התגובות שלי בפורום

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 644 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • בתגובה ל: שנה טובה #118637
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    שנה טובה וחג שמח, המון בריאות , אושר והצלחה.

    מאחל לכל באי הפורום ולעם ישראל היקר שלנו.

    אין ספק שהמאסטר שלנו בחשמל אריאל סגל !

    בתגובה ל: גנרטור מאופס באתר בנייה. #118550
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    מסכים מאוד עם alktron , עשיתי לא מעט קורסים וימי עיון אצל אריאל.

    אחד הדברים שאריאל מלמד בקורסים זה להתבטא כאנשי מקצוע מהשורה הראשונה בזכות המונחים הנכונים.

    חייב לפרגן, כי מגיע לו (לאריאל סגל), אחד המרצים הגדולים בארץ, מהנדס חשמל בודק 3 ברמה הגבוהה ביותר, אין שאלה שאין לו תשובה, הוא פשוט מהפנט!

    אחוזי ההצלחה שלו שואפים 100%…הוא אדיר.

    חוטים זה לתפירה, צריך לומר מוליכים.

    המפסק “קפץ”, צריך לומר הפסיק, פסק וכו’

    מאמ”ת/חצי אוטומט, צריך לומר מא”ז/מפסק מתכוונן וכו’

    מעניין אההה, רוצים עוד? רק אצל אריאל תקבל ערך מוסף לרישיון.

     

    <h2 class=”entry-title”> 

    בתגובה ל: עבירה על חוק החשמל #118022
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    תודה רבה אריאל, היית לי מורה דרך ולומד ממך עדיין המון.

    אכן יעדכן

    בתגובה ל: חיבור עמדת הטענת רכב – מגדל רב קומות #117906
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    אין עליך אריאל, אלוףףף

    בתגובה ל: חיבור עמדת הטענת רכב – מגדל רב קומות #117869
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    מה שמעניין אותי מאוד, למה הם מחכים לאסון? אלו שקבעו את ההנחיות ברשות החשמל, הינם מהנדסים רציניים, איך יכול להיות שהם קבעו כאלו הנחיות ביצוע/בדיקה?

    בדקתי לא מעט עמדות טעינה וממש סכנה…בסוף מי ש”אוכל” אותה זה הלקוח ששילם לא מעט כסף.

    גם שאשר מגיע מתקין מטעם החברה להתקנת העמדה, עדיין יש ליקויים חמורים.

    בתגובה ל: חיבור עמדת הטענת רכב – מגדל רב קומות #117822
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    דבר נוסף וחשוב שקיים בהנחיות האחרונות ולא נלקח בחשבון ברוב המקרים הוא : “נקודת חיבור בעמדת הטעינה במקום ציבורי תוגן מפני מתח יתר”, ע”פ ההגדרה שחניון בבניין מגורים נחשב למקום ציבורי, לכן הנחיה זו צריכה להתקיים, מי בדק? איפה זה קיים? אם זה נמצא כחלק מהעמדה, האם זה כלול בתקן של הצהרת היבואן /יצרן? 

    בתגובה ל: חיבור עמדת הטענת רכב – מגדל רב קומות #117820
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    לדעתי עמדות הטעינה הגיעו לשלב מסוכן, ראשית, מעבר מבורך, אמצעי ירוק נטו וכל המשתמע מרכב חשמלי.

    שנית, מהווה בעיה גדולה בחיבור חשמל, כל עוד זה לא הרבה דיירים הכל מסתדר ככה או אחרת, זה צרכן לא קטן.

    יורי, מבחינה הגיונית, לא נראה לי המצב שונה בבניין עד קומה רביעית מבניין רב קומות, עצם העובדה בהזנה מלוח דירתי לשטח ציבורי בבניין בשתי המקרים (ערוב הזנות).

    כפי שאמרתי קודם, בגלל הפרוש בהנחיות של “מעגל סופי לטעינה” – זהו מעגל המזין מערכת טעינה באופן בלעדי ושתחילתו בלוח הקרוב…, זה מונע התקנה מלוח דירתי שבטח מרוחק מלוח ציבורי. אין ספק שחיבור ללוח ציבורי דורש אישור מהדיירים, מונה חשמל וכו’. לכן במקרים מסוימים מתקינים לוח חשמל לחניון, ממנו מזינים את כל העמדות טעינה (כמובן תלוי בגודל החיבור או להזמין הגדלה ). 

    קצת הקשו עם ההנחיות האחרונות, כי בקודמות למשל ההתקנה סמויה או חשיפה הייתה תלויה במיקום ההתקנה, בתוך/מחוץ למבנה. למשל, התקנה בחניון ע”ג תעלות רשת נחשבת התקנה גלויה ואף אינה מותרת בהנחיות הקודמות, ואילו היום רק בהתקנה סמויה בלבד. כרגע הבודק חייב להפעיל שיקול דעת ואחריות על אופן ההתקנה ובטח בצמוד להנחיות האחרונות

    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני ‫2 שנים, ‫10 חודשים ע"י yossi69.
    בתגובה ל: חיבור עמדת הטענת רכב – מגדל רב קומות #117797
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    התקנה במובל השלם לכל אורכו ברור וכתוב בהנחיות רשות החשמל לעמדות טעינה ואף מופיע בתקנה 2 ג’ בפרק מעגלים סופיים כהתקנה סמויה , מובל וללא תיבות. כי זה לא כך בהתקנות רבות של עמדות טעינה, יש מעבר מצינור מרירון לצינור PG וכו’.

