פורום חשמל

מוצגות 12 תגובות – 1 עד 12 (מתוך 12 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #110224
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    משתף אתכם לגבי תקלה במתקן דירתי (בית פרטי) לפני הגדלת חיבור ל 3x25A, ישנו גישור בכניסה מא”ז באופן זמני, למתקן יש בחניה עמדת טעינת רכב חשמלי שמוזן מהלוח ע”י מא”ז 3x16A ומפסק מגן (אפשרי להטעין כרגע בח”פ). במצב של עומס יתר נשרף נתיך חח”י 35A והמא”ז הראשי לא נפסק, חח”י הגיעו מספר פעמים למצב כזה של שריפת נתיך אפילו התקינו 63A ועדיין נשרף. בבדיקה ע”י צבת במוליך כניסה יש 76A עד שהמוליכים ממש מתחממים ומא”ז ראשי לא מופסק. צריכה של עמדת הטעינה קרוב ל 50A. המצב. קורה גם שההגנות של עמדת הטעינה מופסקות. הוחלף המא”ז הראשי להסיר ספק שאינו תקין ועדיין התקלה חוזרת. חח”י הגיעו לבדיקה,. טענו שהלוח תקין ולא מוצאים מה התקלה.

     

    #110225
    luz
    משתתף

    שלום

    משהו לא ברור בתיאור-

    אם הבנתי נכון, המא”ז הראשי הוא תלת פאזי של 25A, מקבל כרגע פאזה אחת ומגושר בכניסה. אם כן הוא יכול להעביר לזמן בלתי מוגבל 75 אמפר, ואף יותר מזה. (25A בכל “פאזה”). לכן לא נפסק בזרם של 76 אמפר.

    לגבי המא”ז 3x16A שמזין את עמדת הטעינה, האם הוא מגושר ביציאה מהמא”ז או בעמדה? כי אז גם הוא יכול להעביר זרם של 48 אמפר ויותר. ולכן לא נפסק בזרם של 50A. אחרת לא ברור לי למה מא”ז זה לא נפסק כשעמדת הטעינה פועלת…

    אבל אולי לא הבנתי נכון את כל התיאור

    #110227
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    תודה  luz על ההתייחסות, ראשית, בכניסה למא”ז ראשי 3x25A יש גישור עד להגדלת החיבור בקרוב מאוד. ז”א גם ההגנות של העמדת טעינה הנם ח”פ (ניזון מאותו לוח תחת אות מא”ז ראשי). שנית, אתה בטוח שאם מא”ז ת”פ מגושר בכניסה לא יפסק בזרם הנומינלי שלו (25A) ?

    למשל, כשיש עומס יתר בפאזה אחת בחיבור ת”פ מעל הזרם הנומינלי 25A המנגנון התרמי מופסק פנימי (לא תמיד יכול מכנית להוריד את המנוף) .אם כך זה מסביר את המצב 

    תודה רבה, חג שמח ושנה טובה

    #110228
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    ראשית, אולי במקום לגשר את הכניסה במא”ז ת”פ , כדאי במקרה כזה להיכנס עם מוליך הכניסה (ח”פ) בהדק 1 של המא”ז הת”פ ואז לגשר באופן טורי בין ההדקים עד ליציאה עם המוליך מהדק האחרון . כך ברגע שיעבור זרם גדול מהזרם הנומינלי (25A) דרך ההדק הראשון יפסק המנגנון התרמי שלו

    שנית, luz, מה יקרה במקרה שתואר מעלה לגבי גישור הכניסה במא”ז הראשי, כאשר המפסק המגן הנו בעצם גם מגושר, פאזה אחת נכנסת רק בשלושה מוליכים, איך יתנהג ?

    לדעתי, ברגע שמבצעים גישור (כפי שתואר בתחילה) זה רק מגדיל רק את כושר ההולכה של המגעים אבל עדיין המנגנון התרמי צריך להיפסק.

    אמתין גם לתגובה מאריאל

    #110231
    Adnan
    משתתף

    שלום,

    אנסה לעזור בהתיחסות רק למפסק הראשי, ברור שאם אתה מבצע גישור בין קוטב אחד בכניסה למא”ז לשני הקטבים אחרים שיושבים באותה שורה, אז אתה מעמיס על אותה הפאזה את כל הצריכה.

    כדי להגביל את  הצריכה ל 25 אמפר צריך לגשר את הקטבים בטור, זאת אומרת נכנס בקוטב ראשון ויוצא בקוטב שלישי.

    עושים דבר דומה במתנעים טרמו מגנטיים (PKZM) במעגלי פיקוד חד פאזיים, כי מתנע טרמו מגנטי ברוב השוק הוא תלת קוטבי.

