פורום חשמל
- לנושא זה 6 תגובות,משתתף 1, והוא עודכן לאחרונה לפני 12 שנים, חודש על ידי- Z__G.
-
מאתתגובות
-
5 בפברואר 2012 בשעה 20:14 #75330romeoמשתתף
שלום אריאל
אם נתיך הרבה יותר מהיר מסוגל להפסיק זרם קצר וגם זרם קצר יותר גבוה מאשר מא”ז,למה משתמשים בנתיכים פחות ובאיזה מקרים יותר טוב לשים נתיך במקום מא”ז?
תודה6 בפברואר 2012 בשעה 19:15 #75333arielsegalמנהל בפורוםנתיכים המתוכננים נכון לזרם המתקן אכן מגיבים מהר יותר לזרמי קצר וכן מגבילים את זרם הקצר בצורה טובה בהרבה מהגבלת הזרם של מפסקים אוטומטיים.
היתרונות של נתיכים הם ברורים:
1. הם זולים יותר.
2. מגבילים את זרם הקצר בצורה טובה יותר ובכך מקטינים מאמצים בציוד ומסכנים פחות את האנשים הקרובים ללוח החשמל במקרה של קצר בלוח.
3. הם מאפשרים סלקטיביות טבעית טובה בהרבה משל מפסקים אוטומטיים.
יכולת הפסקת זרמי קצר גדולים בהרבה משל מפסקים אוטומטיים סטנדרטיים.
הסיבה שפחות משתמשים בנתיכים נובעת משיקולי נוחות.
1. הרבה יותר קל להפעיל מחדש מפסק אוטומטי מאשר להחליף נתיך.
2. אין מצב שנפסקת רק פאזה אחת.
3. פונקציות הגנה מתקדמות שיש במפסקי זרם אוטומטיים שמאפשרות הגנות מתוחכמות הרבה יותר למצבים שונים, תקשורת, מידע תחזוקתי, דווח באמצעות מגעי עזר ועוד…
במקומות בהם זרם הקצר הצפוי גבוה מאוד כמו סמוך לפסי צבירה נוהגים להשתמש בנתיכים במיוחד להתקנים כמו קבלים, מכשור מדידה בלוח, מערכות העברה אוטומטית, מגני ברק, נורות סימון קיום מתח ועוד. הסיבה לכך מיעוט תקלות בהתקנים אלה ובמיוחד זרם הקצר הגדול שעשוי להתפתח בסביבה זו.6 בפברואר 2012 בשעה 19:15 #81203arielsegalמנהל בפורוםנתיכים המתוכננים נכון לזרם המתקן אכן מגיבים מהר יותר לזרמי קצר וכן מגבילים את זרם הקצר בצורה טובה בהרבה מהגבלת הזרם של מפסקים אוטומטיים.
היתרונות של נתיכים הם ברורים:
1. הם זולים יותר.
2. מגבילים את זרם הקצר בצורה טובה יותר ובכך מקטינים מאמצים בציוד ומסכנים פחות את האנשים הקרובים ללוח החשמל במקרה של קצר בלוח.
3. הם מאפשרים סלקטיביות טבעית טובה בהרבה משל מפסקים אוטומטיים.
יכולת הפסקת זרמי קצר גדולים בהרבה משל מפסקים אוטומטיים סטנדרטיים.
הסיבה שפחות משתמשים בנתיכים נובעת משיקולי נוחות.
1. הרבה יותר קל להפעיל מחדש מפסק אוטומטי מאשר להחליף נתיך.
2. אין מצב שנפסקת רק פאזה אחת.
3. פונקציות הגנה מתקדמות שיש במפסקי זרם אוטומטיים שמאפשרות הגנות מתוחכמות הרבה יותר למצבים שונים, תקשורת, מידע תחזוקתי, דווח באמצעות מגעי עזר ועוד…
במקומות בהם זרם הקצר הצפוי גבוה מאוד כמו סמוך לפסי צבירה נוהגים להשתמש בנתיכים במיוחד להתקנים כמו קבלים, מכשור מדידה בלוח, מערכות העברה אוטומטית, מגני ברק, נורות סימון קיום מתח ועוד. הסיבה לכך מיעוט תקלות בהתקנים אלה ובמיוחד זרם הקצר הגדול שעשוי להתפתח בסביבה זו.7 בפברואר 2012 בשעה 4:14 #75335romeoמשתתףתודה
אני חושב,שאחד מי הסיבות העיקריות למה משתמשים פחות בנתיכים,בגלל שחושבים שנתיך הוא רכיב חד פעמי השימוש בו לא נח כמו במפסק אוטומטי,ולא תמיד לוקחים בחשבון שמפסק אוטומטי למרות שנוח להרים אותו,הוא מסוגל להפסיק זרם הקצר גבוה רק 3 פעם וכבר אחרי שהוא הפסיק זרם הקצר גבוה פעם 1 צריך להחליף אותו וזה כבר הרבה יותר לא נוח ויותר יקר במקום להחליף את הנתיך7 בפברואר 2012 בשעה 4:14 #81205romeoמשתתףתודה
אני חושב,שאחד מי הסיבות העיקריות למה משתמשים פחות בנתיכים,בגלל שחושבים שנתיך הוא רכיב חד פעמי השימוש בו לא נח כמו במפסק אוטומטי,ולא תמיד לוקחים בחשבון שמפסק אוטומטי למרות שנוח להרים אותו,הוא מסוגל להפסיק זרם הקצר גבוה רק 3 פעם וכבר אחרי שהוא הפסיק זרם הקצר גבוה פעם 1 צריך להחליף אותו וזה כבר הרבה יותר לא נוח ויותר יקר במקום להחליף את הנתיך25 במרץ 2012 בשעה 22:38 #75469Z__Gחברידידי!
1.גם מפסק אוטמטי צריך להחליף/לבדוק לאחר מס’ פעולות(תלוי בסוג המפסק).
2. שכחתם אמינות פעולה-מפסק עלול “להתקע” נתיך מטבעו תמיד יותך.25 במרץ 2012 בשעה 22:38 #81339Z__Gחברידידי!
1.גם מפסק אוטמטי צריך להחליף/לבדוק לאחר מס’ פעולות(תלוי בסוג המפסק).
2. שכחתם אמינות פעולה-מפסק עלול “להתקע” נתיך מטבעו תמיד יותך. -
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.