    לעניין השריפה אין כל תקנה או הנחייה, פשוט העליתי נושא בעייתי, קח בחשבון כמו הדייר הנ”ל יהיו דיירים נוספים שירצו להתקין בצורה כזו למרות היותה סמויה, יהיו המון הזנות שונות בתוך השטח הציבורי. וזו בעיה לא קטנה לדעתי

    לכן, ההנחיה הזו כנראה פותרת את הבעיה של התקנה מלוח דירתי. “מעגל סופי לטעינה” – מעגל המזין מערכת טעינה באופן בלעדי ושתחילתו בלוח הקרוב, לוח חשמל של דייר בקומה 20 אינו הלוח הקרוב לעמדה

    בתגובה ל: חיבור עמדת הטענת רכב – מגדל רב קומות #117779
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    יש הנחיות אחרונות מתאריך 19/11/19 ובהם דברים השתנו מההנחיות הקודמות, אולי נוקשות יותר.

    “מעגל סופי לטעינה” – מעגל המזין מערכת טעינה באופן בלעדי ושתחילתו בלוח הקרוב לה<br />
    וסיומו בעמדת הטעינה עצמה או בבית תקע המזין התקן הטעינה.

    המשפט הבולט, אומר הכל, כי אין להתקין את עמדת הטעינה ללוח דירתי בכלל (הוא מרוחק).

    עדיין, כאשר דורשים בהנחיות אלו כי מעגל סופי לטעינה יותקן בהתקנה סמויה בלבד, ישנה בעיה בהתקנה זו.

    ראיתי המון צורות התקנה “סמויה” (בטח שאף אחד לא חוצב), זה עדיין נחשב גם כאיותה “סמויה” לעירוב הזנות בשטח הציבורי של הבניין. אם פרצה שריפה בחניון, מגיע כיבוי אש וניתקו את המפסק המזין את החניון, עדיין ישנה הזנה שונה בעמדת הטעינה מהדירה, ויכול להוות בעיה חמורה גם כאשר ההתקנה סמויה.

    ללא קשר התקניה סמויה בחוק החשמל בפרק מעגלים סופיים 2 ג’, אומר כי ניתן להתקין הזנה מדירה לעמדת טעינה בחניון הבניין בתנאי שיהיה במוביל, התקנה סמויה, ללא תיבות. עכשיו שוב חזרנו להתקנה סמויה שיש לה הרבה פירושים ” בסה”כ כולם אותה משמעות” שאפשר להפוך אותה לחשיפה ע”י פתיחת פתחים המצריכה שימוש בכלים. לכן מרירון עונה למקרה או צינור PG משוריין, תעלת פח סגורה וכו’. צריך להיות משפטן כדי להחליט וכל זה בשביל סכום קטן…מסבכים אותנו…

    yossi69
    משתתף

    שלום,

    פילר של חח”י לא נחשב מתקן!

    לכן לא עונה לדרישה “אין להוציא מוליך הארקה ממתקן מאופס”

    בתגובה ל: טפסים לבדיקה רישוי עסקים #117497
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    אריאל, אחד הדברים שאני מאוד אוהב אצלך, זה את הכנות ללא חירטוטים, ואתה צודק בהחלט!!!

    בודקים אחרים (לא כולם) מספרים לעצמם סיפורים ועוד מאמינים להם, הגעתי למפעל אשר בדק אותו בודק 3, בדק אך ורק מה שכתוב בטופס הנ”ל והתקבל אישור תקינות למערכת החשמל במפעל.

    יש לשים לב, ישנם למשל סעיפים שמתייחסים לאל פסק במתקן קיים/לא קיים/תקין /לא תקין…..מה לגבי גנרטור? לא מעניין?

    מה שמפליא מאוד, איך רשות הכבאות מוציאה טופס כזה לשוק ללא התייעצות עם מהנדסים הנכונים כמו אריאל וכו’

    אני מכיר את אריאל, במגרש שלו זה לא היה קורה כלל.

    אבל כמו שנראים הדברים, לא באמת אכפת להמון אנשים וחבל…

    בתגובה ל: טפסים לבדיקה רישוי עסקים #117485
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    מה קורה עם רשות הכבאות?? הם הוציאו טופס מס’ 3 “אישור תקינות מערכת חשמל ותאורת חירום”, אין לבצע בו שינויים, הם מקבלים רק את הטופס הזה ואין בו כלום אפילו לא ערך מדידה אחד, אתם מבינים שזה הופך את המתקן “לשכונה” מגיע בודק למתקן, בודק גילוי כיבוי גודל הלוח, תאורת חירום וכו’, והולך……פשוט הזוי, גם לא מצוין בטופס שתעודת הבדיקה תקיפה אך ורק בצירוף דוח בדיקת המתקן, פשוט מחדל.

    לינק הטופס

    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני ‫2 שנים, ‫11 חודשים ע"י yossi69.
    בתגובה ל: תוכנת לשרטוט לוחות #117143
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    visio של אופיס

    בתגובה ל: שאלה לגבי זמנים בבדיקת ZLOOP ו Zrcd #117099
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    אני עובד עם סונל משולב 540, אפשר להכין תיקיות למא”זים, נתיכים וכו’ ע”פ האופיינים. בבדיקה אפשר להציג מדידה ע”פ התיקייה הנבחרת ובסוף מסמן V/X , זה נוח כאשר מודדים הרבה לוחות דומים, למרות שחובה ההתייחסות רק ע”פ חישוב וערך מתאים ולא להסתמך על הסימון

    שבת שלום

    בתגובה ל: חיבור עמדת הטענת רכב – מגדל רב קומות #116763
    yossi69
    משתתף

    שלום,

    כתוב במפורש בהנחיות של רשות החשמל /משרד האנרגיה:

    1. אם מותקן מעגל טעינה בתוך מבנה תהיה התקנה חשיפה<br />או התקנה סמויה
    2. אם מותקן מעגל טעינה מחוץ למבנה תהיה התקנה סמויה<br />בלבד.
מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 644 סה״כ)