פורום חשמל

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #115351
    shiran
    משתתף

    שלום אריאל,

    אשמח להבהרה לגבי אחת מהשאלות שפורסמו במאגר השאלות לקבל רישיון חשמל.

    שאלה 139 (08013)<br />החשמלאי רכש והתקין לוח המיועד למתקן ארעי באתר בנייה בהתאם לת”י 61439-4 .<br />בשלב זה אין עדיין יסוד למבנה ולכן החשמלאי מיישם שיטת הגנה TT באמצעות אלקטרודות. על אף שהתקין מספר רב של אלקטרודות לא הצליח להגיע לערך מתאים של לולאת התקלה LT) ( עבור המעגלים בלוח שהותקן. בודק שהגיע למקום טען שאין ברירה אלא להשתמש במפסק מגן הפועל בזרם דלף כהגנה בלעדית.<br />מה על החשמלאי לעשות על מנת ליישם שיטת ההגנה בלעדית באמצעות מפסק מגן הפועל בזרם דלף?

    1. לרכוש “מפסק מגן הפועל בזרם דלף” נוסף ולהתקינו בלוח הראשי בטור למפסק הראשי ללא קשר “למפסק מגן” הקיים המגן על השקעים.<br />2. לרכוש לוח חדש עם ת”י הכולל “מפסק מגן הפועל בזרם דלף” כמפסק ראשי להגנה בלעדית בפני חישמול בנוסף “למפסק מגן” הקיים המגן על השקעים.

    אני חושב שהתשובה הנכונה היא מס’ 2 אך עמיתי לעבודה אומרים שהתשובה היא 1.<br />השאלה היא האם חשמלאי יכול לבצע שינוי מהותי בלוח בעל תקן לאתר ארעי, לדוגמה שינוי שיטת ההגנה מפני חישמול ושעדיין התקן של הלוח ישמר (ואז רק בדיקה של בודק מספיקה)? או שחייבים לקנות לוח חדש עם שיטת הגנה מפני חישמול הרצויה?

    #115389
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    בלוח בתקן 61439 לא ניתן לבצע שינויים באופן עצמאי.

    רק מתכנן הלוח ובונה הלוח רשאים לבצע שינויים בלוחות חשמל

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.