פורום חשמל

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #75330
    romeo
    משתתף

    שלום אריאל
    אם נתיך הרבה יותר מהיר מסוגל להפסיק זרם קצר וגם זרם קצר יותר גבוה מאשר מא”ז,למה משתמשים בנתיכים פחות ובאיזה מקרים יותר טוב לשים נתיך במקום מא”ז?
    תודה

    #75333
    arielsegal
    מנהל בפורום

    נתיכים המתוכננים נכון לזרם המתקן אכן מגיבים מהר יותר לזרמי קצר וכן מגבילים את זרם הקצר בצורה טובה בהרבה מהגבלת הזרם של מפסקים אוטומטיים.
    היתרונות של נתיכים הם ברורים:
    1. הם זולים יותר.
    2. מגבילים את זרם הקצר בצורה טובה יותר ובכך מקטינים מאמצים בציוד ומסכנים פחות את האנשים הקרובים ללוח החשמל במקרה של קצר בלוח.
    3. הם מאפשרים סלקטיביות טבעית טובה בהרבה משל מפסקים אוטומטיים.
    יכולת הפסקת זרמי קצר גדולים בהרבה משל מפסקים אוטומטיים סטנדרטיים.
    הסיבה שפחות משתמשים בנתיכים נובעת משיקולי נוחות.
    1. הרבה יותר קל להפעיל מחדש מפסק אוטומטי מאשר להחליף נתיך.
    2. אין מצב שנפסקת רק פאזה אחת.
    3. פונקציות הגנה מתקדמות שיש במפסקי זרם אוטומטיים שמאפשרות הגנות מתוחכמות הרבה יותר למצבים שונים, תקשורת, מידע תחזוקתי, דווח באמצעות מגעי עזר ועוד…
    במקומות בהם זרם הקצר הצפוי גבוה מאוד כמו סמוך לפסי צבירה נוהגים להשתמש בנתיכים במיוחד להתקנים כמו קבלים, מכשור מדידה בלוח, מערכות העברה אוטומטית, מגני ברק, נורות סימון קיום מתח ועוד. הסיבה לכך מיעוט תקלות בהתקנים אלה ובמיוחד זרם הקצר הגדול שעשוי להתפתח בסביבה זו.LaughLaughLaugh

    #81203
    arielsegal
    מנהל בפורום

    נתיכים המתוכננים נכון לזרם המתקן אכן מגיבים מהר יותר לזרמי קצר וכן מגבילים את זרם הקצר בצורה טובה בהרבה מהגבלת הזרם של מפסקים אוטומטיים.
    היתרונות של נתיכים הם ברורים:
    1. הם זולים יותר.
    2. מגבילים את זרם הקצר בצורה טובה יותר ובכך מקטינים מאמצים בציוד ומסכנים פחות את האנשים הקרובים ללוח החשמל במקרה של קצר בלוח.
    3. הם מאפשרים סלקטיביות טבעית טובה בהרבה משל מפסקים אוטומטיים.
    יכולת הפסקת זרמי קצר גדולים בהרבה משל מפסקים אוטומטיים סטנדרטיים.
    הסיבה שפחות משתמשים בנתיכים נובעת משיקולי נוחות.
    1. הרבה יותר קל להפעיל מחדש מפסק אוטומטי מאשר להחליף נתיך.
    2. אין מצב שנפסקת רק פאזה אחת.
    3. פונקציות הגנה מתקדמות שיש במפסקי זרם אוטומטיים שמאפשרות הגנות מתוחכמות הרבה יותר למצבים שונים, תקשורת, מידע תחזוקתי, דווח באמצעות מגעי עזר ועוד…
    במקומות בהם זרם הקצר הצפוי גבוה מאוד כמו סמוך לפסי צבירה נוהגים להשתמש בנתיכים במיוחד להתקנים כמו קבלים, מכשור מדידה בלוח, מערכות העברה אוטומטית, מגני ברק, נורות סימון קיום מתח ועוד. הסיבה לכך מיעוט תקלות בהתקנים אלה ובמיוחד זרם הקצר הגדול שעשוי להתפתח בסביבה זו.LaughLaughLaugh

    #75335
    romeo
    משתתף

    תודה
    אני חושב,שאחד מי הסיבות העיקריות למה משתמשים פחות בנתיכים,בגלל שחושבים שנתיך הוא רכיב חד פעמי השימוש בו לא נח כמו במפסק אוטומטי,ולא תמיד לוקחים בחשבון שמפסק אוטומטי למרות שנוח להרים אותו,הוא מסוגל להפסיק זרם הקצר גבוה רק 3 פעם וכבר אחרי שהוא הפסיק זרם הקצר גבוה פעם 1 צריך להחליף אותו וזה כבר הרבה יותר לא נוח ויותר יקר במקום להחליף את הנתיךFrown

    #81205
    romeo
    משתתף

    תודה
    אני חושב,שאחד מי הסיבות העיקריות למה משתמשים פחות בנתיכים,בגלל שחושבים שנתיך הוא רכיב חד פעמי השימוש בו לא נח כמו במפסק אוטומטי,ולא תמיד לוקחים בחשבון שמפסק אוטומטי למרות שנוח להרים אותו,הוא מסוגל להפסיק זרם הקצר גבוה רק 3 פעם וכבר אחרי שהוא הפסיק זרם הקצר גבוה פעם 1 צריך להחליף אותו וזה כבר הרבה יותר לא נוח ויותר יקר במקום להחליף את הנתיךFrown

    #75469
    Z__G
    חבר

    ידידי!
    1.גם מפסק אוטמטי צריך להחליף/לבדוק לאחר מס’ פעולות(תלוי בסוג המפסק).
    2. שכחתם אמינות פעולה-מפסק עלול “להתקע” נתיך מטבעו תמיד יותך.SurprisedWinkCool

    #81339
    Z__G
    חבר

    ידידי!
    1.גם מפסק אוטמטי צריך להחליף/לבדוק לאחר מס’ פעולות(תלוי בסוג המפסק).
    2. שכחתם אמינות פעולה-מפסק עלול “להתקע” נתיך מטבעו תמיד יותך.SurprisedWinkCool

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.