פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #110081
    סטודנט
    משתתף

    צהריים טובים לחברי הפורום.

    אני מבצע פרויקט שמתעסק בתכנון חשמל לבניין רב קומות והייתי רוצה להתייעץ אתכם במספר נושאים:

    1. בנושא תקנה 13 א’: האם כבלים PVC (כמו שצרפתי להודעה) הם חסינים לאש? . איכן אני יכול למצוא קטלוג של כבלים למתח נמוך חסינים לאש למשך זמן של 30 ו90 דקות אשר עומדים בדרישות תקנות החשמל ? . האם יש אפשרות להתקין כבלים PVC ולעמוד בדרישות התקנה על ידי התאמה של שיטת ההתקנה?. לדוגמה התקנה בקיר?.
    2. בנושא תקנה תקנה 13 ה’: האם מפסק Compact NSXm 16A Type E – 16kA (צורף קטלוג) הוא מפסק עם הגנה מגנטית בלבד כפי שנדרש בתקנה? . אם לא, איפה אני יכול למוצא קטלוג מפסקים עם הגנה מגנטית בלבד? . 
    3. בנושא תקנה 15.1: אפשר הסבר על תקנה זו ? . הכוונה שהחיבור מהשנאי ללוח הראשי תהיה באמצעות 4 כבלים חד גידיים כאשר החלוקה היא כבל לכל פאזה וניוטרל ? . 

     

    תודה רבה והמשך יום טוב 

    #110082
    סטודנט
    משתתף

    מצרף את הקבצים שלא הועלו בהודעה הראשית

    קטלוג כבלים:

    http://www.sup.co.il/63559431

     

    קטלוג מפסקים: 

    https://download.schneider-electric.com/files?p_enDocType=Catalog&p_File_Name=LVPED217032EN.pdf&p_Doc_Ref=LVPED217032EN

    #110099
    עידן ארפי
    משתתף

    היי,

     

    1. חפש ברשת קטלוגים לכבל עם בידוד NHXH ותמצא. על הכבל יהיה רשום FE180/E90 או 30, המשמעות היא שבידוד הכבל אינו נמס במקרה של שריפה עם תנאים שאינם עולים בחומרתם על תנאי הבדיקה של הכבל ומובטחת הולכת חשמל בו למשך 30/60/90 דקות (לפי מה שרשום). בנוסף, הבידוד מעכב בעירה למשך 180 דקות כלומר במשך 180 דקות אינו נדלק ואינו הופך לחלק מחומרי הבעירה של השריפה. לשאלתך, בידוד PVC אינו מעכב בעירה. הכבלים שמופיעים בקטלוג שצרפת הם בעלי בידודים מסוג N2XY כלומר פוליאטילן מוצלב (2X) על כל מוליך ו-PVC כמעטה חיצוני שעוטף את כל המוליכים יחד (Y).
    2. בעמוד B-30 בקטלוג שצרפת תמצא את יחידת ההגנה שאתה מחפש ואת המפסקים שלה היא מתאימה (מפסקים שעליהם ניתן להלביש את היחידה). יחידת ההגנה נקראת MA שאלו ראשי התיבות של “מגנטי מתכונן” (Magnetic Adjustable) כלומר הגנה מגנטית בלבד שניתן לכוונן את גודל הזרם שבו היא תגיב ותפסיק את המפסק.
    3.  כן. בדיוק מה שכתבת. חשוב להבין שההגדרה של המילה “כבל” בחוק החשמל הינה -שני בידודים- גם אם מדובר במוליך יחיד. בנוסף, במקומות שהשנאי נמצא בחדר הצמוד ללוח המתח הנמוך יצא לי לראות פסי צבירה (פסי הולכה קשיחים, בדר”כ נחושת אך קיימים גם מאלומיניום או אלומיניום מצופה נחושת) העוברים בין השנאי אל הלוח ולאו דווקא כבלים.
    #110100
    עידן ארפי
    משתתף

     תיקון, כבל עם בידוד PVC אינו חסין אש. ללא קשר לעיכוב בעירה. 

    #110127
    arielsegal
    מנהל בפורום

    עידן כל הכבוד על התשובות.

    לייק גדול 

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.