV ולבדוק את מתקן הצרכן בנפרד כאשר הם מופרדים זה מזה.

    למדוד זרמים ומתחים בצד ה D.C כאשר המהפכים לא נמצאים בפעולה, ב SMA יכול לקהתרחש קצר פנימי בתוך המהפך ולגרום למעבר זרם קבוע בין הממיר התקול לבין הפאנלים.

    לבדוק את הסטטוס של הגנות מתח יתר ב A.C ו ב D.C

    לבדוק רציפות בין הלוחות המאספים ובין המפסק הראשי בלוח המאסף ועד ללוח הצרכן.

    במתקן הצריכה כדאי לבצע בדיקה של קו הזינה כאשר כל הצרכנים מופסקים כדי לודא קודם שהמתחים של הרשת תקינים.

     

    #105484
    idan_ben_moshe
    משתתף

    ADNAN 

    הבדיקה נעשתה בין מופע למופע 

    #105486
    Adnan
    משתתף

    מתח שלוב של 420 וולט כאשר המערכת מייצרת הוא תקין, המתח עולה בכמה וולטים מהמתח השלוב שנמצא בין הדקי השנאי בגלל מפל המתח שהופך קוטביות בזמן שהמערכת מוסרת אנרגיה לרשת.

     

    #105487
    idan_ben_moshe
    משתתף

    אוקי, אז הטענה שלו עכשיו היא שיש בלוח ממסרים שגם שיכים לכיבוי אש הוא טוען שהם רותחים ממש השאלה היא האם זה נגרם מהעליה הזאת מה שלא ניראה לי 

    #105488
    Rossoneri
    משתתף

    ממסרים שכוללים סלילים מתחממים וזה גם תקין, כמו סליל של קונטקטור כשהוא דרוך.

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 15 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.