שלום אריאל נתקלתי היום בבדיקת עמדת טעינה לרכב בחניון ציבורי. בהנחיות מנהל החשמל ” מעגל טעינה, עמדת טעינה והתקן טעינה יוגנו באמצעות מפסק מגן וכו’ ” אני מבין מהנ”ל שהתקנה מחייבת מפסק מגן בתחילת המעגל. הוזמנתי על ידי מתקין העמדה.במקום קיבל אותי בודק מוסמך אחראי מטעם החניון לפקח על ההתקנה. 1: לא היה מפסק מגן בתחילת המעגל 2: הבודק מטעם החניון דרש שהמפסק המגן יהיה בתוך העמדה 3: קיים בתוך העמדה דבר שלטענת יבואן העמדה שווה ערך ואף משוכלל יותר ממסר פחת ומסר לי דוח מעבדה מחו”ל שאלתי: האם מפסק מגן לא חייב להיות בתחילת המעגל או להפך , האם הוא חייב להיות בתוך העמדה ואם מותר\חובה להתקין אותו בתוך העמדה, האם רכיב אלקטרוני עם אשורים מחו”ל המתפקד כביכול בזרם דלף יכול לקבל אישור בדיקה? בברכה קלוד הבודק
בהנחיות שפורסמו לא מצאתי מה שכתבת. כתוב שם בסעיף 6 שהמעגל המזין את עמדת הטעינה צריך להיות מוגן מפני חשמול. לא מצאתי כתוב שצריך להיות מוגן ע”י מפסק מגן. כתוב רק שנקודת חיבור צריכה להיות מוגנת ע”י מפסק מגן בלעדי. (“נקודת חיבור”– נקודת קצה בהתקנה קבועה המיועדת לטעינה של כלי רכב חשמלי יחיד, כגון בית תקע או מחבר לרכב חשמלי).
אשמח להפנייה לציטוט שהזכרתם כאן, שגם המעגל צריך להיות מוגן ע”י מפסק מגן.
בברכה
קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):