פורום חשמל

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #116811
    yoni123
    משתתף

    שלום רציתי לדעת לגבי מא”ז , הבנתי שכאשר יש עומס יתר על המוליך אז המא”ז קופץ, וכך בעצם המאז מגן מפני שריפה. כאשר שאלתי חשמלאי מוסמך איך ניתן לבדוק תקינות של מא”ז ,הוא הסביר לי שאם המאז מקולקל אז בעצם הוא לא יעמוד , ובכלל לא יהיה לך חשמל.

    אך הוסיף שיש מצבים שהוא מקולקל באופן כזה שהוא כן יעמוד ,וכן יזרום חשמל, אך בגלל שהוא מקולקל הוא לא יקפוץ . ולכאורה אני מבין מפה שההשלכה לכך זאת שריפה. ששאלתי אותו איך ניתן לבדוק תקינות של מא”ז על מנת לא להגיע למצב כזה, אמר לי שלא ניתן לבדוק זאת, ויתכן מצב שהחשמל יזרום גם בעומס יתר אך המא”ז לא יקפוץ. (ואז ההשלכה מן הסתם היא שריפה)

    רציתי לוודא האם זה נכון מה שאמר לי החשמלאי, האם המא”ז- יכול להיות מצב שיעמוד ולא יסגור את המעגל חשמל בעומס יתר. והאם אין אמצעי הגנה נוספים לעומס יתר במקביל למא”ז  שיגנו מפני שריפה .?  תודה מראש

    #116844
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    מא”ז הוא התקן פשוט שעולה מספר שקלים והוא בדרך כלל אמין (אם רכשת מיצרן איכותי).

    כמו כל מתקן אחר גם מא”ז עלול להכשל בפעולתו.

    לכן מותקנים במעלה הזרם מא”ז ראשי ומעליו נתיכים של חברת החשמל שיוצרים גיבוי.

    אין דרך זולה לבדוק את פעולת המא”זים ולוודא תקינותם. כמו כן כל בדיקה שלהם היא הרסנית במידה מסויימת.

    ממליץ על החלפה של כלל הציוד בלוח אחרי 20 שנה וכן ביקורת שנתית של חיזוק ברגים בלוח. פעולות אלה יבוצעו על ידי חשמלאי בעל רשיון מוסמך לפחות.

    בהצלחה

     

    #116934
    yoni123
    משתתף

    תודה רבה על התשובה המפורטת.

    אך עדיין משהו לא מובן לי, כתבת שיש גיבוי למאז הרגיל וזה המא”ז הראשי, אך המאז הראשי אמור לקפוץ מעל 40 אמפר (בבתים של 40) .מה קורה במידה ובחוט של 2.5 (שהזרם המותר הוא עד 16), ישנה זרימת יתר ל-30 אמפר , ובעצם המאז הראשי לא אמור לקפוץ, האם במקרה כזה התוצאה היא שריפה , מכיוון שהמאמ”ת של ה-16 התקלקל והמאמ”ת הבא הוא רק ב-40 אמפר, או שהחוטים יש להם מקדם בטיחות ,ותיכננו אותם לעמוד ברמה כזאת שגם בעומס של 40 אמפר יכולים לעמוד ולא ישרפו (ואז כבר המאז הראשי יקפוץ ) אך האם הם יכולים לעמוד למספר רב של שעות /ימים כי הטמפרטורה עולה ככל שהזמן עובר. אשמח לתשובתך.

    ב) שמעתי שאם המאמ”ת קופץ 3 פעמיים בגלל קצר ,אז צריך להחליף אותו. האם מדובר דווקא בקפיצה ברצף (נפל הרמתי ושוב נפל חלילה 3 פעמיים) או אפילו שנפל לא ברצף?

    ומה קורה במצב שהמאמ”ת קפץ בגלל “עומס יתר” מאות פעמים לאורך תקופה של מספר שנים בודדות  (בהנחה שזה בוודאות עומס יתר ולא קצר) האם גם נדרש להחליפו או שאין צורך ורק בקצר צריך?

    תודה רבה מראש  

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.