לפי מה שאני למדתי (אם אני טועה אשמח אם יתקנו אותי) הזרם הנומינלי זהו הזרם שבו המנוע תוכנן לעבוד, ואותו הדבר לגבי המתח וההספק הנומינליים.
זה המצב שבו המנוע יעבוד בצורה מיטבית מבחינת מומנט, נצילות, מקדם הספק וכד’.
המנוע לא תוכנן לעבוד בזרמים גבוהים יותר, אבל הוא יכול לעמוד לאורך זמן בזרמים הגבוהים ב10% מהזרם הנקוב.
פעם לימדו לכוון את האוברלואד כ10% מעל לזרם הנקוב כדי להימנע מניתוקים מרובים ללא צורך.
בהמשך עם ההתקדמות והשיפור ברכיבי ההגנה ההנחיה הייתה להוסיף רק 5% יותר.
והשיפור נמשך, עד שהיום אומרים לכוון בדיוק בזרם הנקוב.
בגלל שקשה לדייק, ולא צפוי נזק גם אם הזרם יהיה מעט גבוה מהנקוב אני נוהג להוסיף מעט- סביב השניים שלושה אחוזים במנועים גדולים, וסביב החמישה אחוזים במנועים קטנים.