התגובות שלי בפורום
-
מאתתגובות
-
kobigrossמשתתף
שלום
בכל המעליות לפחות ב- 10 שנים האחרונות יש הזנה של שלוש פאזות אפס וההארקה
בתוך ארון הפיקוד למעלית יש גם מהדקי אפס והארקה , יש מא”ז לתאורת המעלית
מא”ז לתאורת פיר המעלית . אני לא מבין למה אתה מסבך את העניין .
ההתקנה הנ”ל מקובלת על חח”י ומכון התקנים
בברכה
קובי
kobigrossמשתתףשלום
אתה יכול לבנות לוח חשמל קטן נייד בתוך קופסת CI ,
אתה מזין את הקופסא , בפאזות , אפס והארקה מהגנרטור
בתוך הקופסא תתקין מאמ”ת אלקטרוני בהתאם לזרם יציאה מהגנרטור + משגוח שיפעיל מגען שהמגעים שלו ינתקו פאזות + אפס , תתקין בצורה מקצועית בתוך הקופסא גם מספר בתי תקע כולל הארקה .
במקרה של זליגה לאדמה , המשגוח ינתק את המגען , והמתח לצרכנים יתנתק .
שים לב ! , המשגוח חייב להיות מחובר להארקה של הלוח הראשי
שים לב! , אסור בשום פנים לחבר את הקופסא הנ”ל לבתי תקע שבקיר ,
נחכה גם לתגובה של אריאל
בברכה
קובי
kobigrossמשתתףשלום
בהספק של המנוע שציינת אסור להתניעה בחיבור ישיר .
השיטה המומלצת היא בהתנעה על ידי מתנע רך .
בברכה
קובי
kobigrossמשתתףשלום
יש לי ניסיון רב מאוד בפיקוד של המעליות
בעזרת טכנאי של המעליות אפשר לברר איזה תקלות הוא מקבל מהלוח של המעלית<br />
שקיעת מתח של 80 וולט זהו נתון גבוהה מאוד מאוד, אבל בזמן של 10 מילישניות<br />
המעלית לא צריכה להיות מושפעת מזה <br />
חסר עוד נתונים כמו למשל האם יש ספקי כוח לפיקוד , האם יש בקר תדר למנוע <br />
בכל מקרה , שקיעת מתח כזו משפיעה על כל מתקן החשמל בבנייןיש לפתור את בעיית שקיעת המתח בלי קשר למעלית<br />
בברכהקובי
kobigrossמשתתףשלום ארז
בהתאם למה שכתבת ביצעת את כל הפועלות לשיפור לולאת התקלה
לבצע איפוס בבית ישן כזה זה מאוד מסובך ויקר , מה גם שהבית שלך מחובר בקיר משותף עם בית אחר בשיטת הגנה TT .
בהתאם לחוק החשמל במקרה שלך , ניתן להשתמש במפסק מגן כהגנה בלעדית בפני חשמול
עדיף 2 מפסקי מגן מחוברים בטור .
בברכה
קובי
kobigrossמשתתףשלום
הדרישה של בודק חח”י לא מעוגנת בחוק החשמל
בחוק החשמל כתוב : במצב של קצר , המבטח ינתק עד 5 שניות
באופיין של מא”ז מדגם C , בקצר של עד 5 שניות המא”ז ינתק עד הזרם פי 6. 6 מהזרם הנומינלי
בזרם של פי 10 , חייב לנתק במיידי .
רצ”ב טבלה של שחח”י
בברכה
קובי
קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
kobigrossמשתתףשלום
לצערי יש משתתפים שלא קראו את התשובה שלי ( kobigross) .
מהניסיון הרב שלי במעליות עם ווסתי מהירות , מתאים גם לווסתי מהירות ביישומים אחרים
עדיף להתקין מפסק פחת ברגישות 300 מיליאמפר מדגם B ,בהזנה של ווסת המהירות
בגלל שיש פילטרים בכניסה של ווסת המהירות , רגישות יותר גבוה של מפסק פחת
יגרמו לניתוקים לא רצויים .
תשובה ל- yosiw : סה”כ הזרמים בכניסה / ביציאה של הווסת , תמיד שווים לאפס
כמו כן , ממסר הפחת בהזנה אינו מושפע בוויסות התדר / מהירות , ביציאה .
