פורום חשמל

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #108212
    סטודנט
    משתתף

    שלום לחברי הפורום. 

    אני סטודנט שנה ד’ להנדסת חשמל אשר נמצא באמצע תהליך ביצוע הפרויקט בזרם חזק. הפרויקט הוא תכנון חשמל למגדל משרדים בעל 32 קומות וכרגע אני נמצא בשלב של קביעת טופולוגית ההזנה למבנה וחלוקת העומסים ללוחות. יש לי מס’ שאלות בנושא אשמח אם תוכלו לכוון אותי למקור אמין או לחלופין לענות על השאלות בעצמכם.

    1. איזה סוגי טופולוגיות הזנה קיימות בתכנון מתקנים מסוג זה? מהם השיקולים לבחירת אחד מהם ? ואיפה אני יכול למצוא הסבר על הסוגים באופן מרוכז. ? (חוק החשמל מדבר שיטות הזנה?).                                                                                          ממה שהבנתי קיים הזנה עם שנאי בלבד, הזנה שנאי וגנרטור לשעת חירום , והזנה שנאי גנרטור וUPS.
    2. על פי מה אני אמור לקבוע את חלוקת העומסים ללוח ראשי וללוחות משנה ? להזנה ישירה על ידי מעגל סופי או דרך לוח משנה ? . יש כללים, חוקים ושיטות בנושא?. (חוק החשמל מדבר חלוקה ללוחות?).     
    3. מה זה שדה בלוח משנה וראשי ? יצא לי לראות בתכניות חשמל, “שדה תאורה”, “שדה שקעים” או שדות שמזינים צרכנים מאותו הסוג. שדות אילה נראים בתכנית חשמל כמו לוח משנה אבל הם מוזנים דרך מפסק ללא כבל כאילו השדה נמצא בלוח עצמו . 
    4. על פי מה אני קובע את מס’ המעגלים לכל סוג צרכן בלוח ? זו החלטה שרירותי שלי? (בפרויקט בתחום הזרם חזק אני אמור להיכנס לזה?)
    5. על פי מה אני קובע את מיקום הלוחות ? . 
    6. במגדל משרדים בעל 32 קומות . איך נהוג להזין את לוחות המשנה שנמצאים בכל קומה ? . האם לכל קומה יוצא כבל הזנה מהלוח הראשי? או שיש שיטה “חכמה” יותר ? ניראה לי לא הגיוני ש32 כבלים ירוצו בפירים על גבי סולמות או מגשים . 

    תודה ומצטער מראש על כל השאלות . 🙂 , כנראה הם נובעות מחוסר ידע מעשי וכתוצאה מהתבססות על חומר ממקורות שונים שלא תמיד תואמים להנדסה אלה יותר להנדסאים. 

     

     

    #108235
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    תפקידו של המנחה לסייע לך בתשובות לשאלות אלה. התשובות לשאלות ששאלת צריכות להיות חלק מההנחיה של המנחה וכן חלק מהלימודים בהתמחות מערכות הספק.

    בכל מקרה ממליץ על הזנת המבנה באמצעות פסי צבירה לאורכו.

    אם המנחה אינו מסייע פנה למנחה אחר.

     

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.