פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #113133
    InnerPeace
    משתתף

    שלום חברים,

    אני אמור לקבל רישיון חשמלאי ראשי בקרוב אחרי שעבדתי קצתיותר משנה כמוסמך בעבודות תשתית.

    כרגע אני מעביר את הזמן במפעל לחיווט לוחות עד שאמצא משהו.

    חשבתי לנסות עבודה בתור חשמלאי מפעל ורציתי לדעת אם אני נתקל בתקלות הקשורות למערכות פניאומטיות והידראוליות, האם עליי לדעת מעבר לחשמל בעניין הזה או שתפקידו של החשמלאי הוא פשוט לטפל בחיווט, מנועים, הגנות של אותן מערכות מבלי להידרש לעבודות מכניקה , מסגרות ורתכות??

    אותה שאלה גם לגבי מיזוג אוויר. האם בעבודה של אחזקת צ’ילרים, יטאות, מפוחים וכו’, אני אתבקש לעשות עבודות שחורות של גבס, חציבות והשד יודע מה עוד?

    #113140
    assis13
    משתתף

    שלום רב

    בעבודתי במהלך השנים כחשמלאי בעבודות במפעלי תעשייה נחשפתי המון פעמים לתקלות משולבות בצורות פיקוד שונות (הידראוליות , פניאומטיות , חשמליות ועוד) לפעמים יש צורך בהבנה מסוימת בהן.

    בעוד שלעבודות חשמל נדרש רישיון לכל השאר לא (למעט מערכות גז) .

    עם מעט מוטיבציה וניסיון אפשר להשלים בצורה בסיסית את החומר הנ”ל מה גם שלתקלות מסובכות יותר לפעמים נדרש צוות אחזקה וכל אחד פועל בתחומו בשיתוף פעולה.

    להיות חשמלאי תעשייה אומר שבארגז הכלים שלך צריך יותר מידע נרחב בחשמל אלא גם הבנה ונגיעות של יכולת מקצועית בתחומים שונים של התעשייה , אבל זה לא צריך לייאש אותך , לניסיון תפקיד מכריע בחיים ולאט לאט גם אתה תוכל לרכוש מיומנויות בתיקון מערכות פיקוד משולבות.

    #113141
    difrentional
    משתתף

    שלום,

    לדעתי זה דיי תלוי במקום העבודה. עבדתי בעבר במפעל שנושא הפניאומטיקה הייתה באחריות מחלקת חשמל (למרות שזה דיי מעניין).

    למשל בבתי מלון מעבר לחשמל תמצא את עצמך מבצע עבודות אינסטלציה וצבע כי הם מחפשים יותר קולבוייניקים. במפעלים אחרים למשל נושא כיבוי אש באחריות מחלקת חשמל. כל מקום והאופי שלו. מהיכרות בעבודה במיזוג אוויר, אנשי מיזוג אוויר  לא התבקשו לבצע עבודות שחורות. אך החלפת רצועות למנועים, החלפות מנועים, טיפול בצ`ילרים ויטא”ות,  יחידות FFU וכודמה כן היה באחריותם.

    מציע לך שבמידה ותתקבל למקום אחר תבקש בראיון לדעת בדיוק מה חשמלאים עושים. לעיתים לצערי מקומות עבודה נוטים “לשכוח” להודיע למועמד אם יש עוד תפקידים שעליו למלא במסגרת עבודתו.

    #113143
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    במקרים רבים הופך החשמלאי האחראי על מתקן למנהל האחזקה, כך שנדרש ממנו ידע במערכות בקרה, במערכות הידראוליות, פנאומטיות מערכות מים ועוד.

    ככל שתרחיב את ידיעותיך ומיומנויותך תהיה מבוקש יותר בשוק ויכולתך לקבל שכר גבוה יותר תגבר.

    #113144
    difrentional
    משתתף

    אולי אני לא הבנתי נכון את שאלתו.

    כי מצד אחד השואל מבקש לדעת כחשמלאי בתעשייה האם הוא יצטרך ידע מעבר לחשמל תעשייה נושאים אחרים כגון פניאומטיקה, הידראוליקה, מערכות נוספות  ועוד. ומצד שני הוא מראה דאגה שלא יעבוד חלילה (למשל במיזוג אוויר) בעבודות שחורות של גבס, חציבות והשד יודע מה עוד. 

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.