תשובה לאריאל : מהניסיון שלי בווסתי מהירות למעליות ממסרי הפחת שהזכרת
בדקתי אותם , והם ניתקו את ההזנה בזמן הפעלת הווסת לאחר שהיה ללא הזנה
הסיבה היא : שהקבלים שמותקנים בפילטר שמחוברים להארקה היו לא טעונים , ואז
כאשר חזרה ההזנה יש זרם רגעי גבוהה דרך הקבל להארקה , שגורם לניתוק ממסר הפחת .
זה קורה כאשר יש מגענים בטור להזנה של ווסת המהירות .
בברכה
קובי
kobigrossמשתתףשלום
תשובה ל -power
כשאתה מתכנן הזנה למתקן חשמל / ווסת מהירות גם אם אורך כבל הזנה הוא 50 מטר
אתה צריך לבחור חתך של כבל שמבחינת לולאת התקלה יפסיק את הזרם על ידי המבטח בזמן קצר,
ויעמוד בתנאים של חוק החשמל , וכמובן גם מפל המתח בכניסה לווסת מהירות .
בעניין מפסק מגן : אפשר להתקין מפסק מגן בכניסת הזנה לווסת מהירות .
בדרך כלל בוחרים מפסק מגן ברגישות 300 מיליאמפר , דגם B . בגלל זליגה של לאדמה
דרך הפילטרים בכניסה לווסת .
בברכה
קובי
kobigrossמשתתףשלום
אתה יכול לבדוק לולאת תקלה בכניסת הזנה לווסת המהירות
ביציאה של ווסת המהירות לא תוכל לבדוק לולאת תקלה .
ווסת המהירות בודק סימטריות של הזרם ביציאה של 3 הפאזות
יוצא מכך שהוא בודק זליגת זרמים לאדמה / קצר לאדמה / קצר בין פאזות
במקרה של תקלות מהסוג הנ”ל ווסת המהירות מנתק עצמו מהמנוע ונכנס לתקלה.
בברכה
קובי
kobigrossמשתתףשלום
במקרה שאתה מתאר אין שום סיבה שהמא”ז ינתק את ההזנה
המא”ז מתנתק בהתאם לאופיין שלו בעומס יתר , ובקצר
בברכה
קובי
kobigrossמשתתףשלום יאיר
תמיד מומלץ להשאיר רזרבה של זרם במפסק הראשי , בשביל צרכנים בעתיד .
במקרה שלך , במידה ולא תוכל להגדיל מפסק ראשי ל-50 אמפר תלת פאזי
המא”ז הראשי לא אמור לנתק את ההזנה מפני שהאופין של מאז”ים הוא :
בזרם של 1.13 מהזרם הנקוב של המא”ז לא צריך לנתק , בזרם של
1.45 מהזרם הנקוב של המא”ז צריך לנתק עד 1 שעה .
בברכה
קובי
kobigrossמשתתףשלום
לכל בניין מאופס יש כלונסאות שמחוברות לטבעת הגישור , שהם האלקטרודה / הארקת
יסוד של המבנה . במידה והמבנה החדש מרוחק יותר מ – 5 מטר מאזור הכלונסאות
של המבנה הקיים , אסור להוציא הארקה מהלוח במבנה הקיים ,
ללוח במבנה החדש .
בברכה
קובי
kobigrossמשתתףשלום
בתקן של מעליות כתוב במפורש שבפיר המעלית יהיו מתקני חשמל ששייכים
אך ורק למעלית עצמה
בברכה
קובי
kobigrossמשתתףשלום
בהמשך לתשובה של אריאל אני מבקש להוסיף :
בלוח חשמל קטן ( מתקן ביתי , דירתי ) שיש מפסק פחת אחד לכל המעגלים ניתן לבצע את הבדיקה בדרך הבאה : מנתקים מפסק ראשי ומפסק פחת .
מגשרים זמנית כל פאזה לפס אפסים , מודדים התנגדות הבידוד בין פאזה להארקה .
בשיטה הזו אין צורך לנתק אפס ראשי שנכנס ללוח , ואין צורך לנתק בתי תקע , מפסקים .
בברכה
קובי
kobigrossמשתתףשלום
זהו מא”ז מסוג L , לא מיצרים אותו יותר .
התחליף שלו הוא מא”ז מסוג B
בברכה
קובי
-
מאתתגובות