    #110232
    luz
    משתתף

    יוסי שלום

    1. ע”פ הידוע לי המא”ז מאפשר זרם של 25A בכל פאזה, לכן כאשר הוא מגושר הזרם שיכול לזרום במוליך ההזנה הראשי הוא 75A. לכן את הגישור הזמני צריך לעשות ביציאה מהמא”ז. (כמובן עדיף לא לגשר במא”ז, אלא לחבר את 3 המוליכים שיוצאים אל מפסק המגן יחד. מחשש שכאשר יחברו 3 פאזות ישכחו לפרק את הגישור…).

    2. מה שהתכוונתי, שאם במקרה גם המא”ז של 3x16A שמזין את עמדת הטעינה מגושר ביציאה מהמא”ז או בעמדה, בנוסף לגישור שיש לך בכניסה למא”ז הראשי, אז זרם הטעינה של 50A יתחלק בין 3 הפאזות בלוח, וכך גם מא”ז זה לא נפסק.

    3. לגבי מפסק המגן הוא יפעל במצב זה, אך יתכן שלחצן הבדיקה לא יפעל. (תלוי אם הנגד שמפעיל אותו מחובר בין 2 פאזות, או בין פאזה ואפס).

    שנה טובה ומבורכת

    #110233
    yossi69
    משתתף

    תודה רבה על התגובות

    שנה טובה לכולם

    #110244
    aron david
    משתתף

    גישור מאז תלת פאזי בכניסה לראשי הוא דבר חמור מאד שגורם להופעת מתח במוליכים המתים של הפאזה השניה והשלישית מהארון לכיוון נתיכי חחי ועלול לגרום לעובדי חחי שבאים להכין את הגדלת החיבור להתחשמל ללא הגנת פחת שינתק את המתח

    ועלול לגרום לחשמלאי שעשה כך לאבד את רשיונו!

    הגישור יבוצע רק בכניסה לפחת ובינו למוליך הראשי עד לאחר הבדיקה יהיה רק גיד 1 מתוך השלוש

    “חכמים הזהרו בדבריכם”

    #110247
    luz
    משתתף

    אהרון שלום,

    מה שאתה מתאר מסוכן ביותר, אך גם במקרה שעד להגדלת החיבור רק מוליך הזנה אחד מחובר בכניסה למא”ז (זה מן הסתם המקרה המדובר) אין לעשות גישור זמני גם ביציאה מהמא”ז עצמו, או בשום דרך שעלולה לגרום בעתיד לקצר בין מופעים, שמא כשיחברו למתקן 3 פאזות ישכחו לפרק את הגישור. מה שהתכוונתי כשכתבתי לו שניתן לחבר את 3 המוליכים שמזינים את מפסק המגן יחד – בלוחות יותר מורכבים נוח יותר להכין את 3 מוליכי הפאזות מראש, ואז ניתן לחבר אותם באופן זמני יחד במהדק וכיו”ב, ולהזין אותו במוליך יחיד מהמפסק הראשי.

    בכל אופן תודה על ההערה, אתה צודק שזה יכל להתפרש בצורה מסוכנת…

    שבת שלום

    #110249
    difrentional
    משתתף

    אם אתה מגשר מא”ז תלת פאזי הגישור צריך להיות ביציאה ולא בכניסה. למה? בגישור היציאה כל הצריכה תעבור דרך מגע אחד ולכן אם תעבור את ה 25  אמפר המא”ז הראשי יקפוץ. גישור בכניסה יגרום לזרם לעבור דרך כל שלושת המגעים של המא”ז וכל העומס יפול על גיד אחד . דוגמא נניח שבכל מגע זורם 20 אמפר ייווצר מצב שיזרום לך בגיד המסופק מהמונה למא”ז 60 אמפר וברור שהפיוז יישרף. לכן גישור מא”ז אך ורק ביציאה ממנו!! מעבר לכך כמו שכתבו רצוי את שני הפאזות האחרות לבודד במהדקים עד לביקורת. ובאחריותך לפני חיבור תלת פאזי לעשות את השינוי המתאים

    difrentional

    #110277
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    ראשית הבעיה נפתרה מזמן, המא”ז הראשי היה תקול .

    שנית, כנראה לא הייתי ברור מספיק, הגישור שהיה מותקן בכניסה למא”ז הראשי היה רק עם מוליך פאזה ראשונה בלבד (הלכתם קצת רחוק) לא הייתי משאיר כפי aron david כתב לעולם . התקינו גישור רק עד הביקורת ובטח לא במקום הנכון .

    תודה לכולם

    #110281
    arielsegal
    מנהל בפורום

    תודה על השיתוף, סומך על המקצועיות שלך, ישר כוח

מוצגות 12 תגובות – 1 עד 12 (מתוך 12 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.