פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #105958
    Adnan
    משתתף

    שלום לכולם,

    בתאריך 21.11 נבחנתי בועדה להוצאת רישיון חשמלאי – הנדסאי, אני מפרסם את השאלות שנשאלתי בועדה כמו שאחרים עזרו ופירסמו :

    1. הוצגה סכמה של מערכת הספק תלת פאזית, כאשר אחת מהפאזות מחוברת לשנאי מבדל שמזין מס’ צרכנים, בסכמה לא היה משגוח, הבוחן שאל מה השיטה שמופיעה בסכמה ? עניתי שזו זינה צפה בגלל שתי עובדות : קיום שנאי מבדל והזנה של מס’ צרכנים, כי אם היה מדובר בהפרד מגן לא היה מוזן יותר מצרכן אחד והערתי לבוחן שסכמה ע”פ התקנות צריכה לכלול סימון משגוח, הבוחן שאלה שניה על אותה סכמה : מה יהיה המתח בין הדקי מוצא השנאי כלפי האדמה ? עניתי שזה מתח לא מוגדר אבל אם הרשת שמחוברת לשנאי המבדל היא רשת כבלים וארוכה מאוד (אלפי מטרים), תהיה קיבוליות בין המוליכים לאדמה שתהווה נקודת תווך בין המוליכים ואז המתח יהיה 115 וולט (מחצית ממתח ההזנה), הבוחן ענה : תשובה יפה, אבל 115 וולט ימדד תמיד וללא קשר לצורת הרשת.
    2. הוצגה סכמה של מתקן המוזן משנאי, כותרת התמונה הייתה (שנאי בתוך המבנה בהספק 630 קו”א), מוליך האפס של השנאי מחובר לפס האפסים של הצרכן ומוליכים הפאזות מחוברים לכל פס בהתאמה, קיים פה”פ במתקן והוא מחובר לפס הארקות במתקן, הבוחן ביקש שאני אחווה את דעתי לגבי התמונה ולהעיר אם יש משהו שנראה לי לא תקין, לא הבנתי בהתחלה מה הוא רוצה כי הסכמה שהוצגה היתה עם מלא הערות שנרשמו ידנית, עניתי לו שמדובר במתקן שמוגן ב TN-S וכדי לבצע את האיפוס קיימות שתי דרכים – הסברתי לו את הסכמה של ועדת הפירושים שמתירה 2 צורות חיבור לשיטה זו, המשיך לשאול על אותה הסכמה : מה יקרה אם מתנתק מוליך האיפוס בשיטה הזו ? עניתי שניתוק האיפוס בשיטה הזו יגרום לאי – סימטריה במתחים ולעליית אימפדנס התקלה עד לנתק מוחלט.
    3. הוצגה מערכת החלפה תלת קוטבית, עם גנרטור ושנאי כאשר שניהם במבנה ונקודת הכוכב של הגנרטור מוארקת, שאל מה דעתי על המערכת ? איך אפשר לתקן את המצב אם הוא לא תקין ? עניתי שנוצר איפוס כפול, הפתרון הוא לנתק את הארקת השיטה של הגנרטור ולהשתמש באיפוס השנאי כהארקת השיטה של הגנרטור, או החלפה המפסק לארבע קוטבי, אגב הסכמה נלקחה מתוך השאלות של הבחינה בכתב.
    4. הוצגה תמונה של שלט שכתוב עליו “זהירות – מוליך האפס משמש גם כהארקת השיטה של הגנרטור” ונשאלתי מה זה אומר לגבי המתקן ? עניתי שמדובר במפסק תלת קוטבי ומתקן מאופס.
    5. הוצג מפסק LS/I וביקש הסבר לגבי הפונקציות, בנוסף נשאלתי : האם בחירה של פונקצייה S מבטלת את המנגנון המיידי של זרם הקצר במפסק ? עניתי שהמנגנון המיידי לא מתבטל ושערכו נקבע לפי הכיול המקסימלי הקיים בפונקציה S, אם זרם הקצר המקסימלי יעבור את הכיול של S הרי שלא תהיה השהיה ותהיה הפסקה מידית, שאלה נוספת לגבי המפסק, מה ההבדל בין מצב TRIP של המפסק לבין מצב OFF ? ומה היתרון בליצר את זה ככה ? עניתי שהפעולה המכנית שנדרשת מהמפסק לכניסה למצב TRIP פשוטה מהמצב האחרון ושמצב TRIP משמש רק להפסקה ולא לניתוק (ע”פ תקנות IEC יש מרחק מגעים מסוים שמגדיר ניתוק והפסקה), בנוסף לכל זה הוספתי שבמצב TRIP ניתן להתריע על תקלה ולהשתמש במגעי העזר שממשיכים לקבל מתח מהכניסה של המפסק.

     

    #105959
    arielsegal
    מנהל בפורום

    עדנאן שלום

    תודה רבה על השיתוף החשוב.

    מקווה שבקרוב תוכל לבשר לנו שעברת בהצלחה.

    אין ספק שהשקעת.

    בהצלחה

    #105960
    Adnan
    משתתף

    שלום אריאל, 

    שכחתי לציין שכבר קיבלתי תשובה ועברתי, הרבה בזכות המצגות שלך והפורום הזה שנפתחו בו הרבה דיונים שהופכים את הלמידה לממוקדת ופשוטה יותר, בהצלחה לכולם !

    #105961
    arielsegal
    מנהל בפורום

    וואו, שימחת אותי.

    בהצלחה, מקווה שתישאר חבר פעיל בפורום.

    #106000
    idan_ben_moshe
    משתתף

    כול הכבוד לך! תשובות שנתתה מקצועיות מאוד ! האם זה מידע שהיה לך  בתחום? או למדת בקורס ? 

    כולנו יודעים שתחום החשמל הוא מאוד רחב ואי אפשר ללמוד הכול במיוחד הנדסאי מתחיל של 3 שנים בתחום עד לוועדה 

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.